۰

معرفی ۱۰ فیلم برتر جنایی دهه ۲۰۰۰

۱۰ فیلم برتر جنایی دهه ۲۰۰۰

10 فیلم برتر جنایی دهه 2000

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ فیلم برتر جنایی دهه ۲۰۰۰ بپردازیم و هر کدام را کوتاه معرفی کنیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

  1. “The Departed” به کارگردانی Martin Scorsese (2006) – داستان یک پلیس مخفی (لئوناردو دی‌کاپریو) است که به یک سازمان جنایی نفوذ می‌کند در حالی که یک جنایتکار (مت دیمون) به دنبال نفوذ در نیروی پلیس است. هر دو مرد در بازی خطرناکی قرار دارند تا هویت یکدیگر را کشف کنند.

  2. “No Country for Old Men” به کارگردانی Joel Coen و Ethan Coen (2007) – یک شکارچی (جاش برولین) به اشتباه مجبور می‌شود به دنبال یک جنایتکار (خاویر باردم) بگردد، که به دنبال پیدا کردن مبلغ بزرگی پول نقد است.

  3. “Memento” به کارگردانی Christopher Nolan (2000) – لئونارد (گای پیرس) فردی است که دچار فراموشی شده است و باید با توجه به یادداشت‌هایی که برای خودش نوشته است، به دنبال قاتل همسرش بگردد.

  4. “City of God” به کارگردانی Fernando Meirelles و Kátia Lund (2002) – در محله “سیتی آف گاد” در ریو دو جانیرو، دو دوست بچه (دادا و بنه) درگیر جنگ خشونت آمیز بین گروه‌های مختلف جنایی می‌شوند.

  5. “The Dark Knight” به کارگردانی Christopher Nolan (2008) – بتمن (کریستین بیل) در مقابل یکی از بزرگترین جنایتکاران جهان، جوکر (هیث لجر) قرار می‌گیرد، که برای دستیابی به اهدافش، شهر را در آشوب و اضطراب فرو می‌برد.

  6. “Gone Baby Gone” به کارگردانی Ben Affleck (2007) – هنگامی که آماندا چهار ساله ناپدید می شود، عمه او بئاتریس کارآگاهان آنجی و پاتریک را برای ردیابی او استخدام می کند. با این حال، این دو در طول عملیات جستجوی خود با پدوفیل ها، باندها و معاملات مواد مخدر روبرو می شوند.
  7. “Zodiac” به کارگردانی David Fincher (2007) – داستان یک روزنامه‌نگار (جیک جیلنهال) و کارآگاهانی که در تعقیب قاتل زودیاک هستند را روایت می کند. آیا آنها می‌توانند یکی از بزرگترین معماهای جنایی تاریخ را حل کنند؟
  8. “Mystic River” به کارگردانی Clint Eastwood (2003) – پس از مرگ دختر جیمی، کتی، شان، افسر پلیس، قتل او را بررسی می کند که او را به جنایتی می کشاند که ۲۵ سال پیش روی داد.

  9. “Oldboy” به کارگردانی Park Chan-wook (2003) – داستان مردی به نام اوه دائه سو که به دلیل دشمنی با کسی ربوده و به مدت ۱۵ سال در یک اتاق تنهایی و بدون توجه به زندگی خارج از زندان زندگی می‌کند. بعد از آزادی، او برای یافتن دشمن خود، به دنبال انتقام می‌گردد. این فیلم بر اساس مجموعه کمیکی با همین نام ساخته شده است.

  10. “The Town” به کارگردانی Ben Affleck (2010) – داگ (بن افلک) و دوستانش در یک سرقت بانک موفق عمل می‌کنند، اما پس از این کار، دختری را می‌بینند که شاهد جرم آن‌ها بوده است. حال آن‌ها باید از او پنهان شوند و در عین حال از یک کارآگاه (جان هام) که به دنبال آن‌هاست، فرار کنند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *