۰

آیا بردن پاوربانک به هواپیما مجاز است؟

لیست اشیای ممنوعه برای ورود به هواپیما، یکی از مهم ترین مواردی است که مسافران پرواز باید به آن توجه داشته باشند. با توجه به لزوم استفاده از پاوربانک برای شارژ گوشی افراد و تردید در مورد ممنوعیت بردن پاوربانک به هواپیما، بهتر است این موضوع را به صورت کامل بررسی کنیم. در ادامه، تمامی قوانین و توضیحات مرتبط در مورد بردن پاوربانک به هواپیما برایتان شرح داده می شود.

آیا بردن پاوربانک به هواپیما مجاز است؟

قوانین استفاده از پاوربانک در هواپیما

پاوربانک های متنوع دارای مشخصات و ظرفیت مختلفی هستند و هر کدام تمایز های قابل توجهی با یکدیگر دارند. به همین دلیل قوانین و مقررات متغیری در زمینه استفاده از پاوربانک در هواپیما وضع شده که دارای جزئیات حائز اهمیتی هستند. در حال حاضر شما اجازه بردن پاوربانک به هواپیما را دارید و می توانید پاوربانک های دارای باطری لیتیوم یون با سرعت شارژ کمتر از ۱۰۰Wh را در داخل هواپیما استفاده کنید.

البته این سوال ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید که چه محدودیتی در زمینه استفاده از این وسیله وجود دارد. برای بردن پاوربانک به هواپیما، باید حتما آن را در کنار خودتان نگهداری کنید؛ چرا که قرار دادن پاوربانک ها با باطری لیتیوم یون در قسمت انبار هواپیما و در کنار چمدان های مسافران دیگر، ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد و خساراتی را به وسایل مسافران وارد کند. برای اطلاع از جزئیات کامل این قوانین، این مطلب را تا انتها بخوانید تا به هیچ مشکلی در پرواز خود بر نخورید.

چرا نمی توان پاوربانک را در چمدان قرار داد؟

با توجه به این که همواره احتمال بروز واکنش شیمیایی در پاوربانک ها وجود دارد، افراد نمی توانند این وسیله را در داخل چمدان خود گذاشته و به هر طریقی به بخش بار مسافران وارد کنند. باطری لیتیوم یون پاور بانک در اثر واکنش نشان دادن ترکیبات خود می تواند موجب آتش گرفتن بار مسافران شده و جان تمامی مسافران و خدمه پرواز را در آسمان به خطر بیندازد. به همین دلیل است که به هیچ وجه نباید پاوربانک خودتان را در داخل چمدان قرار دهید.

جالب است بدانید این قانون فرصتی عالی را در اختیار مسافران پرواز قرار می دهد تا بعد از بردن پاوربانک به هواپیما، آن را در طول پرواز استفاده کنند. در پرواز های طولانی که مسافران باید ساعت ها منتظر فرود باشند، استفاده از پاوربانک برای شارژ گوشی موبایل و بسیار کاربردی خواهد بود. پس می توانید با خیال راحت پاور بانک خود را در حین پرواز همراهتان داشته باشید.

محدودیت ظرفیت پاوربانک برای استفاده در هواپیما

آیا بردن پاوربانک به هواپیما مجاز است؟

حال که قوانین بردن پاوربانک به هواپیما را به صورت مختصر مطالعه کردید، نوبت به محدودیت ظرفیت پاوربانک می رسد. تمامی شرکت های هواپیمایی برای پاوربانک هایی که مسافران همراه خود به داخل هواپیما می آورند محدودیت مشخصی تعیین کرده اند؛ چرا که اگر ظرفیت پاوربانک مسافران از حدی به بالا باشد، ممکن است مشکلاتی برجسته برای خدمه پرواز به وجود بیاورد.

بردن پاوربانک هایی با ظرفیت بالا تر از ۱۰۰Wh به داخل هواپیما ممنوع است و افراد باید به ظرفیت پاوربانک خود قبل از پرواز توجه داشته باشند. البته این مقدار ظرفیت شامل تمامی دستگاه های الکترونیکی بوده و یک محدودیت مختص پاوربانک های مسافران نیست. هر دستگاهی که می خواهید به داخل هواپیما ببرید، باید دارای جریان الکتریکی پایین تر از ۱۰۰Wh باشد؛ در غیر این صورت، می تواند روی امواج رادیویی هواپیما تاثیر گذاشته و مشکلاتی را برای خلبان به وجود بیاورد.

با وجود این که قدرت الکتریسیته پاوربانک با واحد میلی آمپر اندازه گیری می شود، شما می توانید با استفاده از برخی فرمول های مخصوص مقدار Wh آن را به دست بیاورید. البته از آن جایی که تقریبا تمام پاوربانک ها انرژی کمتری از این مقدار دارند، می توان از مورد قبول بودن آن اطمینان حاصل کرد. با این حال بهتر است قبل از پرواز حتما انرژی پاوربانک را محاسبه کنید تا در صورت بیشتر بودن انرژی آن، مجبور به ترک پاوربانک خود نشوید.

نحوه تشخیص صلاحیت بردن پاوربانک به هواپیما

برای این که واحد اندازه گیری ظرفیت پاوربانک خود را از میلی آمپر به وات تبدیل کنید، ابتدا باید روش محاسبه این دو واحد اندازه گیری را بلد باشید. با استفاده از این فرمول، می توانید ظرفیت و دیگر اطلاعات ارزشمند پاوربانک خود را به دست بیاورید. بعد از محاسبه این عدد، باید توجه داشته باشید که آیا بیشتر از ۱۰۰Wh است یا خیر. در ادامه، فرمول محاسبه ظرفیت پاوربانک را در اختیارتان قرار داده ایم:

(mAh)/1000 x (V) = (Wh)

به عبارتی دیگر، میلی آمپر باید تقسیم بر ۱۰۰۰ شده و سپس به ولتاژ پاوربانک ضرب شود. در نهایت، عددی به دست خواهد آمد که ظرفیت پاوربانک شما است. برای این که قادر به بردن پاوربانک به هواپیما باشید، باید این عدد کمتر از ۱۰۰ باشد؛ در غیر این صورت، خدمه پرواز اجازه استفاده از آن در داخل هواپیما را نخواهند داد. در بخش زیر، دو مثال بسیار ساده در اختیارتان قرار می گیرد تا با خیال راحت این روش محاسبه را استفاده کنید:

آیا بردن پاوربانک به هواپیما مجاز است؟
  • پاوربانک ۲۰۰۰۰ میلی آمپری (مجاز)

۲۰۰۰۰mAh/1000 x 3.7V = 74Wh

  • پاوربانک ۳۰۰۰۰ میلی آمپری (غیر مجاز)

۳۰۰۰۰mAh/1000 x 3.7V = 111Wh

حالا که با شرایط و قوانین بردن پاوربانک به هواپیما آشنا شدید، می توانید با خیال راحت از پاوربانک خود در هواپیما استفاده کنید؛ اگر چه باید توجه داشت که ظرفیت این وسیله با قوانین شرکت هواپیمایی در تضاد نباشد. از آن جایی که محبوبیت پاوربانک اپل بیشتر از محصولات برند های دیگر است، می توانید تمام محصولات این برند را در فروشگاه آنلاین مختلف مشاهده کنید. همچنین مطالعه این مقاله قبل از خرید پاوربانک اپل، می تواند کمک شایانی به شما کند.

 توجه : این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت کنترل امجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *