۰

۱۰ تا از بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین

بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین

10 تا از بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین

در این مقاله قصد داریم ۱۰ تا از بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین را به شما معرفی کنیم و هر کدام را کوتاه بررسی کنیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

Shiki (2010)

10 تا از بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین

شیکی، سریال ژاپنی درباره خون آشام ها، توانایی اش در ایجاد ناراحتی و وحشت بینندگان فراتر از کلمات است. داستان در یک شهر کوچک رخ می دهد که توسط یک سری قتل های عجیب و غریب مصادف است، همزمان با ورود یک قبیله باستانی که در قلعه ای نزدیک ساکن شده اند. در حالی که پیش‌فرض ساده به نظر می‌رسد، پیچش‌ها و چرخش‌های پیچیده انیمه، همراه با تصاویری تلخ از طبیعت انسان، آن را تبدیل به یک سری ضروری برای علاقه‌مندان واقعی ترسناک می‌کند.

پیچیدگی‌های روایت و لنز بدبینانه‌ای که از طریق آن رفتار انسان را بررسی می‌کند، به عمق می‌افزاید و فضایی عصبی ایجاد می‌کند که مخاطب را در بر می‌گیرد. شیکی به عنوان یک انیمه مهیج و تامل برانگیز معروف است و تأثیری ماندگار بر کسانی که جرات دارند در دنیای تاریک آن غوطه ور شوند، به جا می گذارد.

Hell Girl (2005)

10 تا از بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین

Hell Girl عمیقاً به مسائل اجتماعی و درس های اخلاقی که معمولاً در روایت های ترسناک یافت می شود می پردازد. این انیمه حول محور شیطانی می چرخد که افراد منحرف اجتماعی مانند قلدرها، دزدها و متقلبان را مجازات می کند. کسانی که از دست شکنجه رنج می برند می توانند با طرح شکایات خود در یک وب سایت مرموز به دختر جهنمی مرموز روی بیاورند. دختر انتقام جو از جهنم سپس شکل خود را از عدالت بی رحمانه اجرا می کند.

این داستان مهیج، زیر دنیای تاریک جامعه را بررسی می‌کند و موضوعات انتقام‌جویی را روشن می‌کند. ماهیت آزاردهنده روانشناختی آن به عنوان بازنمایی واضح از تاریک ترین تمایلات جامعه عمل می کند و آن را به کاوشی قانع کننده در مورد رفتار و اخلاق انسانی تبدیل می کند. فضای وهم آلود و مضامین عمیق بینندگان را درگیر می کند.

Yamishibai: Japanese Ghost Stories (2013)

10 تا از بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین

بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین

علاقه مندان به انسان شناسی ترسناک، برای یک غذای سرد با Yamishibai آماده شوید! این سریال به چندین فصل از داستان‌های عامیانه ژاپنی، اسطوره‌ها و افسانه‌های شهری می‌پردازد، که برای ایجاد لرز در ستون فقرات شما طراحی شده‌اند. داستان‌هایی که در اکثر فصل‌ها توسط یک پیرمرد (یا پسر جوان در فصل سوم) روایت می‌شوند، اغلب با استفاده از روش سنتی کامیشی‌بای، با تابلوهای مصور و برش‌های کاغذ ارائه می‌شوند.

هر قسمت که فقط چند دقیقه طول می کشد، حول محور رویدادهای ماوراء طبیعی، غول ها، ارواح، شیاطین و هیولاهای سنتی می چرخد. داستان های قابل توجه عبارتند از ساکورا، جایی که یک مرد بستری در بیمارستان صدای کودکان را می شنود و گلبرگ های شکوفه های گیلاس را در تخت خود می یابد. موزه تاکسیدرمی زن و شوهری را در یک نمایشگاه ناراحت‌کننده و شکنجه‌گر دنبال می‌کند، جایی که پسران با موجودی بدخواه فراتر از تصورشان روبرو می‌شوند.

Ghost Hunt (2004)

10 تا از بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین

فراخوان همه طرفداران poltergeists و شبح! Ghost Hunt بهترین تجربه انیمه ترسناک جن زده را ارائه می دهد. به دنیای وهم‌آور تحقیقات روانی شیبویا شیرجه بزنید، جایی که طرفداران انیمه می‌توانند به مای دبیرستانی و رئیس خود شیفته‌اش کازویا در تحقیقات ماوراء الطبیعه بپیوندند. آنها به همراه رفقای خود با ماجرا های مختلف روبرو می شوند و به طور خستگی ناپذیری برای از بین بردن ارواح مزاحم تلاش می کنند.

Ghost Hunt به طور یکپارچه تکنیک‌های علمی شکار ارواح را با توانایی‌های روانی ترکیب می‌کند و دیدگاه تازه‌ای در مورد ژانر ماوراء الطبیعه ارائه می‌دهد.

Ayakashi: Japanese Classic Horror (2006)

10 تا از بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین

آیاکاشی: کلاسیک ژاپنی ترسناک، اگرچه تحت الشعاع جانشین برترش مونونوکه قرار گرفته است، مجموعه‌ای از سه خط داستانی است: داستان ارواح یوتسویا، الهه برج تاریک و فروشنده دارو. دومی به عنوان پیشروی برای Mononoke عمل می کند و برای طرفداران دنباله ضروری است و اساساً تغییر دیگری را در روایت شکل می دهد.

چیزی که آیاکاشی را جذاب می‌کند، طیف متنوعی از روایت‌های آن است که هر کدام در جنبه‌های مختلف ماجراجویی می‌پردازند. در حالی که برخی از آرک ها ممکن است فاقد شدت برخی دیگر باشند، این مجموعه به طور کلی نگاهی اجمالی به فولکلور سنتی ژاپنی و جنبه های تاریک تر روان انسان ارائه می دهد.

Toshi Densetsu Monogatari Hikiko (2008)

10 تا از بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین

Toshi Densetsu Monogatari Hikiko داستانی هولناک با محوریت هیکیکو، روح انتقام جویانه ای که مدرسه و دانش آموزانش را آزار می دهد، باز می کند. داستان به عواقب قلدری و انتقام فراطبیعی که به دنبال آن می آید می پردازد. چیزی که این انیمه را در ژانر ترسناک استثنایی می کند، توانایی آن در ایجاد حس قابل لمس ترس و ناراحتی است.

حضور انتقام جویانه هیکیکو، همراه با کاوش در مسائل دنیای واقعی مانند قلدری، به عمق وحشت می افزاید. این فضای ناراحت کننده، همراه با یک داستان جذاب و ترسناک های خوب اجرا شده باعث می شود انیمه ارزش دیدن داشته باشد.

Junji Ito Collection (2018)

10 تا از بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین

بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین

این جواهر انیمه ترسناک از آثار استادانه جونجی ایتو، شخصیتی محترم در مانگا ترسناک الهام گرفته است. این مجموعه یک تجربه ترسناک سورئال و مهیج را ارائه می دهد و تخیل منحصر به فرد ایتو را به نمایش می گذارد. از مارپیچ‌های نفرین‌شده گرفته تا دگرگونی‌های عجیب، این انیمه تابلویی از حوادث وهم‌آور را می‌بافد که به سبک هنری ناراحت‌کننده ارائه می‌شود که وحشت را افزایش می‌دهد.

تسلط این سریال در توانایی آن در تبدیل اتفاقات روزمره به کابوس، بهره بردن از ترس های اولیه است که عمیقاً در بینندگان طنین انداز می شود. این یک کاوش جذاب از ترس را ارائه می دهد، و اثری پاک نشدنی بر کسانی که جرات دارند وارد دنیای وحشتناک آن شوند، باقی می گذارد.

Kaidan Restaurant (2009)

10 تا از بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین

این سریال که به عنوان یک سریال اپیزودیک آشکار می شود، گریزهای روزانه کودکان دبستانی را که مجذوب ماوراء طبیعی هستند، به تصویر می کشد. انیمه این بچه ها را به عنوان افرادی به تصویر می کشد که یا به دنبال برخوردهای ترسناک هستند یا توسط موجودات ماوراء طبیعی دنبال می شوند. هر اپیزود دارای دو یا سه داستان است که یک فضای شبح وار ایجاد می کند که بینندگان را در معرض خطر نگه می دارد.

علیرغم لحظات وحشتناکش، انیمه این را با جذابیتی دوست داشتنی متعادل می کند. شایان ذکر است، برخی از داستان‌ها توسط خود شخصیت‌ها بازگو می‌شوند و کودکان نقش‌هایی را در این داستان‌های ماوراء طبیعی بر عهده می‌گیرند. اشتیاق واقعی که توسط شخصیت‌های جوان برای کاوش در دنیای ماوراء طبیعی نشان داده می‌شود، عامل جذابی را به سریال اضافه می‌کند.

Kowabon (2015)

10 تا از بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین

کوابون مجموعه‌ای از شورت‌های ترسناک را ارائه می‌کند که از روتوسکوپی سایه‌دار استفاده می‌کنند و جذابیت بصری منحصربه‌فردی را به شما می‌دهند. سبک هنری، سایه‌زنی سل را با هنر خط ضخیم ترکیب می‌کند، و در عین حال که ویژگی‌های چهره واقعی بازیگران را حفظ می‌کند، حس انیمه‌مانند را تقویت می‌کند.

داستان ها فاقد محتوای قابل توجهی هستند، و شخصیت ها صرفاً به عنوان قربانیان بدون عمق زیادی وجود دارند. اگرچه کوابون در خلاقیت بصری عالی است، اما در روایت و توسعه شخصیت کوتاهی می کند. این سریال با تکنیک‌های نوآورانه خود شما را مجذوب می کند و بینندگان را در دنیایی بصری شگفت‌انگیز غرق می‌کند.

Gregory Horror Show (1999)

بهترین انیمه های ترسناک برای تماشا قبل از هالووین

این مجموعه منحصر به فرد از داستان های ترسناک کوتاه، ساکنان گرگوری هاوس را به تصویر می کشد که گهگاه یک مهمان به آنها ملحق می شود. خط داستانی مانند اپیزودهایی شبیه به Tales from the Crypt باز می شود و فضایی تاریک و در عین حال عجیب و غریب طنزآمیز را به تصویر می کشد. شخصیت‌ها به سبک مکعبی طراحی شده‌اند که شبیه خلاقیت‌های اوریگامی عجیب و غریب در CG سه بعدی است و به متمایز بودن نمایش می‌افزاید.

در حالی که تصاویر ممکن است شکوه بصری را هدف قرار ندهند، اما خلق و خوی خاصی ایجاد می‌کنند که توسط تخت‌های چند ضلعی بافت‌دار و اشکال CG سایه‌دار بهبود می‌یابد. علیرغم موسیقی پراکنده، این مجموعه در ایجاد فضایی جذاب که یادآور رنگ‌های پر جنب و جوش Monster High و حال و هوای پرانرژی است، عالی است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *