۰

معرفی لپ تاپ ایسوس ZenBook 17 Fold OLED

لپتاپ ایسوس ZenBook 17 Fold OLED

لپ تاپ ایسوس ZenBook 17 Fold OLED

شرکت ایسوس طی رویداد CES 2022 برای اولین بار لپ تاپ تاشوی ZenBook 17 Fold OLED را نمایش داد.در این مقاله قصد داریم تا با این لپ تاپ بیشتر آشنا شویم .
این لپ تاپ، در واقع یک لپ تاپ/تبلت هیبریدی است که یک نمایشگر تاشوی ۱۷.۳ اینچی OLED با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۹۲۰ پیکسل دارد که بیشینه روشنایی آن ۵۰۰ نیت است. در ادامه همراه باشید.

صفحه نمایش:
ایسوس برای این لپ تاپ یک صفحه ۱۷ اینچی OLED در نظر گرفته است.رزولوشن صفحه نمایش آن ۲۵۶۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. در صورتی که این لپ تاپ در حالت کاملا باز باشد با استفاده پایه پشت آن می توان به عنوان مانیتور از آن استفاده کرد. در حالت لپ تاپ با نمایشگر ۱۲.۵ اینچی رو به رو می شویم که دارای رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ است
سخت افزار:
در حالت لپ تاپ می توانید از صفحه پایینی به عنوان کیبورد مجازی و لمسی استفاده کنید همچنین ایسوس با در نظر گرفتن یک کیبورد مگنتی که هم قابلیت نصب بر روی صفحه نمایش پایینی دارد و هم قابلیت استفاده به صورت مجزا لذت تایپ را چند برابر کنید. البته می توانید از این دستگاه بدون هیچ سخت افزار جانبی اضافه و تنها به صورت لمسی و همانند یک تبلت ۱۷ اینچی از آن استفاده کنید . باید بدانید که این لپ تاپ دارای ۲ پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ و یک جک ۳.۵ میلی متری است.

لپ تاپ ایسوس ZenBook 17 Fold OLED

مشخصات فنی :
این دستگاه در بخش پردازشگر مجهز به پردازنده نسل ۱۲ اینتل یعنی Core i7 1250U است این پردازنده ۱۰ هسته ای که دارای ۲ هسته P و ۸ هسته E است پردازش اطلاعات شما را بر عهده دارد . حافظه RAM دستگاه ۱۶ گیگبایت و از نوع LPDDR5 است.جالب است بدانید که این دستگاه واحد مجزایی برای پردازش گرافیکی ندارد و این وظیفه برعهده گرافیک داخلی Iris Xe است.باید بدانید که این نسل جدید پردازشگرهای گرافیکی اینتل است.از قدرت بسیار بالایی برخودار نیست ولی می توان روی آن حتی برای اجرای بازی ها با گرافیک متوسط حساب کرد. در بخش ذخیره سازی ایسوس از یک SSD یک ترابایتی M.2 NVMe PCle 4.0 استفاده کرده است.

جمع بندی:
در آخر باید گفت که ایسوس برای این لپ تاپ هیبریدی یک باتری ۴ سلولی ۷۵ واتی استفاده کرده که قابلیت شارژدهی تا ۹.۵ ساعت را داراست .وزن این لپ تاپ هیبریدی ۱.۵ کیلو است.اگر این دستگاه را تبلت محسوب کنید این عدد وزن بالایی است ولی اگر این دستگاه را به عنوان لپ تاپ مورد استفاده قرار دهید این عدد وزن مناسب و معقولی است. نرم افزارهای این دستگاه به واسطه سنسورهای نصب شده در لپ تاپ می توانند موقعیت لپ تاپ را تشخیص داده و متناسب با موقعیت لپ تاپ برنامه را از حالت عمودی به افقی و یا بالعکس سوییچ کند.
در آخر باید گفت که این لپ تاپ به صورت پیش فرض به سیستم عامل ویندوز ۱۱ پرو مجهز شده است.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

احسان لطفی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *