۰

مادربردهای H510 ایسوس برای پردازنده Intel LGA 1200 عرضه شد

مادربردهای H510 ایسوس

شرکای مادربرد اینتل مانند ایسوس در حال ارائه مادربردهای جدید H510 برای CPUهای دسکتاپ LGA 1200 هستند. چیزی که در مورد این مادربردها تعجب آور است این است که آنها در واقع از چیپست تقریباً ۳ سال پیش استفاده می کنند.

توییت اخیر Momomo_US نشان می‌دهد که ایسوس در حال آماده‌سازی چهار مادربرد H510 است که برای رایانه‌های شخصی سطح پایه هدف قرار خواهند گرفت. این مادربردها شامل PRIME H510M-A R2.0-CSM، PRIME H510M-E R2.0-CSM، H510M-E R2.0 و PRIME H510M-A R2.0 هستند. شما می توانید این مادربردها را در لینک های زیر پیدا کنید:

هر چهار مادربرد اصلی با طراحی mATX و پشتیبانی از سخت افزار PCIe 4.0 و دارای طیف وسیعی از هیت سینک ها هستند. سری H510M-A دارای هیت سینک برای VRM و اسلات M.2 است.

مادربردهای H510 ایسوس

جالب ترین جنبه این مادربردهای H510 ایسوس این است که به طور رسمی با پردازنده های Intel 11th Rocket Lake عرضه شدند. اینتل سازگاری بین CPUهای Comet Lake و Rocket Lake را ارائه کرد و هر دو می‌توانستند روی یک پلتفرم مادربرد استفاده شوند. با این حال، حتی بیشتر از این داستان وجود دارد.

در حالی که مادربرد به عنوان H510 برچسب گذاری شده است، چیپست واقعی در این مادربردها H470 است که به نسل Comet Lake برمی گردد. این امکان وجود دارد که چیپست H470 که توسط مادربردهای H510 استفاده می شود برخی از ویژگی ها را غیرفعال کرده باشد تا در سطح سری H510 ظاهر شود. H510 PCH یک چیپست سطح پایه است در حالی که H470 یک SKU رده بالاتر بود.

دلیل اینکه ایسوس مادربردهای خود را به این روش می‌سازد، احتمالاً مربوط به موجودی‌های اضافی چیپست‌های قدیمی است. از آنجایی که ممکن است مصرف کنندگان مایل به خرید محصولات قدیمی نباشند، ایسوس با ارائه یک پلتفرم مدرن تر به PCH قدیمی زندگی دوم می بخشد. استفاده مجدد از چیپ‌ست‌های قدیمی‌تر همچنین به این معنی است که تولیدکنندگان می‌توانند هزینه محصولات جدید خود را تا حد زیادی کاهش دهند، اما باید دید که آیا این مزیت‌های هزینه به مصرف‌کنندگان نیز داده می‌شود یا خیر.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *