۰

بازیگران اورک از تجربه حضور در ارباب حلقه‌ها می‌گویند

بازیگران اورک از تجربه حضور در ارباب حلقه‌ها می‌گویند

بازیگران اورک

بازیگران اورک از تجربه حضور در ارباب حلقه‌ها می‌گویند

استیون یوری بازیگر نقش گریشناخ:ما شناخت زیادی از نقش اورک نداشتیم. بازیگردان گفت:«شما این موجودات را چگونه می‌بینید؟»من که در نوجوانی کتاب‌های تالکین را خوانده بودم جواب عجیبی دادم:«من همیشه آنها را برهنه دیده‌ام.» هنگام بازی در این نقش تنها یک شورت به تن داشتیم.
در پشت صحنه‌ من تمام بازیگران را می‌شناختم،اما هیچکس نمی‌دانست من کیستم.گریم من ۴/۳٠ ساعت طول می‌کشید و گاهی از ساعت ۲ تا ۵/۳٠ بامداد انجام می‌شد.یادم می‌آید در فیلم یاران حلقه اتفاقی با شلاق به صورت کریستوفر لی فقید زدم.زیر گریم و در حال بازی ناگهان دچار تنگی نفس شدم.هرگز چنین وحشتی را تجربه نکرده بودم،چند ثانیه فرصت برای برداشتن ماسکم و نفس تازه کردن داشتم و اگر آن ماسک پاره می‌شد فیلمبرداری آن روز متوقف و ده‌ها هزار دلار ضرر متوجه ما بود.در آخر از دستگاه تهویه هوا استفاده کردم.

جد بروفی بازیگر نقش اسناگا:من بازیگر تأتر بودم.قبلا در نمایش رادیویی ارباب حلقه‌ها در نقش فرودو،لگولاس و…صداپیشگی کرده بودم.چند سال بعد با من تماس گرفته شد تا از تجربه‌‌ام در ایفای چند نقش در فیلم در حال ساخت ارباب حلقه‌ها استفاده کنم.من گریم سنگین اورک را قبول کردم هرچند آن پروتزهای مصنوعی پلاستیکی سنگین و دردناک بودند.در زمان استراحت عوامل حالم را می‌پرسیدند و من جواب می‌دادم:خوبم،فقط تنهایم بگذار!
اورک‌ها جامعه و روش‌ متمایزی برای ارتباط با هم داشتند،ذات اورک‌ها اینگونه بود که هر کجا می‌توانند غذا پیدا کنند.آنها دندان‌های تیزی برای جویدن داشتند و من شکلی برای غذا خوردن آنها ابداع کردم.پیتر جکسون به من گفت:«عالی است.شبیه غذا خوردن مارمولک است.» اسناگا هر غذا یا لباسی را که پیدا می‌کرد برمی‌داشت.او فرصت‌طلب و خادم اربابی بزرگ‌تر بود.برای حرکت دادن گوش‌های اسناگا مانند سگ میله‌هایی روی گردن من نصب کرده بودند تا مانند عروسک‌های خیمه شب بازی گوش‌هایم را حرکت دهم.پیتر جکسون و فرن والش ترجیح می‌دادند که لهجهء ما تن زبان کوئنیایی را داشته باشد.

ناتانیل لیز بازیگر نقش یوگلوک:یوگلوک فرماندهء قدرتمند اوروک-های بود.ما صحنه‌های مبارزهء زیادی داشتیم.از به یاد ماندنی‌ترین آنها سکانس بردن مری و پیپین به آیزنگارد بود،وقتی اسناگا را کشتم و دوباره گوشت را به منوی غذای اورک‌ها اضافه کردم!

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *