۰

نقد و بررسی گوشی سامسونگ A54 5G

نقد و بررسی گوشی سامسونگ A54 5G ؛ گلکسی اس ۲۳ اولترا پرچمدار سامسونگ برخی از قوی ترین مشخصات و دوربین های قدرتمند موجود را در خود جای داده است. اما همچنین با برچسب قیمت ۱۲۰۰ دلاری (۱۲۴۹ پوند، ۱۹۴۹ دلار استرالیا) عرضه می شود که برای بسیاری از ما قابل بحث نیست. نگاه کردن به محدوده پایین تر به معنای رنج سخت افزار آهسته و ضعیف تر نیست. همانطور که گوشی سامسونگ A54 5G جدید ۴۵۰ دلاری (۴۹۹ پوند، ۶۹۹ دلار استرالیا) ثابت می کند، می توانید یک گوشی با عملکرد خوب با قیمت بسیار مناسب باشد.

گلکسی A54 دارای یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی، یک پردازنده هشت هسته ای است که قدرت کافی را برای موارد ضروری روزانه (از جمله بازی های سبک) ارائه می دهد و دوربینی که عملکرد مناسبی در مدیریت عکس های بیرونی شما دارد. حتی طراحی آن نیز دلنشین است، به خصوص نسخه سبز لیمویی آن بسیار زیباست. ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی آن برای اکثر افراد کافی است و کسانی که به فضای بیشتری نیاز دارند می توانند آن را با کارت های microSD تا اندازه ۱ ترابایت گسترش دهند.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ A54 5G

گلکسی A54 یا پیکسل ۶A؟

حتی با قیمت رقابتی گلکسی A54، رقابت شدید است، با پیکسل ۶A عالی ۳۴۹ دلاری گوگل و آخرین پیکسل ۷A با قیمت ۴۹۹ دلار – فقط ۵۰ دلار بیشتر از قیمت خرده فروشی معمول A54. گوشی Pixel 6A جایزه CNET Editors’ Choice را به خاطر ترکیب عملکرد همه جانبه و قیمت مقرون به صرفه آن گرفته است و همچنان یکی از بهترین تلفن‌های مقرون به صرفه است. Pixel 7A جدید همچنین ما را با دوربین عالی و عملکرد روان خود تحت تأثیر قرار داد.

در مقابل A54 5G، گوشی Pixel 6A همچنان مورد نظر است. عملکرد آن کمی بهتر است، دوربین آن عکس های بهتری می گیرد و نسخه ساده اندروید گوگل به طور کلی بهتر از One UI سامسونگ است. اگر مایل به پرداخت ۵۰ دلار بیشتر هستید، Pixel 7A همچنین عملکرد دوربین و شارژ بی‌سیم بهتری را ارائه می‌کند که در Galaxy A54 5G وجود ندارد. با این حال، A54 کمی بزرگتر است و فضای ذخیره سازی کارت microSD را ارائه می دهد، بنابراین یک پیروزی کامل برای پیکسل نیست.

Galaxy A54: طراحی سرگرم کننده، صفحه نمایش پر مرتعش

نسخه سبز لیمویی A54 5G با پشت شیشه ای براق و لبه های فلزی (در واقع پلاستیکی) بسیار زیبا است. در دست گرفتن به اندازه کافی خوب است، اگرچه فاقد حس محکم تر پیکسل ۶A یا ۷A است. دارای استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب (مانند Pixel 6A و ۷A) که در هنگام تماس تلفنی در باران ایمن نگه می دارد.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ A54 5G

صفحه نمایش ۶.۴ اینچی بزرگتر از صفحه نمایش ۶.۱ اینچی Pixel 6A است که اگر زمان زیادی را صرف بازی های موبایلی یا تماشای ویدیو می کنید و از صفحه نمایش بزرگتر بهره مند می شوید، ارزش آن را دارد که به خاطر داشته باشید. صفحه نمایش مرتعش گلکسی A54 بسیار روشن تر از پیکسل ۶A و ۷A است و باعث می شود در فضای باز زیر نور مستقیم خورشید به راحتی قابل خواندن باشد.

Galaxy A54: پردازنده، نرم افزار و باتری

گلکسی A54 بر روی پردازنده Exynos 1380 اجرا می‌شود که با ۶ گیگابایت رم پشتیبان‌گیری می‌شود. با توجه به قیمت پایین آن که کمی پایین تر از Pixel 6A قرار دارد، در تست های بنچمارک امتیازات عادلانه ای به دست آورد. با این وجود، قدرت کافی برای ایجاد سریع وبگردی روزمره، پیامک واتس اپ و ارسال ایمیل وجود دارد. در تست ها نیز  موفق شد Genshin Impact و هم Asphalt 9: Legends را در تنظیمات پیش فرض با گیم پلی نسبتا روان اجرا کند.

این گوشی بر روی اندروید ۱۳ اجرا می شود که سامسونگ از نرم افزار One UI خود استفاده کرده است. در حالی که ما از ظاهر کلی این پوسته لذت می بریم، میزان شلوغی که سامسونگ از قبل روی گوشی قرار می دهد را دوست ندارمم. برنامه‌هایی مانند Disney Plus، Bolt، TikTok و Booking.com به همراه تعداد زیادی از برنامه‌های خود سامسونگ (از جمله فروشگاه برنامه‌های خود، یک برنامه Galaxy Shop، SmartThings، Messages و برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌ای مختلف) قبلاً نصب شده‌اند. همچنین تعدادی برنامه از پیش نصب شده مایکروسافت مانند Linkedin و OneNote وجود دارد.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ A54 5G

نقد و بررسی گوشی سامسونگ A54 5G

در حالی که می‌توانید بسیاری از این موارد را حذف کنید، برنامه‌های اضافی باعث می‌شوند به محض روشن کردن تلفن، احساس شلوغی به شما دست دهد. در مقابل، رابط پیش‌فرض Pixel 6A مرتب و بدون درهم‌کاری است و تنها موارد ضروری Google مانند کروم، جی‌میل و درایو را به‌صورت استاندارد نصب کرده است، بدون اینکه از روز اول خدمات شخص ثالثی به شما تحمیل شود.

هم سامسونگ و هم گوگل قول می‌دهند که به‌روزرسانی‌های امنیتی را پنج سال پس از راه‌اندازی به‌منظور حفظ ایمنی بیشتر برای استفاده طولانی‌تر، به‌روزرسانی کنند. با این حال، این بدان معناست که Pixel 6A که سال گذشته عرضه شد، تا سال ۲۰۲۷ پشتیبانی می‌شود، در حالی که A54 باید تا سال ۲۰۲۸ به‌روزرسانی‌ها را دریافت کند. سامسونگ همچنین نسل دیگری از به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل اندروید را در مقایسه با Google ارائه می‌کند.

A54 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که بزرگتر از باتری ۴۴۱۰ میلی آمپر ساعتی پیکسل ۶A است. شاید به دلیل صفحه نمایش بزرگتر، عمر باتری در هر دو گوشی در طول تست تخلیه به طور کلی در طول روز تقریباً یکسان بود. با استفاده دقیق باید یک روز کامل از هر یک از تلفن ها استفاده کنید، اما هر یک از تلفن ها همچنان نیاز به شارژ کامل یک شبه دارند.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ A54 5G

گلکسی A54 پایه ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد، اما یکی از آخرین گوشی های باقی مانده است که از حافظه قابل ارتقا از طریق کارت های microSD تا اندازه ۱ ترابایت پشتیبانی می کند. این یک امتیاز بزرگ به نفع آن است زیرا به این معنی است که می توانید با خیال راحت کمترین مدل حافظه را انتخاب کنید و به سادگی یک کارت ارزان ۱۲۸ گیگابایتی بخرید تا فضای ذخیره سازی را دو برابر کنید و فضای زیادی را برای عکس ها، موسیقی یا برنامه ها فراهم کنید.

Galaxy A54: سه دوربین برای عکاسی

در پشت گوشی سه دوربین وجود دارد. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی. عکس‌های دوربین اصلی عموماً مناسب هستند، اگرچه بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری اغلب منجر به تصاویر کاملاً اشباع‌شده می‌شوند که به نظر کاملاً غیرطبیعی  می آیند. با این حال، تصاویر واضح به نظر می رسند و زوم دیجیتال از پیش تعیین شده ۲ برابری (در اینجا زوم اپتیکال وجود ندارد) تصاویر واضحی ارائه می دهد.

لنز اولترا واید نیز با نوردهی مناسب و جزئیات زیاد به خوبی کار می کرد. اغلب یک تغییر رنگ کاملاً محسوس بین لنزهای اصلی و واید پیدا می شود. لنز واید معمولاً رنگ‌های کمی گرم‌تری تولید می‌کند، که بیشتر آن‌ها را در مقابل تصاویری که معمولاً ظاهر سرد گرفته‌اند، ترجیح داده می شود.

تصاویر با نور کم مناسب هستند و لنز اصلی عکس‌های روشن و واضحی می‌گیرد که تقریباً با آنچه در Pixel 6A یافتیم برابری می‌کند.

لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی به شما امکان فوکوس نزدیک روی سوژه را می دهد. اما مانند بسیاری از لنزهای ماکرو تلفن‌هایی که قبلاً از OnePlus و Samsung دیده‌ایم، بسیار ناامیدکننده است. فوکوس گاهی اوقات خاموش است و رنگ‌ها در مقایسه با عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی ضعیف‌تر به نظر می‌رسند.

آیا سامسونگ گلکسی A54 5G ارزش خرید دارد؟

پس از نقد و بررسی گوشی سامسونگ A54 5G به این نتیجه می رسیم که ترکیبی از عملکرد مناسب، طراحی سرگرم‌کننده، دوربین‌های راضی کننده و قیمت پایین A54، آن را به یک گزینه اقتصادی عالی تبدیل کرده است. صفحه‌نمایش روشن، فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا و پشتیبانی نرم‌افزار طولانی‌تر آن نسبت به Pixel 6A گوگل به نفع آن است، اما Pixel 6A تقریباً از هر نظر برنده است. استفاده از نرم افزار زیباتر است، دوربین ها بهتر هستند و حتی ارزان تر هستند.

منبع : cnet

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *