۰

فیلم های پرونده باز است و شهرک از چهارشنبه ۱۴ تیر اکران می‌شوند

فیلم های پرونده باز است و شهرک

فیلم های پرونده باز است و شهرک از چهارشنبه ۱۴ تیر اکران می‌شوند؛ «پرونده باز است»، به عنوان آخرین یادگار کیومرث پوراحمد درباره قتل غیرعمد یک نوجوان ۱۵ ساله است و «شهرک» درباره چالش‌های یک بازیگر برای فرو رفتن در قالب نقش است.

به گزارش فیلم‌نیوز، زنده‌یاد کیومرث پوراحمد در روزهای پایانی زندگی‌اش، درحال آماده‌سازی فیلم «پرونده باز است» بود اما متاسفانه این فیلم پیش از اینکه رنگ اکران بگیرد از دنیا رفت. پوراحمد سوژه آخرین فیلمش را از پرونده‌ جنایی پرحاشیه‌ای در دهه هشتاد گرفته بود. درباره نوجوانی ۱۵ ساله که مرتکب قتل می‌شود و در انتظار حکم دادگاه است. بخش عمده‌ای از فیلم در کانون اصلاح و تربیت و زندان قزل‌حصار فیلم‌برداری شده‌.

پوراحمد پیش از «پرونده باز است» برای ساخت فیلم «تیغ و ترمه» با انتقادهایی روبه‌رو شد اما این بار سراغ سوژه‌ای کاملا متفاوت رفته و می‌شود انتظار یک اثر قابل‌قبول را داشت. پژمان بازغی، حسین پاکدل، سام قریبیان، نسیم ادبی، مه‌لقا باقری و محمدرضا غفاری، بازیگران این فیلم هستند.«پرونده باز است» یکی از فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر بود.

«شهرک» به کارگردانی علی حضرتی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی سوژه قابل تأملی دارد. داستان درباره جوانی علاقه‌مند به بازیگری است که در تست یک فیلم سینمایی بزرگ قبول می‌شود و برای پیوستن به این پروژه و رسیدن به آرزوی خود یعنی بازیگر شدن، باید شرایط ویژه و تمرین‌های روحی و روانی گروه بازیگران در شهرکی ایزوله شده را بپذیرد.

نقش اصلی فیلم را ساعد سهیلی ایفا کرده؛ بازیگری که به خوبی می‌تواند از پس ایفای موقعیت‌های بحرانی بربیاید. کاظم سیاحی که این روزها در سریال «مگه تموم عمر چند تا بهاره» سروش صحت، نقش مهمی دارد هم جزوز بازیگران این فیلم است. مهتاب ثروتی و همایون ارشادی هم در این فیلم بازی دارند.«شهرک» در جشنواره چهلم فیلم فجر، در سه بخش تدوین، فیلمبرداری و جلوه‌های ویژه میدانی نامزد سیمرغ شد.

«شهر هرت»، «کت چرمی»، « مصلحت»، «عروسی مردم»، «تصور» و «نگهبان‌شب» فیلم‌هایی هستند که از هفدهم خرداد ماه به عنوان فیلم‌های اول اکران تابستان روی پرده‌رفته اند که این دو فیلم از صبح چهارشنبه به جمع آن‌ها اضافه می‌شود.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *