آمار یک چهارم اول سال ۲۰۲۳ شیائومی منتشر شد. این شرکت بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، ۵۹۴.۸ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت و تا زمان انتشار این اطلاعیه توانست به ۶۰۰ میلیون کاربر برسد.
درآمد کسب و کار گوشی های هوشمند به ۳۵ میلیارد یوان (کمی کمتر از ۵ میلیارد دلار) رسید و ۳۰.۴ میلیون دستگاه به فروش رسید.
شیائومی در سه ماهه اول ۲۰۲۳ با سهم بازار ۱۱.۳ درصد در رتبه سوم قرار گرفت، اما اپل و سامسونگ پیشتاز، تقریباً دو برابر تعداد گوشیهای خود را بین ژانویه تا مارس به فروش رساندند.
این شرکت در بازار داخلی خود ۲۲.۲ درصد QoQ از نظر واحدهای فروخته شده بهبود یافت، اما vivo موفق شد از آن پیشی بگیرد و شیائومی را در رتبه چهارم قرار دهد. اپل اول شد و اوپو دوم شد.
مجموع درآمد ۵۹.۵ میلیارد یوان (۸.۴۳ میلیارد دلار) و سود خالص تعدیل شده ۳.۲ میلیارد یوان (۴۵۰ میلیون دلار) بود، اما اگر هزینههای مربوط به تجارت خودروهای برقی هوشمند را در نظر بگیریم، این رقم در واقع ۱.۱ میلیارد یوان (۱۵۰ میلیون دلار) بود.
شیائومی شرکتی است که در AIoT نیز سرمایه گذاری می کند – تعداد دستگاه های متصل به ۶۱۸ میلیون دستگاه افزایش یافته است که ۱۲.۳ میلیون کاربر دارای ۵ یا بیشتر از این دستگاه ها هستند. درآمد حاصل از لوازم خانگی هوشمند بزرگ، مانند یخچال، تهویه مطبوع، و ماشین لباسشویی، سالانه ۶۰ درصد افزایش یافته است. ۲.۸ میلیون تلویزیون ارسال شد و شیائومی را در بین ۵ شرکت برتر تلویزیون های هوشمند قرار داد.
ما همچنین متوجه شدیم که شیائومی در حال برنامهریزی برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای حداقل ۷۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ و ۹۸ درصد تا سال ۲۰۴۰ است.
نظرات کاربران