۰

موثرترین راه برای پاک کردن رنگ مو چیست؟

موثرترین راه برای پاک کردن رنگ مو چیست؟

از بین بردن رنگ‌های دائمی مو که از آن خسته شده‌اید، می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد. برای بسیاری از کسانی که موهایشان را رنگ می‌کنند، ممکن است پیش آمده باشد که هیچ علاقه‌ای به رنگ آن نداشته باشند و بخواهند آن را فوری پاک کنند. در آموزش آرایشگری نکاتی به کارآموزها گفته می‌شود تا در صورت نارضایتی مشتریانشان، خیلی فوری رنگ را پاک کنند که بیشتر شامل روش دکلره است. اما ما در اینجا سعی داریم به روش‌های ساده و خانگی برای پاک کردن رنگ مو بپردازیم.

رنگ مو چگونه کار می‌کند؟

تارهای مو از سه لایه تشکیل شده است که عبارتند از:

  • مدولا: نرم‌ترین قسمت مو در هسته است که گاهی در برخی از تارهای مو یافت نمی‌شود.
  • قشر: ضخیم‌ترین قسمت موهاست که باعث استحکام موها می‌شود.
  • کوتیکول: بیرونی‌ترین لایه مو و متشکل از سلول‌های روی هم است که شباهت زیادی به فلس‌ ماهی دارد. این لایه از مدولا و قشر داخلی مو محافظت می‌کند.

در سال ۲۰۱۳ تحقیقاتی انجام شد که نشان می‌داد میزان رنگ‌دهی رنگ مو براساس میزان و نوع ملانین موجود در قشرهای مو است.

رنگ مو می‌تواند موقتی، دائمی یا نیمه موقتی باشد. رنگ موی موقتی به کوتیکون بیرونی متصل می‌شود و بعد از شستشو با شامپو از بین می‌رود. رنگ موی نیمه دائمی وارد لایه قشر می‌شود، اما را رنگدانه‌های طبیعی ترکیب نمی‌شود و بعد از چند بار شستشو محو می‌شوند.

رنگ های نیمه دائمی وارد قشر شما می شوند اما از نظر شیمیایی با رنگدانه طبیعی شما مخلوط نمی شوند تا پس از چند بار شستشو محو شوند. اگر به دنبال آموزش آرایشگری هستید؛ آموزشگاه آرایشگری مریم رئوف بهترین گزینه است تا تمامی اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.

راه‌های پاک کردن رنگ دائمی مو

برای اینکه بتوانید در خانه موهای رنگ‌شده خود را پاک کنید، راه‌های زیادی وجود دارد که عبارتند از:

استفاده از شامپو شفاف کننده

شامپوهای شفاف‌کننده برای تمیز کردن روی موهای کاربرد دارند و به طور عمیق موها را می‌شوند. بعد از شستشوی مو با این شامپوها به طرز چشمگیری، تارهای مو براق و زیبا می‌شود. اگرچه در دوره‌های آرایشگری تاکید می‌شود که برای حفظ سلامت و رنگ مو تنها یک یا دو بار در ماه از شامپو شفاف‌کننده استفاده کنید.

اما این نوع شامپو می‌تواند تا حدودی رنگ دائمی مو را محو کند. اگر هدف شما از بین بردن رنگ مو است، از خرید شامپوهایی که روی آن نوشته شده است «مناسب موهای رنگ‌شده»، خودداری کنید.

استفاده از قرص ویتامین C

یکی دیگر از راه‌های پاک کردن رنگ مو، استفاده از اسید اسکوربیک (ویتامین C) است. این ماده قادر است رنگ موها را یک دو درجه به رنگ طبیعی موها نزدیک‌تر کند. اما قادر نیست به طور کامل رنگ را از روی موها بردارد.

برای استفاده از این روش، ۵ عدد قرص ویتامین C را در یک فنجان شامپوی شفاف‌کننده بریزید تا قرص به طور کامل در آن حل شود. سپس آن را روی موهای خود بزنید و اجازه دهید برای مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه روی مو باقی بماند. در نهایت موهای خود را با یک شامپوی نرم‌کننده بشویید و از یک ماسک آبرسان برای مو استفاده کنید.

موثرترین راه برای پاک کردن رنگ مو چیست؟

استفاده از جوش شیرین

طبق بررسی‌هایی که در سال ۲۰۱۵ صورت گرفته، مشخص شده است که جوش شیرین به دلیل اثرات قلیایی، می‌تواند به لایه قشر مو نفوذ کند. در نتیجه می‌تواند روی حذف رنگ مو تاثیر مثبت داشته باشد. البته بسیاری در آموزشگاه‌ها در دوره رنگ به کارآموزها روش‌های دیگری نیز در کنار استفاده از جوش شیرین آموزش داده می‌شود.

استفاده از جوش شیرین بیشتر در از بین بردن رنگ‌های فانتزی و نیمه دائمی مناسب است. برای این کار باید پودر جوش شیرین را خمیر کنید و روی موها بزنید. برای شستشوی بهتر باید از آب داغ استفاده کنید.

اگر ۱۵ تا ۲۰ بار مو را با جوش شیرین بشویید، می‌تواند چند درجه رنگ موها را به رنگ طبیعی نزدیک کند. هر بار که از جوش شیرین استفاده می‌کنید، باید روی آن آب داغ بریزید و در نهایت با آب ولرم آب‌کشی کنید. وقتی از رنگ موهای خود راضی شدید، از نرم‌کننده استفاده کنید تا موها خشک و شکننده نشوند.

استفاده از روغن نارگیل و آب داغ

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن رنگ مو که شاید کمتر در دوره‌ رنگ به آن اشاره می‌شود؛ استفاده از روغن نارگیل است. ابتدا موهای خود را با آب داغ بشویید و از شامپوی مورد نظر خود استفاده کنید. اما بعد از شستشوی کامل، موها را خشک نکنید. یک چهارم فنجان روغن نارگیل را با یک چهارم فنجان آب جوش ترکیب کنید تا محلول گرم باشد. بعد آن را به موهای خود بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد از آن باید به مدت یک ساعت حوله را روی سر بپیچید.

سپس موهایتان را دوباره با آب داغ بشویید و در آخر با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید. در آخر هم موها را با شامپوی نرم‌کننده بشویید تا شکننده نشود. هر بار که از روغن و آب داغ استفاده می‌کنید، رنگ موها یک یا دو درجه روشن‌تر می‌شود.

استفاده از آبلیمو برای از بین بردن رنگ مو

آبلیمو به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین C در پاک کردن رنگ مو تاثیر زیادی دارد. برای این روش باید یک لیمو ترش را از وسط نصف کنید و آب آن را در یک کاسه بریزید و روی موهای خود بریزید و ماساژ دهید. مقدار آبلیمو باید به اندازه‌ای باشد که موها را به طور کامل خیس کند. همچنین مقداری از این ماده را روی پوست سر خود بزنید و ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت، موها را با آب داغ آبکشی کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

در آخر نیز موها را با شامپو نرم‌کننده خوب شتسشو دهید تا مو شکننده و زبر نشود.

استفاده از آب و سرکه سفید

سرکه نیز مانند آب لیمو خاصیت اسیدی دارد و می‌تواند به پاکسازی موها کمک زیادی کند. بسیاری از کسانی که از سرکه برای پاکسازی پوست سر استفاده می‌کنند، نمی‌دانند که این ماده می‌تواند رنگ مو را نیز از بین ببرد. اما چون هدف شما پاک کردن رنگ است، هیچ مشکلی ندارد. برای این روش باید سرکه سفید را با مقدار مساوی آب داغ ترکیب کنید و روی موهای خود ماساژ دهید. بعد از ۱۵ دقیقه نیز موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

استفاده از مایع لباسشویی و ظرفشویی

یکی دیگر از راه‌کارهایی که برای پا کردن رنگ موی دائمی تاثیر زیادی دارد، استفاده از مایع لباسشویی و مایع ظرفشویی است. برای این کار دو ماده را به یک اندازه با همدیگر ترکیب کنید و بعد آن را روی تمامی قسمت‌های موهای خود بزنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی موها ماساژ دهید. این ترکیب به پاک کردن سریع رنگ مو کمک زیادی می‌کند.

شامپوهای ضدشوره تاثیر بیشتری در پاک کردن رنگ مو دارند. البته این روش را نباید به طور دائم استفاده کنید. در عین حال زمان آبکشی موها بهتر است از آب داغ استفاده کنید که تاثیر بیشتری در پاک کردن رنگ دارد.

موثرترین راه برای پاک کردن رنگ مو چیست؟

استفاده از عسل و دارچین

عسل یک ماده سفید‌کننده طبیعی است و می‌تواند به پاک کردن رنگ مو کمک کند. برای استفاده از این روش باید یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی ترکیب کنید تا خمیر بدست آید. حالا این مخلوط را روی موهای خود قرار دهید و موها را ماساژ دهید. دو ساعت بعد موها را با شامپوی گیاهی بشویید و خشک کنید.

در آخر

ساده‌ترین روش‌های پاک کردن رنگ مو در خانه انجام می‌شود، اما تاثیر آن نسبت به کارهایی که در آرایشگاه انجام می‌شود، کمتر است. در آموزشگاه آرایشگری مریم رئوف تکنیک‌های موثرتری برای پاک کردن رنگ موی دائمی آموزش داده می‌شود. در نتیجه بدون دردسر می‌توانید رنگ مو را به طور کامل از روی موهای خود پاک کنید. فراموش نکنید که آموزشگاه آرایشگری مریم رئوف یکی لز بهترین گزینه‌ها برای آموزش آرایشگری و دوره رنگ است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *