۰

معرفی گوشی شیائومی ۱۲T

معرفی گوشی شیائومی ۱۲T

معرفی گوشی شیائومی 12T

همیشه خرید گوشی موبایل جدید جذاب بوده و هست ولی با قیمت و وضع بازار فعلی جای ریسک و خرید اشتباه نیست. بنا به دلیل مشکلات ارز و قیمت گوشی های هوشمند در بازار ما گوشی های میان رده رقابت سنگینی دارند. البته باید گفت که این گوشی ها اسماً فقط میان رده هستند.به این دلیل رقابت سنگین در این بازار شرکت های سازنده گوشی از امکانات زیاد و سخت افزار قدرتمندی برای این گوشی های هوشمند استفاده کردند.

در این مقاله قصد داریم تا یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار برای شما بررسی کنیم.شیائومی ۱۲T . شیائومی در پاییز ۲۰۲۲ این گوشی هوشمند میان رده را به بازار معرفی کرد.البته باید گفت که شیائومی بالارده این گوشی را درنیز همان تاریخ با پسوند پرو معرفی و رونمایی کرد.

۱۲T با ورود به بازار ایران با توجه به سخت افزار قدرتمند و صفحه نمایش باکیفیت رقابت سختی در بازار گوشی های هوشمند میان رده بر پا کرده است.

معرفی گوشی شیائومی 12T

معرفی گوشی شیائومی ۱۲T

طراحی:

در ابتدا بدنه شیشه ای و فریم پلاستیکی دور ۱۲T نظر شما را جلب خواهد کرد.می توان گفت شیائومی از یک طراحی کلاسیک برای این گوشی استفاده کرده است.  با تکان دادن گوشی متوجه تغییر طیف رنگی در پشت گوشی خواهید شد که بسیار چشم نواز است. تنها ایرادی که می توان از بدنه این گوشی گرفت ماندن جای اثر انگشت بر روی آن است.

به جایگذاری دوربین گوشی می رسیم . شیائومی دوربین ها را در مستطتیلی بیرون زده جای گذاری کرده است. دوربین اصلی بزرگتر و در بالا قرار دارد و ۲ ماژول دیگر دوربین کوچکتر و در پایین دوربین اصلی قرار دارد.

زیر گوشی شاهد درگاه شارژ USB-C ،خشاب سیم کارت و اسپیکر و میکروفن هستیم.خشاب سیم کارت از ۲ سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی می کنه و دیگه خبری از اسلات حافظه خارجی نیست.البته با ارتقا یافتن حافظه داخلی این گوشی نیازی به حافظه خارجی نخواهید داشت.

در آخر در بالای گوشی شاهد اسپیکر دوم و حسگر مادون قرمز خواهید بود.

صفحه نمایش:

شیائومی در ۱۲T از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی CrystalRes AMOLED با رزولیشن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی استفاده کرده است.گفتنی است صفحه نمایش این گوشی از hdr10+پشتیبانی می کند.شیائومی برای محافظت از این صفحه نمایش از گوریلاگلس ۵ استفاده کرده است.باید اشاره کنیم که حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار گرفته که سرعت عملکرد خوبی دارد.

باتری :

شیائومی ۱۲T به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز است که با استفاده معمولی از گوشی تا یک روز جواب شما را خواهد داد. جذابترین بخش باتری ۱۲T سرعت شارژ شدن آن است چرا که با پشتیبانی از شارژر ۱۲۰ واتی تنها در ۳۰ دقیقه فول شارژ خواهد شد. البته باید بدانید که شیائومی شارژر ۱۲۰ واتی را در داخل جعبه برای شما قرار داده و نیاز به خرید آن نیست.

دوربین:

۱۲t همان طور که در بخش طراحی گفته شده مجهز به ۳ دوربین است. سنسور ماژول اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل ، سنسور ماژول اولرا واید ۸ مگاپیکسل و سنسور ماژول ماکرو ۲ مگا پیکسل است.عکس های دوربین در روز و شرایط نوری مناسب از کیفیت ،روشنایی و جزیئات خوبی برخوردارند ولی نمی توان در شب روی دوربین این گوشی حساب باز کرد.

در بخش فیلم برداری دوربین اصلی گوشی قابلیت فیلمبرداری ۴K با ۳۰ فریم بر ثانیه را داراست. باید بدانید که لرزشگیر دیجیتال عملکرد خوبی دارد در کل می توانید به ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین اصلی این گوشی حساب باز کنید.

دوربین سلفی گوشی مجهز به سنسور ۲۰ مگاپیکسلی است و قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰ با ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه را داراست.

مشخصات فنی :

وظیفه پردازش اطلاعات بر عهده چیپست سفارشی سازی شده مدیا تک Dimensity 8100 Ultra HSJ است. این پردازنده می تواندفعالیت های سنگین را به خوبی پردازش کند.این گوشی هوشمند در دو نسخه با رم ۸ گیگ و ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه داخلی به بازار کشور وارد شده است.

شیائومی از آخرین رابط کاربری خود یعنی MIUI 13 و اندروید ۱۲ برای این گوشی استفاده کرده است. بنا به اعلام شیائومی این گوشی هوشمند میان رده اپ دیت اندروید را تا ۳ نسخه دیگر دریافت خواهد کرد همچنین این گوشی تا ۴ سال اپ دیت های امنیتی را نیز دریافت می کند.

جمع بندی:

این گوشی در بخش مشخصات فنی و پردازش، همچنین باتری و سرعت شارژدهی و کیفیت صفحه نمایش  حرف های زیادی برای گفتن دارد. دوربین های گوشی نیز عملکرد در محیط با ننور کافی عملکرد خوبی دارند.در کل اگر دنبال گوشی هوشمند میان رده هستید این گوشی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

احسان لطفی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *