۰

معرفی بندرگاه میت‌ لوند سرزمین میانه

معرفی بندرگاه میت‌ لوند سرزمین میانه

معرفی بندرگاه میت‌ لوند

معرفی بندرگاه میت‌ لوند سرزمین میانه

بندرگاه‌های خاکستری، معروف به میت‌لوند، بندری دریایی در خلیج لون در دهانه رودخانه‌ی لئون در غرب اریادور بود.

بندرگاه‌های خاکستری توسط الف‌های لیندون در اولین روز در دوران دوم تأسیس شد. میت‌لوند بخاطر ویژگی‌های بندرگاهی مناسب و کشتی‌های زیاد معروف است. این‌ مزایا توسط هر یک از الدار برای ترک سرزمین میانه به مقصد جزیره‌ی ‌اره‌سئا یا سواحل والینور استفاده می‌شد. کیردان کشتی‌ساز از هنگام پیدایش میت‌لوند تا دوران چهارم ارباب آنجا بود.

در سال ۶۰۰ از دوران دوم، اِنتولسه، یکی از کشتی های نومه‌نور به رهبری ناخدا وئانتور، به بندرگاه‌های میت‌لوند رسید و این اولین باری بود که مردم نومه‌نور به سرزمین میانه پا می‌گذاشتند.

در نبرد میان الف‌ها و سائورون، پس از فتح کامل اریادور توسط ارباب حلقه‌ها، لئون در دفاعی بسیار سخت و طاقت‌فرسا‌ از میت‌لوند قرار گرفته بود. مدافعان محاصره شده در لئون پس از اینکه ناوگان تار میناستیر (پادشاه وقت نومه‌نور) به آنجا رسید، نجات یافتند و نیروهای سائورون به عقب رانده شدند.

در دوران سوم پس از مرگ گیل‌گالاد (در زمان پادشاهان آرنور)، میت‌لوند در کنار ریوندل هنوز هم بیشترین جمعیت الف‌های نولدور را در خود جای داده بود. کیردان به عنوان ارباب میت‌لوند، الف‌های لیندون را در آنجا رهبری می‌کرد.

حدوداً در سال ۱۰۰۰ در دوران سوم، ایستاری یا جادوگران در میت‌لوند وارد سرزمین میانه شدند. کیردان هنگامی که با گندالف ملاقات کرد، ناریا (حلقه‌ی آتش) را به او داد.

معرفی بندرگاه میت‌ لوند

در سال ۱۹۷۵ در دوران سوم، شاهزاده ائارنور از گاندور ناوگانی را برای یاری دادن آرتداین در مقابل آنگمار راهی میت‌لوند کرد. ناوگان به قدری عظیم بود که تمام لنگرهای میت‌لوند را پر کرده بود، همینطور از فورلوند تا هارلوند.


در سال ۳۰۱۸ در دوران سوم، کیردان گالدور را از میت‌لوند به عنوان نماینده‌ی مردم آنجا برای مأموریتی به شورای الروند در ریوندل فرستاد.

 

همراه با شکست سائورون و با تاج‌گذاری آراگورن اله‌سار در پایان جنگ حلقه، واپسین الف نولدور از میت‌لوند راه افتاد و سرزمین میانه را به مقصد والینور ترک کرد. آخرین سه حامل حلقه‌های قدرت الف‌ها، گندالف، الروند و گالادریل بودند. آن‌ها بیلبو و فرودو را همراهی می‌کردند، که به آنها افتخار طی کردن مسیر مستقیم به والینور داده شده بود زیرا هر دو حامل حلقه بودند. سال‌ها بعد، طبق روایات متداول خانواده فیر‌بارن، سم‌وایز گمجی هم در سال ۶۱ دوران چهارم از بندرگاه‌های میت‌لوند راهی غرب شد.

بندرگاه‌های خاکستری همچنین تا دوران چهارم حفظ شد، اما در نهایت هدف آن به پایان رسید، زیرا دیگر هیچ الفی نبود که بخواهد از دریا عبور کند. در آن زمان، کیردان باید میت‌لوند را ترک می‌کرد تا در نهایت مسیر مستقیم را خودش طی کند. در دوران نامعلومی، کله‌بورن به سمت میت‌لوند راهی شد و همراه با کیردان، آخرین کشتی را هم به سمت غرب راهی کردند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *