۰

۱۰ تا از بهترین فیلم های تام کروز بر اساس نمرات IMDb

بهترین فیلم های تام کروز

10 تا از بهترین فیلم های تام کروز بر اساس نمرات IMDb

بهترین فیلم های تام کروز چه عناوینی هستند؟ یکی از آخرین ستاره های سینمای کلاسیک، یا شاید آخرین، تام کروز به اوج گیری های جدید ادامه می دهد. جدیدترین فیلم او، Top Gun: Maverick، با بزرگترین فروش آخر هفته افتتاحیه کل دوران حرفه‌ای‌اش در باکس آفیس جهانی عرضه شد.

زندگی حرفه ای کروز بیش از ۴۰ سال به طول انجامیده است و در این مدت او در چندین فیلم بازی کرده است که به خودی خود به پدیده های فرهنگی و کلاسیک محبوب تبدیل شده اند. بهترین فیلم‌های تام کروز بر اساس رتبه‌بندی‌شان در IMDb کدامند؟ در ادامه با معرفی ۱۰ تا از بهترین فیلم های تام کروز بر اساس نمرات IMDb با کنترل امجی همراه باشید.

Collateral (2004)

بهترین فیلم های تام کروز

امتیاز IMDb: 7.5/10

مایکل مان می داند که چگونه یک فیلم تریلر جنایی بسازد. او بارها و بارها با فیلم هایی مانند Thief و Heat خود را ثابت کرده است. این فیلم داستان مکس (جمی فاکس)، راننده تاکسی در لس آنجلس است که رویای چیزهای بزرگتر را در سر می پروراند. یک شب، او وینسنت (کروز)، یک قاتل را که مکس را مجبور می کند او را در شهر ببرد و به او کمک کند تا قراردادش را انجام دهد را سوار می کند.

رمز موفقیت تام کروز این است که او غیرقابل انکار دوست داشتنی است. بنابراین، تماشای کروز در نقش یک شخصیت شرور به طرز جذابی مانند وینسنت جذاب است. با وجود اینکه کروز با خونسردی مردم را برای امرار معاش می‌کشد، اما وینسنت را با چنان جذابیتی آغشته می‌کند که شما نمی‌توانید به نوعی او را به نوعی ضدقهرمان دوست نداشته باشید.

Eyes Wide Shut (1999)

بهترین فیلم های تام کروز

امتیاز IMDb: 7.5/10

فیلم آخر استنلی کوبریک، فیلمساز چیره دست، چشمان کاملا بسته، یک نوسان وحشیانه از یک فیلم برای شخصی مانند کروز است که معمولاً به خاطر ساختن فیلم هایی که برای جریان اصلی آمریکا جذاب هستند، شناخته می شود. Eyes Wide Shut یک فیلم هیجان انگیز وابسته به عشق است.

کروز در نقش دکتر ویلیام هارفورد، که یک شب عجیب و غریب در منهتن دارد، به دلیل گفتگوی صریح با همسرش، با بازی نیکول کیدمن افسانه‌ای، درباره خواسته‌های برآورده نشده‌اش، بازی می‌کند. فیلم داستان هارفورد را دنبال می‌کند که او به دنبال ماجراجویی خودش است، اما زمانی که در یک مراسم بالماسکه عجیب و غریب و باکلاس شرکت می‌کند، بیشتر از چیزی که فکر می‌کند، به دست می‌آورد.

Minority Report (2002)

بهترین فیلم های تام کروز

امتیاز IMDb: 7.6/10

گزارش اقلیت استیون اسپیلبرگ بر اساس داستان کوتاه نویسنده تخیلی علمی تخیلی تحسین شده، فیلیپ کی دیک، آینده ای پر جنب و جوش را ترسیم می کند که دیک خلق می کند. داستان فیلم در دنیایی اتفاق می‌افتد که پلیس از یک نیروی پلیس ویژه به نام واحد Precrime برای دستگیری افراد برای جنایات قبل از ارتکاب آن‌ها استفاده می‌کند.

تمرکز فیلم بر روی کروز در نقش جان اندرتون، رئیس Precrime است که خود متهم به قتل شخصی در آینده نزدیک می شود. اندرتون فرار می کند تا نام خود را پاک کند و از همان واحدی فرار کند که برای شکار افرادی که در موقعیت خود هستند استفاده می کند. این یک فیلم علمی تخیلی است که سعی می‌کند آینده را پیش‌بینی کند و خیلی چیزها را درست نشان می‌دهد.

A Few Good Men (1992)

بهترین فیلم های تام کروز

امتیاز IMDb: 7.7/10

از نویسنده سرشناس آرون سورکین، چند مرد خوب یکی از بهترین درام های دادگاهی تمام دوران است. هر چیزی که در یک فیلم می‌خواهید را دارد: بازی‌های پر هیجان و و جذاب از بازیگران باورنکردنی. نویسندگی شوخ نیمه طنز، هوشمندانه و طرحی که شما را با نحوه صحبت با دنیای واقعی جذب می کند.

کروز در این فیلم نقش ستوان دنیل کافی را بازی می‌کند، که نماینده گروهی از تفنگداران دریایی در یک محاکمه قتل است، جایی که آنها ادعا می‌کنند فقط از دستورات سرهنگ جسپ (جک نیکلسون) پیروی می‌کنند. آنچه در پی می آید، کاوشی در مورد قدرت نظامی و محدودیت های مردانگی است. احتمالاً مونولوگ نمادین جسپ را در پایان فیلم دیده‌اید، اما باید مطمئن شوید که تمام آن را تماشا کرده‌اید.

Mission: Impossible - Fallout (2018)

بهترین فیلم های تام کروز

امتیاز IMDb: 7.7/10

با ادامه رشد محبوبیت و کیفیت در طی بیش از ۲۰ سال، فیلم‌های Mission: Impossible غیرممکن را انجام داده‌اند. پس از تقریباً دو دهه فیلم، ششمین فیلم از این فرانچایز، Mission: Impossible – Fallout، یکی از بهترین فیلم‌های کروز با نقد و بررسی عالی است.

Fallout با اتان هانت (کروز) و تیم IMF پس از افشای رویدادهای Rogue Nation، گروهی زیرزمینی به نام Syndicate را برای تسلط بر جهان نشان داد. اکنون، اتان که می‌داند تهدیدات ممکن است در هر گوشه‌ای وجود داشته باشد، باید مخفیانه کار کند تا بقایای سندیکا را از دستیابی به هسته‌های پلوتونیومی که می‌توانستند برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای استفاده کنند، متوقف کند. این نه تنها یکی از بهترین فیلم های اکشن تمام دوران است، بلکه Fallout ثابت می کند که اگر کسی بتواند غیرممکن را انجام دهد، آن تام کروز است.

The Last Samurai (2003)

بهترین فیلم های تام کروز

امتیاز IMDb: 7.8/10

آخرین سامورایی یک حماسه تاریخی در جهان دهه ۱۸۷۰ ژاپن است. این دیدگاهی است که اگرچه از چشم یک آمریکایی سفیدپوست فیلتر شده است، اما به اندازه کافی در فیلم های پرفروش هالیوود نمایش داده نمی شود ؛ این فیلم در نهایت یکی از بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکم است.

کروز نقش ناتان آلگرن، کاپیتان ارتش ایالات متحده را بازی می‌کند که برای آموزش ارتش امپراتوری ژاپن به ژاپن فرستاده شده است، اما پس از دستگیری توسط ارتش رقیب سامورایی، به رهبری کاتسوموتو، با بازی Ken Watanabe، با فرهنگ ژاپنی ارتباط برقرار می‌کند. آخرین سامورایی یک فیلم پیچیده و هیجان انگیز در مورد یافتن معنی در مکانی دور از جایی است که از آنجا هستید.

Edge of Tomorrow (2014)

بهترین فیلم های تام کروز

امتیاز IMDb: 8.0/10

Edge of Tomorrow با نام Live Die Repeat یک فیلم اکشن علمی تخیلی مبتکرانه و درخشان است که داستان لوپ زمانی را که قبلاً دیده‌ایم را می‌گیرد و امتیاز بالای یک فیلم پرفروش حماسی را به آن می‌دهد.

داستان فیلم در آینده ای اتفاق می افتد که اروپا توسط یک نیروی بیگانه مهاجم تسخیر شده است. کروز در نقش کیج، یک سرباز آمریکایی که به منطقه جنگی فرستاده می شود، بازی می کند، اما به زودی متوجه می شود که در یک حلقه زمانی به دام افتاده است و مجبور می شود همان روز را بارها و بارها تکرار کند. او با همکارش ریتا، نقشی که امیلی بلانت را به یک ستاره اکشن تبدیل کرد، متحد می شود تا راهی برای شکستن چرخه و شکست بیگانگان پیدا کند.

Magnolia (1999)

بهترین فیلم های تام کروز

امتیاز IMDb: 8.0/10

سومین فیلم پل توماس اندرسون، مگنولیا؛ حماسه سه ساعته چندین شخصیت مرتبط را دنبال می‌کند که در جستجوی عشق و معنای زندگی خود هستند. PTA شاید بهترین فیلمسازی باشد که امروز کار می کند و ماگنولیا بدون شک بهترین فیلم اوست.

بازیگران آن شامل افراد عادی PTA مانند فیلیپ سیمور هافمن و جان سی ریلی هستند، اما نقش اول تام کروز در نقش فرانک تی جی است. مکی، یک سخنران انگیزشی که تلاش می کند یک برنامه هنرمند پیکاپ را به مردان تنها بفروشد. بازی به یاد ماندنی کروز برای او سومین و تا کنون، آخرین نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به ارمغان آورد. ماگنولیا ممکن است برای تماشا فیلم دلهره‌آوری به نظر برسد، اما به دلیل عملکرد جذاب کروز، این یک تجربه فوق‌العاده سرگرم‌کننده است.

Rain Man (1988)

بهترین فیلم های تام کروز

امتیاز IMDb: 8.0/10

تام کروز معمولاً با فیلم‌های اکشن خود، مانند ماموریت: غیرممکن و تاپ گان مرتبط است، اما او همچنین در بازی در درام‌های شخصیتی مستقیم نیز استثنایی است. مرد بارانی بری لوینسون یکی از بهترین فیلم های اوست که چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم را از آن خود کرد.

در این فیلم، کروز نقش چارلی بابیت، یک یوپی از لس آنجلس را بازی می‌کند که متوجه می‌شود پدرش ارثی را برای برادر مبتلا به اوتیسم به نام ریموند (داستین هافمن) که هرگز از وجودش خبر نداشت، به جای گذاشته است. چارلی سپس در تلاش برای به دست آوردن ارث از ریموند قرار می گیرد، اما در عوض، این دو بر سر ارتباط خانوادگی مشترک خود رابطه برقرار می کنند.

Top Gun: Maverick (2022)

بهترین فیلم های تام کروز

بهترین فیلم های تام کروز

امتیاز IMDb: 8.3/10

Top Gun: Maverick دنباله‌ای برای یکی از نمادین‌ترین و محبوب‌ترین فیلم‌های تام کروز است. تاپ گان اصلی، کروز را در نقش ماوریک دنبال می‌کند، دانش‌آموزی در نخبه‌ترین مدرسه پرواز نیروی دریایی ایالات متحده در حالی که او و کلاسش برای بهترین شدن با هم رقابت می‌کنند. از موسیقی متن، بازیگران، تا صحنه نمادین والیبال، هر بخش از Top Gun جایگاه خود را در تاریخ هالیوود به دست آورده است.

قسمت دوک در دنیای مدرن با ماوریک شروع می شود که اکنون به کلاس جدیدی از خلبانان آموزش می دهد که چگونه در دنیایی پیچیده تر از همیشه پرواز کنند. ماوریک بزرگترین افتتاحیه دوران حرفه ای کروز را داشت و پنج دقیقه در کن مورد تشویق ایستاده قرار گرفت. پس از اینکه همه‌گیری کرونا نحوه تماشای فیلم‌ها را تغییر داد، Top Gun: Maverick به دنیا یادآوری کرد که واقعاً هیچ چیز مانند تماشای یک فیلم تام کروز در بزرگترین صفحه نمایش جذاب نیست.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *