۰

داستان بازی Resident Evil 7 – رزیدنت اویل هفت

داستان بازی Resident Evil 7

داستان بازی Resident Evil 7

داستان بازی Resident Evil 7

داستان بازی در اواسط سال ۲۰۱۷ جریان دارد. جایی در جنوب ایالات متحده و حوالی شهرک Dulvey که چند مرتبه وجود ارواح در این منطقه گزارش شده است.

قهرمان اصلی داستان یک شخصیت جدید به نام Ethan Winters است که نسبت به شخصیت‌های پیشین مجموعه‌ Resident Evil از مهارت‌های مبارزه‌ای کمتری برخوردار است. او به دنبال یافتن همسر گمشده اش یعنی Mia به یک عمارت متروکه خانواده بیکر می‌رود.

با وجود گذشت سه سال از مفقود شدن Mia و مرگ احتمالی او، Ethan بعد از دریافت یک فایل ویدیویی از Mia برای یافتن همسرش به لوئیزیانا سفر کرد. او باا رسیدن به مقصد، یک مزرعه‌ ظاهرا متروکه و خالی را پیدا کرد که Mia در زیرزمین آن زندانی شده بود. Mia به او هشدار داد که آن‌ها پیش از این که «بابایی» آنها را پیدا کند باید از آنجا فرار کنند. Ethan کمی بعد طی یک تماس تلفنی با زنی به نام Zoe صحبت کرد که او وجود یک راه فرار از طریق اتاق زیر شیروانی را به اطلاع Ethan رساند.در همین مسیر بود که Mia به طور ناگهانی دچار یک آشفتگی شد و به شکل وحشتناکی به سمت Ethan حمله کرد. Ethan برای دفاع از خود به طور ناخواسته Mia را ظاهرا کُشت. در انتهای این درگیری Ethan توسط پدر خانواده بیکر یعنی Jack ضربه‌ای خود و از هوش رفت.

مدتی بعد Ethan بیدار شد و خود را در اسارت خانواده بیکر یافت. خانواده‌ای شامل پدر خانواده یعنی جک، زن او مارگاریت، پسرشان لوکاس و زن مسن و بی‌نامی که روی ویلچر نشسته بود. بیکرها سعی داشتند تا به زور به Ethan غذا بخورانند. آن هم غذایی که از بدن انسان تهیه شده بود. Ethan به همین ترتیب توسط آنها شکنجه می‌شد تا این که صدای زنگ تلفن حواس بیکرها را از موضوع پرت کرد. با خلوت شدن اطراف Ethan او سعی کرد تا خود را آزاد کند و راهی برای فرار پیدا کنند. در این راه Zoe از طریق تماس تلفنی سعی می‌کرد او را راهنمایی کند. همچنین او خود را به عنوان دختر جک معرفی کرد.

کمی بعد Ethan در مقطعی به یک مامور پلیس برخورد کرد که برای سرکشی به آنجا آمده بود. Ethan سعی کرد تا آن مامور را از اتفاقات داخل عمارت آگاه کند اما او نسبت به Ethan مشکوک بود و در نهایت توسط Jack داخل گاراژ کشته شد. در همین نقطه Ethan در تقابل وحشتناکی موفق به کشتن شد تا ضاهرا Jack را بکشُد اما خیلی زود متوجه شد که اعضای خانواده بیکر توانایی خارق‌العاده‌ای در بازسازی بدن خود دارند.

داستان بازی Resident Evil 7

داستان بازی Resident Evil 7

قهرمان بازی همین‌طور در مسیر خود باید از موجداتی وحشتناک که توسط خانواده‌ی بیکر و به واسطه ربودن شهروندان دیگر ساخته شده بودند فرار می‌کرد. سرانجام Ethan در تقابل دیگری با Jack موفق شد در مبارزه‌ای رودررو او را شکست دهد و کلید فرار از عمارت را به دست آورد.

او با دستیابی به محوطه‌ی بیرونی عمارت به واسطه‌ی Zoe متوجه شد که Mia هنوز زنده است. Zoe به Ethan گفت که او نیز قصد فرار از بیکرها را دارد اما قبل از آن باید آلودگی خودش و Mia به واسطه‌ یک سرم ویژه درمان شود.

پس Ethan برای همین هدف وارد یک خانه‌ی قدیمی می شود. جایی که مجبور به مقابله و کشتن مارگاریت شد. زمانی که Ethan موفق به یافتن یکی از اجزای سرم شد، تصویر عجیبی از یک دختر بچه را مشاهده کرد.

سپس برای دیدار با Zoe برگشت اما در عوض با Lucas روبرو شد. یعنی کسی که هم Zoe و هم Mia را به گروگان گرفته بود. Lucas در ادامه می تواند Ethan را مجبور کند تا از انباری پر از تله و هیولا عبور کند. با این حال Ethan موفق شد نسبت به تله‌های Lucas پیشدستی کند و او را فراری دهد. سپس Ethan اقدام به آزادسازی Mia و Zoe کرد و Zoe با اجزای به دست آمده اقدام به ساخت دو سرم کرد. با این حال قبل از این که سرم‌ها تزریق شوند باری دیگر سر و کله‌ی Jack پیدا شد و Ethan مجبور شد برای از بین بردن او یکی از سرم‌ها را به Jack تزریق کند. به این ترتیب Ethan برای تزریق سرم باقی مانده باید یک فرد را از میان Zoe یا Mia انتخاب می‌کرد.

اگر Zoe را انتخاب کند، با وجود این که Ethan قول فرستادن کمک را به Mia می‌دهد اما او از این انتخاب دلشکسته می‌شود. وقتی Ethan و Zoe با یک قایق در حال فرارند، Zoe برای او توضیح می دهد که خانواده بیکر سه سال پیش با آمدن Mia به همراه دختری به نام Eveline آلوده شدند و کشتی تانکر حامل آن‌ها در ساحل پیدا شد.

در همین لحظه قایق Ethan و Zoe توسط Eveline مورد حمله قرار می گیرد و به دنبال آن Zoe کشته و Ethan بی‌هوش می شود. Ethan تصویری ذهنی از Jack را خواهد دید که در سلامت کامل به او هشدار می‌دهد. او می‌گوید که Eveline می‌تواند هر کس را که آلوده شده شست و شوی مغزی دهد و دلیل دیوانگی خانواده‌ی او نیز به همین سبب است. او از Ethan می‌خواهد که Eveline را از سر راه بردارد.

داستان بازی Resident Evil 7

داستان بازی Resident Evil 7

پس از این ماجرا، دوربین بازی از نگاه Mia داستان را پیگیری می‌کند. او روی یک کشتی خرابه بیدار شده و به دنبال یافتن Ethan است. زمانی که او Ethan را پیدا می‌کند دوباره بازی به Ethan بازمی‌گردد. Mia موفق به نجات Ethan می‌شود و قبل این که خودش تحت کنترل Eveline قرار بگیرد، یک نمونه از DNA دختربچه را به Ethan می‌دهد. Mia به سبب حس خیانتی که به انتخاب Ethan داشت قادر به مقاومت در مقابل Eveline نشده و به Ethan حمله خواهد کرد و این موضوع باعث می‌شود تا Ethan او را بکشد. (این در واقع منتهی به پایان بد و جایگزین داستان بازی Resident Evil 7 می‌شود.)

اما اگر Ethan پادزهر را به Mia تزریق کند، Zoe عقب می‌ایستد و با خداحافظی تلخی از آن دو جدا می‌شود. زمانی که Ethan و Mia با قایق در حال فرار بودند و در نزدیکی یک کشتی تانکر ویرانه قرار داشتند، مورد حمله‌ی Eveline قرار می گیرند. Ethan بی‌هوش شده و همان تصویر یاد شده از Jack را خواهد دید.

دید بازی به سمت Mia می رود و او اقدام به جستجوی Ethan خواهد کرد. او تصاویری از Eveline را خواهد دید که Mia را مادر خود خطاب می‌کند. با این حال Mia چیزی به خاطر نمی‌آورد. سرانجام Eveline کاری می‌کند تا Mia با دیدن یک فیلم ویدیویی خاطراتش را به یاد آورد.

مشخص می‌شود که Mia پیش از این اتفاقات برای یک شرکت بی‌نام کار می‌کرده و Eveline نیز به عنوان یک سلاح بیولوژیکی توسط این شرکت توسعه یافته بوده است. وظیفه‌ی Mia نظارت بر Eveline بوده تا او به طور مخفیانه به وسیله‌ یک کشتی تانکر به ایالات متحده منتقل شود. با این حال در طول مسیر Eveline از کنترل خارج شده و کشتی را فلج می‌کند. همچنین اقدام به آلوده کردن Mia کرده تا او را مجبور کند مادرش باشد.

در این هنگام، Mia که خود را در شکل‌گیری این حوادث مقصر می‌دانست، تلاش کرد تا Ethan را نجات دهد. او یک نمونه حاوی DNA از Eveline را به Ethan داد و تمام تلاش خود را کرد تا در مقابل کنترل ذهنش توسط Eveline مقاوت کند تا خروج Ethan از کشتی تضمین شود. (این اتفاقات در واقع منتهی به پایان خوب و اصلی داستان بازی Resident Evil 7 می‌شود.)

این بار Ethan بعد از ترک کشتی مخروبه، راه خود را به سمت یک معدن نمک در پیش می گیرد. جایی که یک آزمایشگاه مخفی را پیدا می کند. بعد از کمی جستجو متوجه می شود که Eveline یک سلاح بیولوژیکی از «سری-E» است که قادر می باشد به واسطه‌ی یک انگل روانگردان کنترل ذهن افراد آلوده شده را به دست بگیرد. اثرات جانبی آلودگی شامل افزایش قدرت، قابلیت‌های فوق‌العاده در بازیابی و جهش‌های بیولوژیکی بود. همچنین Eveline با انگیزه‌ی داشتن یک خانواده رشد کرده بود و دلیل آلوده کردن Mia و بیکرها نیز همین موضوع بوده است. همین طور مشخص شد که Lucas با یک سازمان ناشناخته کار می‌کرده است و سرمی را در اختیار داشته تا خود را از آلودگی مصون نگه دارد.

در آخر Ethan با استفاده از تجهیزات آزمایشگاه و نمونه ای که Mia به او داده بود قادر به تولید یک ترکیب برای از بین بردن Eveline می شود و سرانجام راهی برای برگشتن دوباره به عمارت بیکرها پیدا می کند. Eveline که پی برده بود Ethan به پادزهری دست پیدا کرده است به همین سبب با تصورات و توهماتی قدرتمند به سمت او هجوم برد. Ethan موفق به غلبه بر Eveline و تزریق پادزهر به او می شود. Ethan در این نقطه می فهمد که پیرزن مسنی که از ابتدا و در طول داستان او را دیده در واقع همان Eveline بوده است. تزریق پادزهر به Eveline باعث شد تا او به یک هیولای عظیم الجثه جهش پیدا کند و Ethan به لطف سلاح ویژه‌ای که یک هلیکوپتر نظامی برای او به پایین انداخت موفق می شود تا هیولا را نابود کند.

با رفع شدن تهدید، Ethan توسط تیم آلفای Umbrella به رهبری Chris Redfield نجات پیدا می کند. اگر Ethan پادزهر را به Mia زده باشد پس Mia نیز توسط تیم Chris نجات پیدا خواهد کرد ولی اگر پادزهر را به Zoe زده باشد، Ethan با پرت کردن موبایل Mia به بیرون هلیکوپتر، سعی می کند تا اتفاقات و خاطرات Mia را برای همیشه از ذهنش پاک کند.

دو DLC داستانی به نام‌های End of Zoe و Not a Hero برای این بازی وجود دارد که در DLC اول، مشخص می‌شود که عموی Zoe یعنی Joe به کمک برادرزاده‌اش رفته و در نهایت توسط گروه عملیات کریس، نجات دیدل می‌کنند.

در DLC دوم نیز Chris برای خاتمه دادن به جنایات خانواده Baker به سراغ Lucas در معدن نمک رفته و او را از بین می‌برد.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *