۰

۱۵ تا از بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی کدامند ؟ انیمه یکی از خلاقانه ترین رسانه ها برای داستان سرایی است و تعداد کمی از داستان ها به اندازه واقعیت جذاب هستند. تاریخ مملو از داستان هایی از استقامت انسان، حوادث عجیب و غریب و بلایای فاجعه بار است که جهان را تا تکان داده اند. در بسیاری از موارد قابل توجه، انیمه از وقایع تاریخی برای بیان داستان‌های خود استفاده می‌کند، خواه برای تأثیر دراماتیک اغراق‌آمیز باشند یا به‌عنوان تصویری صادقانه از آن دوره ارائه شوند. در ادامه با ۱۵ تا از بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی با کنترل امجی همراه باشید.

انیمه Rurouni Kenshin (1996)

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

به عنوان یکی از محبوب ترین انیمه های دهه ۱۹۹۰، تاثیر رورونی کنشین بر رسانه هنوز تا به امروز محسوس است. این سریال با مضمون سامورایی، هیمورا کنشین را دنبال می‌کند که او در سراسر ژاپن دوره میجی سفر می‌کند و به افراد نیازمند کمک می‌کند تا اقداماتش را به عنوان یک قاتل اجاره‌ای جبران کند.

رورونی کنشین بر اساس هیچ روایت تاریخی خاصی نیست، اما کاوش شگفت انگیزی از ژاپن فئودالی و زندگی سامورایی رونین است. با شروع رسمی راه‌اندازی مجدد آن در سال ۲۰۲۳، این فرنچایز حتی مفاهیم پیرامون ژاپن را در اواسط قرن نوزدهم روشن خواهد کرد.

انیمه The Rose Of Versailles (1979)

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

مانگای Rose of Versailles در سال ۱۹۷۲ منتشر شد و برخلاف بسیاری از سریال‌های با مضمون تاریخی، مانگا شوجو فقط درباره یک دوره تاریخی نوشته نشده است، بلکه در طول یک دوره نیز به صورت سریالی منتشر شد. نویسنده مانگا، ریوکو ایکدا، داستان را در انتهای رشته ای از انقلاب های رادیکال نوشت که حوزه سیاسی ژاپن را در دهه ۱۹۶۰ تعریف کرد.

با توجه به زمینه ایجاد آن، محیط رز ورسای – فرانسه در دوران انقلاب فرانسه – بسیار مناسب به نظر می رسد. شخصیت‌های اصلی سریال زمان قابل توجهی را صرف انعکاس پیامدهای ساختار سیاسی خود می‌کنند و این دلیل عمده‌ای بود که مخاطبان هدف ژانر شوجو به آرامی از کودکان به نوجوانان دور شدند.

انیمه The Wind Rises (2013)

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

یکی دیگر از آثار کارگردان افسانه ای هایائو میازاکی، باد برمی خیزد، یک انیمه برنده جایزه است که در دهه های بین جنگ جهانی اول و دوم در ژاپن می گذرد. این انیمه به‌عنوان یک زندگی‌نامه داستانی از جیرو هوریکوشی، مهندس ارشد بسیاری از بهترین طراحی‌های هواپیماهای جنگنده ژاپن در آن دوره است.

تاثیر استودیو گیبلی را می‌توان در سرتاسر The Wind Rises احساس کرد و داستان با مضمون هوانوردی آن پس‌زمینه‌ای عالی برای انواع صحنه‌های باشکوه فراهم می‌کند. این، همراه با ارتباط تاریخی «باد برمی‌خیزد»، آن را به یکی از بهترین انیمه های کتابخانه عظیم استودیوی تولید تبدیل کرده است.

انیمه Kingdom (2012)

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

Kingdom که توسط استودیو Pierrot تهیه شده است، دوره کشورهای متخاصم چین را از نگاه لی شین، شخصیتی تاریخی که نقش مهمی در تأسیس سلسله Qin ایفا کرد، بررسی می کند. پس از شروع سریال به عنوان یک یتیم جوان، شین به رده های نظامی پادشاهی خود می رسد. در نهایت، او حق رهبری هزار مرد را به خاطر تلاش های خود به دست می آورد.

تاریخ غنی چین به چندین هزار سال پیش برمی‌گردد، بنابراین با توجه به نزدیکی جغرافیایی آن به ژاپن، شگفت‌انگیز است که این رسانه داستان‌های بیشتری را در این منطقه نشان نمی‌دهد. Kingdom محبوب‌ترین انیمه ژانر خود نیست، اما یک انیمه عالی درباره کاوش در یکی از جالب ترین دوره های تاریخی آسیا است.

انیمه Black Butler (2008)

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

بلک باتلر بیشتر به خاطر عناصر ماوراء طبیعی اش به یاد می آید. با این حال، این باعث نمی‌شود که سریال یک کاوش سرگرم‌کننده در انگلستان عصر ویکتوریا باشد. بلک باتلر که در اواخر قرن نوزدهم در لندن اتفاق می‌افتد، سیل فانتومهایو را دنبال می‌کند که از قدرت‌های اهریمنی تازه به‌دست‌آمده‌اش برای بررسی اتفاقات مرموز در شهر استفاده می‌کند.

در حالی که اکثر انیمه‌های با مضمون تاریخی رئالیسم را انتخاب می‌کنند، بلک باتلر از عناصر ماوراء طبیعی برای اضافه کردن یک پیچ و تاب سرگرم‌کننده به فضای تاریخی خود استفاده می‌کند. ماجراهای Ciel Phantomhive در ژانر شونن با وجود سبک‌های ترسناک گوتیک و عناصر جامعه انگلیسی بی‌نظیر است.

انیمه Vinland Saga (2019)

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

حماسه وینلند حماسه ای تاریخی است که سفر تورفین، یک وایکینگ جوان را دنبال می کند که به دنبال انتقام از مردی است که پدرش را کشته است. در طول راه، او خود را در میان جنگ قدرت بین جناح های مختلف که برای کنترل انگلستان با هم رقابت می کنند، گرفتار می یابد. طرفداران فرهنگ اسکاندیناوی در انیمه خود چیزهای زیادی برای لذت بردن در این حماسه تاریخی پیدا خواهند کرد.

در حالی که بر اساس حماسه گرینلندها و حماسه اریک قرمز است، حماسه وینلند به عنوان یک حماسه تاریخی تخیلی به تنهایی می ایستد. در حالی که چندین جزئیات دراماتیزه می شوند، شواهد تاریخی وجود دارد که شخصیت هایی مانند لیف اریکسون و تورفین کارلسفنی واقعاً افراد واقعی بودند.

انیمه Emma (2005)

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

اما یک درام عاشقانه در انگلستان ویکتوریایی است، جایی که اما، خدمتکار جوان، عاشق ویلیام، یکی از نجیب زادگان می شود. با این حال، طبقات اجتماعی متفاوت آنها موانعی را برای روابط آنها ایجاد می کند. این انیمه یک اثر فوق العاده است که وفادارانه دوره ویکتوریا را با تمام زیبایی و زشتی آن بازسازی می کند. اما همچنین دارای نقش اول زن قوی است.

این انیمه در مورد هیچ خدمتکار واقعی به نام اما نیست. این یک رمان عاشقانه کلاسیک است که اتفاقاً اصالت تاریخی را بسیار جدی می گیرد. محیط ویکتوریایی به زیبایی تحقق یافته است و همه چیز از مکان گرفته تا فرهنگ به خوبی بررسی شده است و به کل داستان یک حس قوی از واقعیت می دهد.

انیمه Heike Monogatari (2022)

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

Heike Monogatari یک انیمه تاریخی است که بر اساس حماسه کلاسیک ژاپنی به همین نام ساخته شده است. داستان انیمه در جریان جنگ Genpei اتفاق می افتد، درگیری که در قرون وسطی ژاپن بین قبیله Taira و Minamoto اتفاق افتاد. این جنگ چندین دهه به طول انجامید و به یکی از تأثیرگذارترین قبیله های ژاپن پایان داد.

هایکه مونوگاتری یک داستان غم انگیز از بالا و پایین های در حال تغییر تاریخ است. همانطور که ظهور طایرا الهام بخش بود، سقوط اجتناب ناپذیر آنها نیز بسیار شگفت انگیز بود.

انیمه Golden Kamuy (2018)

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

کاموی طلایی یک ماجراجویی تاریخی در هوکایدو، ژاپن، پس از جنگ روسیه و ژاپن است. داستان درباره سایچی سوگیموتو، یک سرباز سابق است که در جستجوی یک انبار مخفی از طلا که از مردم آینو دزدیده شده بود، درگیر می شود.

گلدن کاموی ممکن است از درگیری های تفنگی خود لذت ببرد، اما هرگز ادعا نمی کند که یک روایت تاریخی است. صرف نظر از این، سازندگان تمام تلاش خود را کردند تا فرهنگ و تاریخ قوم آینو را با دیدی مثبت به نمایش بگذارند که در رسانه های ژاپنی نادر است.

انیمه Miss Hokusai (2015)

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

میس هوکوسای یک درام بیوگرافی است که در اوایل قرن نوزدهم در ژاپن اتفاق می‌افتد، دورانی که هنر در حال شکوفایی بود و هنرمندان در جامعه از احترام زیادی برخوردار بودند. داستان زندگی O-Ei، دختر هنرمند مشهور ژاپنی Hokusai را به نمایش می گذارد. این انیمه مبارزات او به عنوان یک هنرمند، روابط او با خانواده‌اش، و محدودیت‌های اجتماعی که در دوره ادو بر زنان اعمال شده بود را به نمایش می‌گذارد.

زن ستیزی برای بسیاری از روایت های تاریخی حقیقتی ناگوار و زشت است. با زنان به دلیل جنسیتشان، صرف نظر از مهارت هایی که داشتند، مانند مردان رفتار نمی شد. خانم هوکوسایی به بررسی زن ستیزی در زمینه بسیار خاص ادو ژاپن می پردازد و همچنین به موضوعات شرم و حسادت خانوادگی می پردازد.

انیمه Samurai Champloo (2004)

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

تلفیقی از هیپ هاپ و داستان های تاریخی، سامورایی شامپلو، سفر موگن و جین، دو شمشیرباز با شخصیت های بسیار متفاوت را دنبال می کند که مجبور می شوند با دختر جوانی به نام فوو متحد شوند تا سامورایی را با عطر آفتابگردان پیدا کنند. آنها با هم به نسخه ای نابهنگام از دوره ادو ژاپن برخورد می کنند.

هیچ جهانی وجود ندارد که سامورایی شامپلو را بتوان کتاب درسی تاریخی در نظر گرفت. با این حال، هسته اصلی فرضیه آن در حقیقت غم انگیز استوار است. پدر فوو بخشی از مسیحیان پنهان، پیروان مسیح بود که در سرزمین مادری خود ژاپن تحت تعقیب قرار گرفتند. همه چیز از زندان تا مرگ خطرات واقعی بود که مسیحیان پنهان باید با آن روبرو می شدند.

انیمه Grave Of The Fireflies (1988)

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

Grave of the Fireflies یک انیمه سینمایی با تحسین منتقدان است که توسط ایسائو تاکاهاتا کارگردانی و در سال ۱۹۸۸ منتشر شد. این انیمه بر اساس رمانی نیمه اتوبیوگرافیک به همین نام اثر آکیوکی نوساکا ساخته شده است و عواقب غم انگیز بمباران هیروشیما در جنگ جهانی دوم را به تصویر می کشد.

Grave of the Fireflies، بسیار شبیه به آثاری مانند Baefoot Gen، نحوه برخورد کودکان با اثرات وحشتناک جنگ جهانی دوم را به تصویر می کشد. حتی زمانی که بشریت در تلاش برای یافتن ساختار است، جنگ جانوری شریر است که هر چیزی را که لمس می کند می بلعد.

Millennium Actress (2001)

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

یک درام سورئالیستی که داستان چیوکو، بازیگر هزاره را روایت می کند، یک بازیگر بازنشسته را دنبال می کند که داستان زندگی خود را برای یک فیلمساز بازگو می کند. این انیمه خاطرات چیوکو را با صحنه‌هایی از فیلم‌های او ترکیب می‌کند، و خطوط بین واقعیت و داستان دهه‌ی خروشان دهه ۲۰ ژاپن را با تمام آسیب‌هایی که همراه با آن وارد می‌شود، محو می‌کند.

بازیگر هزاره بخشی از ژاپن را به تصویر می کشد که اغلب در رسانه های محبوب نادیده گرفته می شود. زمان عجیب و غریب درست پس از جنگ جهانی اول و سال‌ها قبل از جنگ جهانی دوم. ژاپن در وضعیت پویایی از فرهنگ توده‌ای و مصرف‌گرایی قرار داشت و سطوح ملی‌گرایی به سرعت در حال افزایش بود. این یک جنبه جذاب از تاریخ است که به سبک غیرمتعارف کارگردان ساتوشی کن روایت می شود.

انیمه Showa Genroku Rakugo Shinju (2016)

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

Showa Genroku Rakugo Shinju یک درام دوره‌ای است که در دوره‌های مختلف اتفاق می‌افتد و هر کدام بر روی وضعیت راکوگو و اجراکنندگان آن در آن زمان تمرکز دارند. این انیمه هنر راکوگو، شکل سنتی داستان سرایی ژاپنی، و همچنین مبارزات اجراکنندگان برای حفظ آن در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است را بررسی می کند.

Showa Genroku Rakugo Shinju در سراسر وسعت دوره Showa رخ می دهد، زمان تغییرات فرهنگی بزرگ برای ملت ژاپن. از دست دادن یک جنگ جهانی، رونق صنعت و سقوط اقتصادی در حال وقوع در سال ۱۹۹۱ عواقب غیرقابل پیش‌بینی بر روی اجراکنندگان فروتن Rakugo داشت، چیزی که انیمه ماهرانه آن را بررسی می‌کند.

انیمه In This Corner Of The World (2016)

بهترین انیمه ها بر اساس داستان واقعی

In This Corner Of The World یک درام دوره ای تند و زننده است که داستان زن جوانی به نام سوزو را روایت می کند که در طول جنگ جهانی دوم در هیروشیما زندگی می کند. این فیلم زندگی او را در حالی دنبال می‌کند که او به مشکلات زندگی روزمره در زمان جنگ می‌پردازد، و اینکه چگونه به آرامی وجود صلح‌آمیز او را از بین می‌برد.

برخلاف Grave of the Fireflies که داستانی صمیمی و دلخراش در مورد دو خواهر و برادر است، In This Corner Of The World زندگی روزمره یک جامعه را به تصویر می کشد. سوزو ممکن است شخصیت اصلی باشد، اما او همچنین لنزی است که از طریق آن بیننده می‌بیند که چقدر سریع می‌توان زندگی ایده آل را با واقعیت جنگ از بین برد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *