۰

کریت آنگول لانه شلوب در سرزمین میانه

کریت آنگول

کریت آنگول لانه شلوب در سرزمین میانه

در دوران دوم و زمان جنگ آخرین اتحاد، ایسیلدور پسرانش را به میناس ایتیل فرستاد تا از ورود لشکر سائورون از راه ″کریت دوات″ جلوگیری کنند. پس از جنگ، گاندوریان یک برج نگهبانی سه طبقه در شرق کریت دوات برای زیر نظر داشتن موردور ساختند.
در دوران سوم اورک های موردور این برج را تسخیر کردند. دو مجسمهٔ سنگی در دو سوی دروازه آن در جنوب شرقی گذاشته بودند که شبیه کرکس بودند و هر کدام از سه بدن تشکیل شده بودند که یکی از راه درونی برج، یکی از راه بیرونی برج و یکی از ورودی دروازه نگهبانی میکرد. آنها راه ورود و خروج را بر غریبه ها میبستند و برای هشدار دادن ورود افراد بیگانه فریاد میکشیدند.
این برج به خاطر ساخته شدن در کنار صخره ″کریت آنگول″ به همین نام مشهور شد. کریت آنگول در کوهستان افل دوات قرار داشت و آنرا پس از پیمودن جاده مورگول میتوانست یافت. در آخر این مکان به موردور منتهی میشد.
ابتدا قرار بود کریت آنگول خانه تعداد زیادی عنکبوت باشد و کنام شلوب بین دو پلکان طویل و ناهموار برج باشد، ولی بعدا نظر تالکین عوض شد و تنها لانه شیلاب در کریت آنگول قرار داشت.
از دیگر ساکنان برج انسان های متحد با سائورون و شلوب عنکبوت بودند. برج در و دریچه های زیاد و یک دروازه تحتانی داشت. راه زیر زمینی آن سوی دروازه به کنام شلوب میرسید.
″تورِخ آنگول″ نقبی بزرگ و تو در تو و تاریک بود که شیلاب در آن لانه کرده بود. این نقب آنقدر عظیم بود که هابیت ها موقع پیمودن آن حساب مدت زمان حضور خود در آنجا را از دست داده بودند.
در زمان جنگ حلقه، گالوم فرودو و سم را به این منطقه هدایت کرد تا عنکبوت آن دو را بخورد و خودش حلقه را دوباره برای خود بردارد. خیانت او آنجا آشکار شد و شلوب فرودو را نیش زد، اما سم توانست با نوری که از شیشه گالادریل میتابید عنکبوت را بتاراند. اورک ها فرودو را از آنجا به موردور بردند و سم توانست جای فرودو را پیدا کند و او را نجات دهد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *