۰

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۵؛ الترابوکی کارآمد

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۵

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۵

از ابتدا هدف مایکروسافت با تولید سرفیس رسیدن به معیار بودن در بخش اولترابوک های پریمیوم ویندوزی بود.حالا نوبت به برگ پنجم ازطراحی اولترا بوک جذاب رسیده که به تازگی مایکروسافت از آن رونمایی کرده است.

شرکت اپل در سال گذشته یعنی ۲۰۲۲ از فروش مک بوک های خود ۴۰ میلیارد دلار کسب درآمد کرد.در حالی که مایکروسافت از کل خانواده سرفیس توانست ۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند.این داستان نشان می دهد بازار روی خوشی به سرفیس نشان نداده و مایکروسافت در طول این ۶ سال نتوانسته برای این محصول جایگاهی مناسب بدست آورد.

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 5

طراحی :

سرفیس لپ تاپ ۵ از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسل قبلی نکرده است و همچنان از زیباترین لپ تاپ های بازار محسوب می شود.این دستگاه طراحی بدنه تمام فلزی و مینیمال توجه همه را به خود جلب می کند.ولی در سال ۲۰۲۳ وجود حاشیه زیاد در اطراف نمایشگر را می توان یک عیب و نقص دانست

مایکروسافت این سرفیس لپ تاپ را در دو نسخه ۱۳.۵ اینچی و ۱۵ اینچی با رنگ های رزگلد،مشکی ،خاکستری و نقره ای به بازار عرضه می کند.در آخر باید اشاره کرد این دستگاه ۱.۳ کیلوگرم وزن دارد .

نمایشگر:

این اولترا بوک پریمیوم همان طور که گفته شد در دو نسخه ۱۳.۵ و ۱۵ اینچ به بازار عرضه شده است که در نسخه ۱۳.۵ اینچی شاهد یک صفحه نمایش با پنل IPS  با تکنولوژی PixelSense و رزولوشن ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسلی هستیم . صفحه نمایش این دستگاه از دقت رنگ بالایی برخوردار است که البته با روشن کردن حالت sRGB می توانید رنگ ها به صورت دقیق مشاهده کنید. در آخر باید اشاره کرد .در آخر باید اضافه کرد که روشنایی صفحه نمایش سرفیس ۵ حدود ۴۰۰ نیت است.

البته باید بدانید در بازار اولترابوک هایی با صفحه نمایش بهتر وجود دارد برای مثال گلکسی بوک ۳ پرو با نمایشگر ۱۴ اینچی داینامیک امولد ۱۲۰ هرتزی و رزولیشن ۳K. حتی در بازار لپ تاپ هایی با صفحه نمایش ۴K و روشنایی صفحه بالای ۵۰۰ نیت وجود دارد. ب وجود قیمت بالای سرفیس می توان این صفحه نمایش را یک نقطه ضعف دانست.

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 5

سخت افزار:

این اولترابوک با دو مدل پردازنده به بازار معرفی شد: یک مدل به پردازنده Core i5-1235U و دیگری به پردازنده Core i5-1235U مجهز شده است. این دو تراشه پردازنده اینتل از جدیترین تراشه های شرکت اینتل است. هر دو تراشه از نسل های قبلی خود بسیار عملکرد قدرتمندتری دارند ولی باید بدانید که پردازنده با پسوند U به معنای کم مصرف است و صرفا برای کارهای عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.بنابراین در نظر داشته باشید که این سرفیس به درد کارهای سنگین مثل تدوین و کارهای گرافیکی با حجم بالا مناسب نیست.

پردازش گرافیکی در این دستگاه بر عهده تراشه داخلی Iris Xe است و از واحد گرافیکی مجزا برای این دستگاه استفاده نشده است. سرفیس لپتاپ ۵ دارای ۸ گیگبایت رم LPDDR5X است و همچنین ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع pcle دارد.

در آخر باید اضافه کرد سخت افزار این اولترابوک با لپ تاپ های اقتصادی بازار یکسان است که تنها پرداخت ۲۰ الی ۲۵ میلیون می توانید آن را تهیه کنید درحالی است این لپ تاپ در باز چیزی حدود ۷۱ میلیون قیمت دارد.

باتری:

مایکروسافت برای سرفیس جدید خود از یک باتری ۴۷.۷ وات ساعتی استفاده کرده که این باتری می تواند برق دستگاه شما را تا ۹ ساعت تامین کند.

جمع بندی:

این دستگاه لوکس هیچ تفاوتی با دستگاه های اقتصادی و ارزان قیمت بازار ندارد. اگر برای وب گردی،تماشای فیلم،کدنویسی و تدوین ویدیوهای ساده همچنین کارهای گرافیکی سبک حاضرید ۷۱ میلیون هزینه کنید این دستگاه گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود! شما می توانید با هزینه ۷۱ میلیون تومانی یک سیستم گیمینگ و یا یک لپ تاپ گیمینگ برای خود تهیه کنید مگر بخواهید زیبایی را جایگزین قدرت سیستم کنید در این صورت شما باید سرفیس لپ تاپ ۵ را انتخاب کنید.

در اینکه کیفیت ساخت و عملکرد دستگاه های سرفیس مایکروسافت بی اندازه بالا است هیچ شکی نیست؛ اما با وجود قیمت های بسیار بالا در کشور چنین هزینه هایی برای اکثریت مردم بی معنا خواهد بود و ترجیه عموم به این است که در کنار هزینه ای که می پردازند کیفیت و کارایی بالا نیز به دست بیاورند که در این مورد می توان گفت چنین نخواهد بود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

احسان لطفی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *