۰

اشتباهات ساده‌ای که میلیاردها تومن ارز دیجیتال ایرانی‌ها رو به باد داد!

اشتباهات ساده‌ای که میلیاردها تومن ارز دیجیتال ایرانی‌ها رو به باد داد!

فرصت‌های فراوان کسب درآمد از ارزهای دیجیتال سبب شده است که افراد بیشتری از کریپتو کارنسی استقبال کنند. این اما فقط یک طرف قضیه است چون عده‌ای از افراد به علت آگاهی پایین و انجام برخی اشتباهات ساده دارایی خود را از دست داده‌اند. شناخت این اشتباهات به شما این امکان را می‌دهد که درک بهتری از بازار داشته باشید و از دارایی‌های خود محافظت کنید.

در این مقاله اشتباهات ساده ای که میلیاردها تومن ارز دیجیتال ایرانی ها را به باد داد را به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر می‌خواهید فعالیت بهتر و هوشمندانه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اشتباهات ساده اما جبران ناپذیری در دنیای کریپتوکارنسی

کریپتو کارنسی جذابیت بسیار زیادی دارد و فرصت‌های سودآوری زیادی به همراه دارد. اما برای موفقیت در این راه باید هوشمندانه عمل کنید و برخی اشتباهات رایج را انجام ندهید تا به مشکل برنخورید.

در این بخش اشتباهات ساده اما جبران ناپذیر در دنیای کریپتوکارنسی را برای شما شرح خواهیم داد. شناخت این اشتباهات و جلوگیری از آن‌ها به شما این امکان را می‌دهد که فعالیت بهتری در بازار کریپتو داشته باشید و از دارایی‌های خود محافظت نمایید.

استفاده از آدرس کانترکت ولت ها با مبدا یا مقصد ایران

استفاده از آدرس کانترکت ولت با مبدا ایران در لیست اشتباهات ساده‌ای است که میلیاردها تومن ارز دیجیتال ایرانی ها را به باد داده است. اغلب افراد تصور می‌کنند که تغییر IP به تنها کافی است و هنگام برداشت دارایی‌های خود از آدرس ولت ایرانی خود استفاده می‌کنند، اما چنین کاری نیز باعث می‌شود که هویت ایرانی آن‌ها آشکار شود. پس اگر می‌خواهید خودتان را لو ندهید باید یک آدرس کانترکت با مبدا غیر از ایران داشته باشید. به این معنا که بهتر است مقصد تراکنش همیشه کیف پول (تراست و …) باشد.

A blue shield with green and yellow symbols and green ticks Description automatically generated

تغییر ندادن آی پی ایران زمان استفاده از پلتفرم های ارز دیجیتال خارجی

صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی تنوع ارزی بالاتری دارند و روش‌های مختلفی برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند. همین موضوع سبب می‌شود که معامله‌گران پلتفرم‌های خارجی را برای معامله انتخاب کنند. اما اغلب این صرافی‌ها میانه خوبی با کاربران ایرانی ندارند و ایرانی‌ها را در لیست تحریم خود قرار داده‌اند. بنابراین لازم است که از نرم‌افزارهای تغییر آی پی برای فعالیت داخل این پلتفرم‌ها استفاده کنید.

گاهی اوقات به دلیل ضعیف بودن نت یا ناخواسته کاربران بدون این که آی پی ایران خود را تغییر دهند، وارد صرافی مورد نظر می‌شوند. این موضوع باعث لو رفتن هویت ایرانی‌ها شده و دارایی آن‌ها را به خطر می‌اندازد. بارها دیده شده است که به خاطر همین اشتباه ساده، دارایی کاربران بلوکه شده و دیگر نتوانستند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی همچون ایرانیکارت استفاده کنید. این صرافی از بیش از ۱۰۰۰ رمز ارز مختلف پشتیبانی می‌کند. لیست ارزهای دیجیتال ارائه شده در ایرانیکارت را در لینک www.iranicard.ir/crypto مشاهده کنید.

کلیک روی لینک های ناشناس

در دنیای دیجیتالی امروز باید حواس جمع باشیم تا در دام افراد کلاهبردار نیفتیم. ترغیب کاربران برای کلیک روی لینک‌های ناشناس جزو روش‌های مدرن کلاهبرداری است. متاسفانه برخی از افراد از روی ناآگاهی روی این لینک‌های ناشناس کلیک کرده و دارایی‌های خود را از دست داده‌اند. دقت کنید که تحت هیچ شرایطی نباید فریب این لینک‌ها یا وعده‌های دروغین را بخورید، چون در این حالت خودتان را به دردسر خواهید انداخت و هیچ راه برای جبران آن وجود نخواهد داشت.

سرمایه گذاری در پروژه های اسکم و پانزی

سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های اسکم یا پانزی یکی از اشتباهات جبران‌ناپذیر سرمایه‌گذاران است. پروژه‌های ارز دیجیتال مختلفی در دنیای کریپتو کارنسی وجود دارد که شرایط لازم برای کسب سود عالی را برای کاربران فراهم می‌کنند. در این میان برخی از پروژه‌های اسکم و کلاهبرداری نیز وجود دارند که کاربران را وسوسه می‌کنند. در صورتی که در دام چنین پروژه‌هایی بیفتید سرمایه شما به‌طور کامل نابود خواهد شد. اخیرا پروژه لاکسون میلیاردها تومن از افراد نا آگاه کلاهبرداری کرد.

برای جلوگیری از این مشکل باید پروژه مورد نظر را به‌طور کامل مورد بررسی قرار دهید و از اسکم نبودن آن اطمینان حاصل کنید. بررسی وایت پیپر ارز دیجیتال، تعداد صرافی‌های پوشش دهنده ارز، تیم توسعه‌دهنده، اهداف پروژه و کیف پول‌های حامی ارز مواردی هستند که در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

A person in a hoodie typing on a keyboard Description automatically generated

رمز یا کلید خصوصی ولت را در اختیار دیگران قرار دادن

بارها پیش آمده است که افراد کلاهبردار با استفاده از ترفندهای مختلف به کلید خصوصی ولت کاربران دسترسی پیدا کردند. شما نباید رمز یا کلید خصوصی ولت خود را تحت هیچ شرایطی در اختیار فردی دیگر قرار دهید. این کار باعث می‌شود که امنیت دارایی‌های شما به خطر بیافتد و فرد مورد نظر دارایی‌های شما را بالا بکشد.

بنابراین باید در حفظ و نگهداری از ولت خود هوشیار باشید و آن را در اختیار دیگران قرار ندهید. همچنین با خرید کیف پول سخت افزاری می‌توانید دارایی‌های خود را در یک محیط امن و برای مدت زمان طولانی نگهداری کنید.

گیر کردن در باتلاق کانال های پامپ و دامپ

کانال‌های پامپ و دامپ یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری هستند که باعث ورشکستگی خیلی از کاربران کریپتو شده‌اند. این طرح‌ها خیلی جالب به نظر می‌رسند چون میلیونر شدن طی یک مدت زمان کوتاه را به شما وعده می‌دهند. اما زمانی که گیر این پروژه‌ها بیفتید پول شما به صفر می‌رسد.

اگر جزو افراد تازه وارد در دنیای کریپتو هستید نباید فریب این کانال‌های رویا پرداز شوید. چرا که اندک سرمایه‌ای هم که در اختیار دارید از دست خواهید داد. ثروتمند شدن از طریق ارزهای دیجیتال یک شبه امکان‌پذیر نیست و نیاز به تلاش زیادی دارد. پس نباید خودتان را گول بزنید و اسیر وعده‌های پوچ و فریبنده شوید.

و داستان همیشگی طمع

طمع کردن نیز در لیست اشتباهات ساده ای که میلیاردها تومن ارز دیجیتال ایرانی ها را به باد داد قرار می‌گیرد. طمع همیشه باعث می‌شود که افراد ضرر کنند چون توقع آن‌ها را بالا برده و هیچوقت سیر نخواهند شد.

ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی به همراه دارند و طمع کردن در اغلب مواقع باعث می‌شود که سود به دست آمده نیز از بین برود. این قضیه برای تمام معاملات کریپتویی از جمله اسپات و فیوچرز صدق می‌کند. پس زمانی که طبق یک تحلیل جلو می‌روید و به سود مورد نظر رسیده‌اید بهتر است که معامله را ببندید و اسیر طمع نشوید، چون در چنین شرایطی ممکن است دارایی خود را از دست بدهید.

سخن پایانی

فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال یک فرصت عالی برای افراد است تا بتوانند سود قابل توجهی به دست آورند، اما این موضوع زمانی تحقق پیدا می‌کند که بتوانید به‌صورت هوشمندانه عمل کنید و درگیر اشتباهات جبران‌ناپذیر نشوید.

در این مقاله اشتباهات ساده ای که میلیاردها تومن ارز دیجیتال ایرانی ها رو به باد داد را به شما عزیزان معرفی کردیم. با شناخت این اشتباهات و پرهیز از انجام آن‌ها می‌توانید از دارایی‌های خود محافظت کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *