۰

راز تابلوی تسخیر شده | دستانی که مانع او هستند

تابلوی تسخیر شده

در تسخیر اشباح؛ راز تابلوی ممنوعه

در سال ۲۰۰۰، سایت معروف e-Bay، اثر هنری را برای فروش ارائه داد که در شمار آثار جنجالی و ماورائی جهان قرار گرفته است و از نمایش عمومی آن جلوگیری میشود. این نقاشی اثر هنرمندی آمریکایی به نام “بیل استون‌هم” (Bill Stoneham) و عنوان آن “دستانی که مانع او هستند” (The Hand Resist Him)، بود. این اثر هنری هم اینک به عنوان یکی از معروف‌ترین آثار هنری تسخیر شده‌ی جهان شناخته می‌شود.

محتوای اصلی کار، پسر کوچکی است که همراه با یک عروسک ترسناک مقابل دری شیشه‌ای ایستاده است. این اثر که در سال ۱۹۷۲ به تصویر کشیده شده، در ابتدا توسط بازیگر هالیوودی “جان مارلی” (John Marley)، خریداری شد. این نقاشی درست قبل از آنکه در e-Bay برای فروش گذاشته شود، توسط زوجی کالیفرنیایی خریداری شد، این زوج بعدها ادعا کردند که شخصیت‌های حاضر در این نقاشی شب هنگام از بوم خارج شده و در گوشه و کنار خانه گردش می‌کردند.

حتی گفته شده که پسر بچه‌ی حاضر در این نقاشی به اتاقی که تابلو در آن آویزان بوده وارد شده است و همه‌ی کسانی که در آنجا حضور داشتند احساس بیماری و ضعف کردند. بزرگ‌ترها ادعا کردند که گاهی اوقات دستانی را حس کردند که آنها را لمس می‌کرده و گروهی مدعی بودند جریانی از هوای گرم را احساس کردند، گویی که در مقابل فری روشن ایستاده باشند.

حتی کسانی هم که به صورت آنلاین به این تصویر نگاه کرده‌اند، اظهار داشته‌اند که با نگاه کردن به این تابلو حسی ناخوشایند مملو از ترس و آشفتگی را تجربه نموده‌اند. حتی یکی از آنها ادعا کرده که چاپگر جدید آنها که همیشه به خوبی کار می‌کند، هنگام پرینت گرفتن از تصویر این تابلو از کار می‌افتد و هیچگاه از این تابلو پرینت نمی‌گیرد.

این تابلو در نهایت توسط یک گالری هنری در “گرنت رپیدز” (Grant Rapids)، خریداری شد. وقتی صاحب گالری با نقاش این اثر صحبت کرد، او عمیقاً از اینکه اثر هنری او تا این حد در زمینه‌ی مسائل ماورالطبیعه در مرکز توجه قرار گرفته، شگفت زده شد. هر چند او اظهار کرد دو نفر از کسانی که این تابلو را در حالت اورجینال تماشا کردند، ظرف یک سال از دنیا رفته‌اند.

توجه:ما صحت این مطلب را تایید یا رد نمی کنیم

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *