۰

ششمین انقراض بزرگ زمین نزدیک است

انقراض بزرگ زمین

شمارش معکوس برای ششمین انقراض زمین ؛ دانشمندان هشدار دادند به عقیده دانشمندان، تاکنون انقراض بزرگ در زمین رخ داده و ۹۹ درصد از جانداران تاریخ این سیاره منقرض شده‌اند. آیا ششمین انقراض بزرگ زمین نیز در راه است؟

سیاره زمین همانند بسیاری دیگر از اجرام موجود در کیهان، در معرض خطرات متعددی قرار دارد. برخورد سیارک‌، طوفان‌های خورشیدی، جنگ‌های جهانی، عصر یخبندان و … از جمله نامزدهای ششمین انقراض هستند. کره زمین، در عمر چند میلیارد ساله‌ی خود، فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده و در برخی موارد شرایط حاکم بر آن، منجر به انقراض نسل‌های بسیاری گردیده است. دانشمندان در مطالعات اخیر خود متوجه شده‌اند که انقراض ششم در راه بوده و همین حالا نیز به آن بسیار نزدیک هستیم!

در واقع، از تمامی موجوداتی که تاکنون در تاریخ کره زمین سکونت داشته‌اند، ۹۹ درصد به کلی منقرض گردیده‌اند! دانشمندان با مطرح ساختن «نرخ انقراض پس زمینه» استدلال می‌کنند که هر ۱۰۰ هزار سال یک بار، مجموعه‌ای از گونه‌های ساکن در زمین منقرض می‌شوند. نرخ انقراض پس زمینه به معنای نرخ طبیعی انقراض‌های زمین‌شناسی و یا زیست‌محیطی پیش از حضور انسان در کره زمین است.

اکنون، متخصصان زیست‌شناسی بر این باورند که احتمالا شمارش معکوس برای ششمین انقراض بزرگ آغاز گردیده است؛ چرا که هیچ چیز در این سیاره امیدوارکننده نیست.

ششمین انقراض ، تاثیر مستقیمی بر وضعیت زیست‌پذیری سیاره ما دارد. از این رو دانشمندان هشدار داده‌اند که ششمین نابودی بزرگ زمین ، این بار به معنای نابودی نژاد انسان خواهد بود.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *