۰

چشم سوم دکتر استرنج در Multiverse Of Madness به چه معناست؟

چشم سوم دکتر استرنج

چشم سوم دکتر استرنج

چشم سوم دکتر استرنج در پایان در Multiverse of Madness ممکن است آنطور که به نظر می رسد نباشد. دکتر استرنج دارای طیف گسترده ای از توانایی های جادویی است، از انتقال از راه دور و طلسم گرفته تا فرافکنی و تبدیل اختری. با این حال، چشم سوم دکتر استرنج، ابزاری که Ancient One تنها در اولین رویارویی خود در Doctor Strange در سال ۲۰۱۶ به آن اشاره کرد، هرگز قبل از نبرد استاد اسرارآمیز با اسکارلت ویچ در MCU ظاهر نشده بود.

تنها شخصیت دیگری که این چشم را دارد Sinister Strange است که پس از استفاده از Darkhold جهانش با Dreamwalk به واقعیت‌های دیگر و کشتن گونه های دیگر خود آن را به دست آورد. به نظر می رسد این نشان می دهد که چشم سوم نتیجه مستقیم استفاده از Darkhold است و نوع Doctor Strange از جهان ۶۱۶ محکوم به رفتن به مسیری مشابه است. با این حال، ممکن است آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نباشد.

در کمیک ها، چشم سوم دکتر استرنج تجلی ارگانیک چشم آگاموتو است. این نشان دهنده حکمت جادوگر آگاموتو و همکارش ویشانتی است که به استرنج اجازه می دهد تا نیت واقعی دشمنانش را ببیند و توهمات جادویی را بشکند. چشم سوم دکتر استرنج در اصل نشانه سطح بالاتری از هوشیاری است و فقط کسانی می توانند از آن استفاده کنند که روحشان فاقد فساد است. با این حال، چشم سوم نیز ممکن است متضاد کامل در MCU باشد. چشم سوم دکتر استرنج مدتی پس از استفاده از Darkhold به طور غیرارادی روی پیشانی او ظاهر شد که هر موجودی را که از آن استفاده می کند، صرف نظر از اینکه چقدر قدرتمند یا خالص است، فاسد می کند. آگاتا هارکنس و اسکارلت ویچ را به شرارت کشاند و دکتر استرنج علیرغم محدود کردن مواجهه او با آن، چشم سومی را به خود جلب کرد.

چشم سوم دکتر استرنج

با این حال، برخی جزئیات با این موضوع تناقض دارند. هم آگاتا هارکنس و هم اسکارلت ویچ فعالانه به دنبال دارکلد برای یک هدف خودخواهانه بودند و تغییرات فیزیکی زیادی فراتر از انگشتان تاریک خود متحمل نشدند. از سوی دیگر، دکتر استرنج تنها از دارکلد به عنوان آخرین راه حل برای متوقف کردن اسکارلت ویچ استفاده کرد. درست است، او گناه Dreamwalking را در جسد یکی از انواع چند وجهی خود مرتکب شد، اما این توجیه نمی کند که چرا بدن او تا حد رشد چشم سوم تحت تأثیر قرار گرفته است. علاوه بر این، دستور Ancient One برای باز کردن چشم سوم دکتر استرنج در فیلم اول نشان می‌دهد که این توانایی واقعاً مفید است. بنابراین، این امکان وجود دارد که قدرت شوم دارکلد مستقیماً مسئول چشم جدید دکتر استرنج نباشد. در عوض، ممکن است توسعه یک توانایی ویژه را تسریع کرده باشد که تنها جادوگرانی به قدرتمندی دکتر استرنج در نهایت قادر به باز کردن آن هستند.

از آنجایی که به نظر می رسد دکتر استرنج تا زمانی که Clea به صحنه بعد تیتراژ Doctor Strange in the Multiverse of Madness می رسد کنترل چشم سوم خود را در دست داشته باشد، بعید است که چشم سوم بسیار تهدید کننده باشد. Sinister Strange ممکن است از آن برای اهداف پلید استفاده کرده باشد، اما دکتر استرنج اصلی MCU می تواند از آن به عنوان سلاحی در برابر شیطان استفاده کند.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *