۰

۵ جادوگر شیطانی قدرتمندتر از دکتر استرنج

جادوگر شیطانی قدرتمندتر از دکتر استرنج

جادوگر شیطانی قدرتمندتر از دکتر استرنج

جادوگر شیطانی قدرتمندتر از دکتر استرنج

در حالی که دکتر استرنج ممکن است شناخته شده ترین جادوگر باشد، اما چندین نفر از او قدرتمندتر بوده اند. اما این آنها قهرمان نیستند که اغلب با قدرت های او رقابت می کنند بلکه همتایان شیطان صفت او هستند. نقش Sorcerer Supreme در مورد قدرت و تسلط بر جادو است، نه قهرمانی، به این معنی که بسیاری از جادوگران شیطانی در طول تاریخ طولانی آن عنوان جادوگر عالی را به خود اختصاص داده اند.

دکتر استرنج که اولین بار در سال ۱۹۶۳ شروع به کار کرد، در طول دهه ها دشمنان زیادی پیدا کرده است. او همچنین این فرصت را داشته است که با برخی از پیشینیان خود به عنوان جادوگر عالی و همچنین جادوگران عالی در ابعاد دیگر مقابله کند. در حالی که دکتر استرنج توانسته است از این برخوردها جان سالم به در ببرد، اغلب به دلیل حیله گری یا شانس او بوده است، زیرا بسیاری از آنها در واقع از نظر قدرت عرفانی از او فراتر می روند.

Necrom

جادوگر شیطانی قدرتمندتر از دکتر استرنج

این جادوگر عالی که در سال ۱۹۹۱ در Excalibur شماره ۴۵ شروع به کار کرد، از Earth-148 می آید. او یک بیگانه و جادوگر برتر از بعد دیگری است، اما به طرز تکان دهنده ای به مرلین، یکی از تأثیرگذارترین کاربران جادوگر مارول، آموزش داده است. نکروم مسئول ایجاد Anti-Phoenix پس از دستیابی به قطعه ای از نیروی فونیکس است. با توجه به اینکه نیروی فونیکس بسیار قوی است، این جادوگر فرازمینی اگر بالاتر نباشد، موجودی در سطح خداست. در واقع، او تنها با دادن قدرت زیادی به او شکست خورد که دیگر قادر به حضور در سطح فیزیکی نیست، همانطور که در Excalibur شماره ۵۰ آلن دیویس نشان داده شده است.

Kulan Gath

جادوگر شیطانی قدرتمندتر از دکتر استرنج

در حالی که کولان گاث اصلی کشته شد، شیاد او – با همین نام – بسیاری از قهرمانان نمادین مارول را از بین برده است. این جادوگر عالی که در اصل یک شرور Conan بربر بود، توانایی‌های خود را با پرداختن به کانابالیسم تشریفاتی به سطوح بالاتری رساند. در Savage Avengers شماره ۲۴ (توسط گری داگان و پاتریک زیرچر)، او انتقام‌جویان را کشت و پس از شکست قطعی دکتر استرنج، دنیای مارول را به گورستان تبدیل کرد. با توجه به اینکه او تنها به لطف قدرت های ترکیبی و سفر در زمان Savage Avengers، Doctor Strange، Doctor Doom و Kang the Conqueror شکست خورد، می‌توان گفت که Kulan Gath جادوگری نیست که بتوان با به راحتی مقابله کرد.

Merlyn/Merlin

جادوگر شیطانی قدرتمندتر از دکتر استرنج

جادوگر شیطانی قدرتمندتر از دکتر استرنج

مرلین که هم به عنوان متحد قهرمانان مارول و هم به عنوان یک دشمن خدمت می کند، یکی از قدرتمندترین جادوگران در دنیای کمیک مارول است – آنقدر قدرتمند که به هر نسخه از خود در سراسر جهان چندگانه متصل است. اگرچه او چندین تعامل با دکتر استرنج داشته است و به عنوان رهبر غیررسمی همه جادوگران عالی عمل می کند، اخیراً در صفحات تینی هاوارد و مارکوس تو اکسکالیبور دشمن اصلی مردان ایکس بوده است. علیرغم اینکه مرلین حامی کاپیتان بریتانیا است، ارتباط مرلین با همه واقعیت ها او را در اخلاقیات ناسازگار می کند. او نه تنها یک جادوگر قهرمان بوده است، بلکه فرمانروای جهان دیگر نیز بوده است که با حکومتی از وحشت رهبری می کند. مرلین مدت‌هاست که عنوان جادوگر عالی را پشت سر گذاشته و به یکی از بازیگران اصلی دنیای چندگانه تبدیل شده است و نقشه‌هایی را اجرا می‌کند که واقعیت‌های چندگانه را همزمان در بر می‌گیرد.

Doctor Doom

جادوگر شیطانی قدرتمندتر از دکتر استرنج

در موارد متعدد، Doctor Doom ردای Sorcerer Supreme را به دست آورده است. اولین مورد در What If… بود؟ شماره ۵۲ (توسط دن اسلات و مانی گالان)، که در آن دکتر دووم به جای دکتر استفان استرنج، از The Ancient One یاد گرفت. به عنوان یک جادوگر، Doom با Mephisto روبرو می شود، سپس Dormammu را شکست می دهد که ظالم تلاش می کند تا کنترل را به دست گیرد. بعداً، دکتر دووم در ثور شماره ۵ جیسون آرون و کریستین وارد، ردای جادوگر عالی را بر عهده گرفت. با چندین قدرت دزدیده شده، از جمله عنوان Sorcerer Supreme، این نسخه آینده Doom با ثور که به نیروی فونیکس مجهز است، روبرو می شود. حتی با این قدرت، “بزرگترین خدا” قادر به شکست “بزرگترین شیطان” نیست و مبارزه آنها تبدیل به یک نبرد اسطوره ای می شود که حدود یک قرن طول می کشد.

Otto Octavius

جادوگر شیطانی قدرتمندتر از دکتر استرنج

جادوگر شیطانی قدرتمندتر از دکتر استرنج

Devil’s Reign: Superior Four #1 (توسط زک تامپسون و دیوید تینتو) کاراکتر Supreme Octopus را معرفی کرد، ترکیبی از دکتر اختاپوس و دکتر دووم که به جادوگر برتر تبدیل شد. این تکرار از شخصیت شرور مرد عنکبوتی، نسخه موفق نادر اتو اکتاویوس است، اما او در عین حال یک فرد کنترل کننده نهایی است که وظیفه نظارت بر تمامی واقعیت‌های دنیای چندگانه مارول را بر عهده می‌گیرد و جلوی رسیدن هر نسخه از اتو اکتاویوس را به ایستگاهی مشابه می‌گیرد. او به تنهایی شوما-گوراث، دورمامو و نول را نابود کرد – دشمنانی که استیون استرنج هرگز به تنهایی نمی توانست از پس آن برآید – و نقش فوق العاده قدرتمندی را در نظارت بر جهان چندگانه بر عهده گرفت.

دکتر استرنج علیرغم عمر طولانی خود در نقش جادوگر عالی، با جادوگران متعددی روبرو شده که از او قدرتمندتر هستند. به لطف متحدانش، او همیشه توانسته در صدر قرار بگیرد. اما اگر هر یک از این جادوگران عالی دوباره قیام کنند، دکتر استرنج قطعاً برای پیروزی در یک مبارزه عادلانه کار دشواری خواهد داشت.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *