۱

۱۰ باری که مگالودون ها توسط دوربین ها دیده شدند + ویدیو

۱۰ بازی که مگالودون ها توسط دوربین ها دیده شدند.

مگالودون گونه ای منقرض شده از کوسه های بزرگ است که به دندان های فسیلی بزرگ معروف است. نام علمی مگالودون از یونانی گرفته شده و به معنای «دندان بزرگ» است. درواقع از اجداد کوسه سفید امروزی محسوب میشود و طول آن به ۱۵-۲۰ متر میرسیده است. اگر این موجود امروز زنده بود میتوانست نهنگ‌های آبی را که بزرگترین موجودات حال حاضر جهان هستند را براحتی شکار کنند

کوسه های ماقبل تاریخ چقدر بزرگ بودند؟ خب، این موضوع بحث جدی در جامعه علمی است.
در مقاله ای در سال ۱۹۹۶، پیشنهاد شد که طول مگالودون حداکثر تا ۶۷ فوت است. آن مقاله حداکثر توده بدن «محافظه کارانه» را ۱۰۵۷۳۳ پوند تعیین کرد در حالی که حداکثر اندازه بدن ۲۲۷۵۱۰ پوند پیشنهاد شد. تحقیقات جدیدتر نشان می‌دهد که حداکثر اندازه انها به طول ۵۰ تا ۵۲ فوت نزدیک‌تر است.

صرف نظر از این، طبق تخمین‌های «محافظه‌کارانه»، مگالودون بیش از ۲۰ برابر بزرگ‌ترین کوسه سفید بزرگ ثبت‌شده است.

آنها ها احتمالاً قوی ترین نیش تمام دوران را داشته اند
این موجودات به دلیل اندازه بزرگشان دندان های بزرگی داشتند. وقتی به تصاویر دندان های فسیل شده آنها نگاه می کنیم می توانیم این را ببینیم. کارشناسان از آن زمان به این نتیجه رسیده اند که این کوسه های باستانی ممکن است قوی ترین نیش تمام دوران را داشته باشند. این شامل حیوانات خشکی نیز می شود!

یک مگالودون دهانی تقریباً ۱۰ فوتی داشت. دندان‌های مگالودون از نظر شکل شبیه به دندان‌های کوسه‌های سفید امروزی هستند، اگرچه از نظر اندازه دندان‌های این هیولا بسیار بزرگ‌تر است. دندان یک مگالودون به طور متوسط تقریباً سه برابر بزرگتر از یک کوسه سفید مدرن است.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمد امین گفت:

    تصور کردن اندازش مو به تن آدم سیخ میکنه