۰

۱۰ تا از بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی

بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی تاریخ

بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی

بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی کدامند؟ ژانر ترسناک بدون شک یکی از انعطاف پذیرترین ژانرها در صنعت فیلم و همچنین یکی از سرگرم کننده ترین هاست (مخصوصاً اگر از علاقه مندان به آدرنالین باشید). اگرچه امروزه چندین فیلم نمادین از این ژانر وجود دارند که آثار کلاسیک را به دوش می کشند، تعداد زیادی از فیلم های ترسناک بین المللی کمتر شناخته شده وجود دارند که مطمئناً شایسته توجه بینندگان هستند.

فیلم‌های ترسناک فرانسوی که اغلب از تابوها سرپیچی می‌کنند و پیام‌های تأمل برانگیزی که در زیر روایت‌های جذابشان نهفته است، می‌فرستند، به‌ویژه با توجه به اینکه سابقه طولانی در این ژانر داشته‌اند، از جذاب‌ترین فیلم‌ها محسوب می‌شوند. با کمک منتقدان Rotten Tomatoes، به برخی از نمادین ترین ویژگی های آن، از کلاسیک هایی مانند Diabolique گرفته تا Raw مورد علاقه طرفداران نگاه می کنیم.

The Fall of the House of Usher (1928)

بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی

این برداشت آوانگارد از داستان کلاسیک گوتیک ادگار آلن پو به همین نام، داستان راوی ناشناس را روایت می‌کند که برای بازدید از خانه قدیمی دوستش رودریک آشر در حومه‌های دورافتاده فراخوانده می‌شود. ناگفته نماند که خانواده او تحت نفرین هستند.

«سقوط خانه آشر» ساخته ژان اپستین که به عنوان یکی از بهترین و تخیلی ترین فیلم های فرانسه در این ژانر شناخته می شود، امروزه به عنوان یک فیلم ترسناک نمادین باقی مانده است، با فیلمساز با استعداد The Haunting of Hill House، مایک فلاناگان، کارگردانی یک سریال مورد انتظار آینده را بر عهده دارد.

Knife + Heart (2018)

بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی

فیلم Knife + Heart با بازی ونسا پارادی و نیکلاس موری در نقش‌های اصلی، در تابستان ۱۹۷۹ اتفاق می‌افتد و داستان فیلم‌ساز مقیم پاریس است. لوئیس پس از جدایی از معشوق ویراستارش، تلاش می‌کند تا او را با بلندپروازانه‌ترین ویژگی‌اش بازگرداند. با این حال، یکی از بازیگران او به طرز وحشیانه ای به قتل می رسد.

ترکیب ژانرهای رازآلود، هیجان انگیز و ترسناک به نتایج عالی، این ترسناک عجیب و غریب نسبتاً اخیر ساخته یان گونزالس برای بسیاری از منتقدان روی پلتفرم یک شگفتی خوشایند است – تکان دهنده، ترسناک، وهم انگیز، تاریک و تقریباً هر چیزی.

Evolution (2015)

بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی

بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی

فیلم Evolution به کارگردانی Lucill Hadzihalilovic، یک فیلم ترسناک درجه یک است که بر روی گروهی از پسران جوان متمرکز است – از جمله نیکلاس (مکس بربانت) که تحت یک عمل پزشکی قرار می‌گیرد که در کنار دریا در شهر کوچکی زندگی می‌کنند. بزرگسالان ساکن آن زن هستند.

Evolution یک داستان غیر متعارف و ترسناک علمی تخیلی هنری، یک فیلم ترسناک زیبا با بازی‌های واقع گرایانه و طرحی ترسناک است.

The Night Eats the World (2018)

بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی

بهترین انتخاب برای کسانی که به فیلم های زامبی علاقه دارند، The Night Eats the World بر روی سم آندرس دانیلسن تمرکز دارد، مرد جوانی که باید پس از بیدار شدن در یک آپارتمان بعد از مهمانی، با دنیای آخرالزمانی وحشتناکی روبرو شود. او به زودی متوجه می شود که او یکی از بازماندگان تنها است.

به گزارش Tomatometer، فیلم معمایی ترسناک Dominique Rocher یکی از بهترین فیلم های فرانسه است. اگرچه روایت فیلم ممکن است آشنا به نظر برسد، اما اجرای آن با طراوت و احیای دوباره است و نقش اصلی آن را زنده می کند و شخصیت اصلی جذاب و درونگرا را به نمایش می گذارد.

Titane (2021)

بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی

جای تعجب نیست که «تیتان» برنده نخل طلای جولیا دوکورنو، یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های فرانسوی تمام دوران است. این فیلم مهیج و خلاقانه حول محور یک زن جوان (آگاته روسل) است که از ناحیه سر آسیب می بیند و نیاز به یک صفحه تیتانیومی در جمجمه اش دارد. در نتیجه او شیفتگی عجیبی به ماشین ها پیدا می کند.

قسمت‌های عجیب و غریب و ناراحت‌کننده، تایتان بدون شک یک زمان کاملا سرگرم‌کننده است که از همان ابتدا دارای پیش‌فرض جذابی است. این یک فیلم ترسناک جذاب، بصری و با روایتی است که تا به حال دیده نشده است که در بین ذهن مخاطبان خواهد ماند.

Revenge (2017)

بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی

در فیلم انتقام ۲۰۱۷، معشوقه یک مدیر عامل ثروتمند (ماتیلدا آنا اینگرید لوتز) علاقه همکاران میانسال مرد متاهل را برمی انگیزد، زیرا آنها برای بازی شکار سالانه خود گرد هم می آیند. همه چیز به زودی از کنترل خارج می شود و باعث می شود که او را برای مردن در وسط دره صحرا رها کنند. با این حال، او عقب نشینی نمی کند و شکار انسان آغاز می شود.

فیلم Brutal Revenge به کارگردانی CoralieFargeat، فیلمی بسیار انتقام جویانه است که مطمئناً برخلاف «نگاه مردانه» است و انتظارات ژانر را زیر پا می گذارد. این یک اولین کارگردانی پیچیده و هوشمندانه است که توسط Fargeat اجرا شده است، و به همین دلیل است که جایگاه بالایی در این لیست دارد.

Raw (2016)

بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی

بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی

راو آزاردهنده جولیا دوکورنو به دنبال سال اول یک گیاهخوار جوان (گارنس ماریلیه) در دانشکده دامپزشکی می گذرد، جایی که او پس از چشیدن طعم گوشت برای اولین بار، هوس خوردن گوشت پیدا می کند.

بی دلیل نیست که دو فیلم دوکورنو در این لیست قرار دارند. هم Titane و هم Raw فوق‌العاده هنری و الهام‌گرفته‌اند و به موضوعات جهانی می‌پردازند که خوراک خوبی برای فکر کردن است.

Diabolique (1955)

بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی

Diabolique محصول ۱۹۵۵ که به دلیل استفاده از تعلیق و پیچش در پایان خود بسیار مورد توجه است، یک فیلم کلاسیک تکان دهنده و تاریک فرانسوی محصول سال ۱۹۵۵ توسط هانری ژرژ کلوزو است که داستان ظالمانه و توهین آمیز یک مدرسه شبانه روزی (پل موریس) را دنبال می کند که هدف یک نقشه قتل قرار می گیرد.

دیابولیک که معمولاً در همان سبک «روانی آلفرد هیچکاک» از آن یاد می‌شود و مورد ستایش قرار می‌گیرد، قطعاً یک ویژگی ترسناک ضروری است که نباید آن را از دست داد، به‌خصوص اگر فردی به دنبال تلنگرهای پرتعلیق باشد.

Saloum (2021)

بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی

در سال ۲۰۰۳، گروهی متشکل از سه مزدور (راجر صلاح، یان گائل و منتور با) از کودتا در گینه بیسائو گریختند و در منطقه ای منزوی در نزدیکی رودخانه سالوم در سنگال پناه گرفتند. با این حال، آنها از خطر ماورایی که در مخفیگاه جدیدشان در انتظارشان است بی خبرند.

با ترکیبی یکپارچه از عناصر ژانرهای مختلف (از جمله اکشن، هیجان انگیز، و البته ترسناک)، فیلم جذاب ژان لوک هربولوت، سالوم، فیلمی است که ارزش بررسی دارد و بسیاری معتقدند که در میان بهترین فیلم های فرانسوی تمام دوران در رتبه بالایی قرار دارد.

Eyes Without a Face (1960)

بهترین فیلم های ترسناک فرانسوی

یکی دیگر از کلاسیک‌هایی که از این دسته متمایز است، «چشم‌های بدون چهره» ژرژ فرانژو است که داستان آزاردهنده‌ای از یک جراح (پیر براسور) را روایت می‌کند که پس از تصادفی که دخترش (آلیدا والی) را مخدوش می‌کند، تلاش می‌کند تا او را با ربودن دختران جوان توسط دستیارش بازسازی کند.

شاهکار شاعرانه سیاه و سفید فرانجو در سال ۱۹۶۰، وحشتناک، غم انگیز و دارای تصاویری آزاردهنده و پیش فرضی غم انگیز دارد که احساس گناه و آسیب را به خوبی بررسی می کند. این فیلم فوق‌العاده دلهره‌آور است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *