۰

۱۰ تا از بهترین آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

یکی از نمادین‌ترین صحنه‌های آخرین فصل Stranger Things زمانی بود که ادی مانسن مورد علاقه طرفداران جدید، تکنوازی حماسی گیتار «Master of Puppets» متالیکا را در Upside Down اجرا کرد. این آهنگ سطح جدیدی از محبوبیت را به دست آورد و گروه متالیکا از آن بسیار خوشحال شد.

متالیکا بیش از ۴۰ سال پس از تشکیل، نسل‌های جدیدی از شنوندگان را به سمت متال خود جذب می‌کند. استفاده از آثار آنها در بسیاری از فیلم ها و سریال ها باعث علاقه مند شدن تعداد زیادی از جوانان به موسیقی متال و یادگیری گیتار شده است و نقش بسیار بزرگی را در این عرصه ایفا کرده است.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ تا از بهترین آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها و سریال ها بپردازیم و هر کدام را بررسی کنیم ؛ با کنترل امجی همراه باشید.

Supernatural - Lost and Found

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

سوپرنچرال که برای ۱۵ فصل پخش می شود، برادران وینچستر سم و دین را دنبال می کند که با هیولاها، شیاطین و یک آخرالزمان قریب الوقوع مبارزه می کنند. این سریال که به طرز جذابی توسط جنسن آکلز و جرد پادالکی رهبری می‌شود، تا به امروز همچنان محبوب است.

با شروع فصل ۱۳ با یک مونتاژ، “Nothing Else Matters” داستان کوتاهی از آنچه را که آنها دوست داشته اند، جنگیده اند، از دست داده اند و آزاد کرده اند را به تصویر می کشد. انتخاب آهنگ که با سنگینی از دست دادن مادر و کستیل روبرو می شود، به طور خلاصه سفری عمیقاً مالیخولیایی را که برادران در انتظار آن هستند به تصویر می کشد.

CSI - Merchants of Menace

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

«Merchants of Menace» در CSI صحنه جذابی را رقم می زند. صدها ذهن کنجکاو در یک سالن معمولی برای یک “murderabilia” جمع می شوند تا فرصتی را برای خرید یادگاری هایی که قبلاً متعلق به قاتلان سریالی بوده ، پیدا کنند. با رونمایی از بخش مرکزی کانکس، خودرویی که توسط Sin City Slasher هدایت می‌شود، جمعیت با جسد یکی از سازمان‌دهندگان که در صندلی راننده قرار گرفته است، استقبال می‌شود.

“Am I Evil” متالیکا اولین چیزی است که بینندگان هنگام عبور از یک کنوانسیون مملو از شخصیت های کنجکاو که جمجمه های انسان و کالاهای قاتلان در دست دارند می شنوند.

American Dad! - The Life Aquatic With Steve Smith

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

استیو که نمی‌خواهد از امتحانات واترپلو دبیرستانش حذف شود، Klaus را به عنوان مربی استخدام می‌کند تا به تقویت مهارت‌های  او کمک کند. هنگامی که کلاوس در Speedo خود فرو رفته است، استیو پس از بازگشت مربی را شکست می دهد و جای دانش آموز معلولی را می گیرد. استیو با هوش و توانایی‌های شنای کلاوس، در موفقیت خود گم می‌شود و در عین حال غفلت از اینکه چه کسی او را به آنجا رسانده است.

نه تنها صحنه های غالب واترپلو استیو توسط “Master Of Puppets” پوشانده می شود، بلکه مربی تیم او نیز جیمز هتفیلد است، که علیرغم اینکه شبیه او به نظر می رسد، صدایش و نامش هم مانند جیمز هتفیلد است، قسم می خورد که جیمز هتفیلد نیست.

The Sopranos - From Where to Eternity

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

موسیقی متن سوپرانوها بخشی حذف نشدنی از این تجربه بود. از نسخه فرانک سیناترا از “It Was a Very Good Year” تا “Smoke On The Water” از دیپ پرپل، موسیقی اغلب بخشی جدایی ناپذیر از داستان است. اگرچه استفاده متالیکا زمان پخش زیادی را به همراه نداشت، اما برجسته بود.

با توجه به تقاضای وازکتومی از سوی همسرش کارملا، پائولی وسواس بینایی جهنمی که کریستوفر در ICU داشت، با این واقعیت که تونی علیرغم داشتن قدرت، عمیقاً ناراضی است. حضور کوتاه “King Nothing” خلاء پشت تونی را نشان می دهد.

The Affair - Season 4, Episode 8

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

با کول، آنتون و نوا در یک سفر جاده‌ای ،این قسمت از فصل چهارم The Affair، کول را در یک اتحاد بعید با نوا قرار می‌دهد، زیرا آنها در مورد ناپدید شدن آلیسون تحقیق می‌کنند. با پیشروی با رفاقت و رشد عاطفی، مقصد، نجابتی را که در طول سفر ایجاد شده بود، از بین می برد.

وقتی از خواب بیدار می‌شویم و متوجه می‌شویم که آنتون وظایف رانندگی را از نوا به عهده گرفته است، گیجی در سر کول با آهنگ «Spit Out the Bone» متالیکا مواجه می‌شود. آنتون پاسخ می دهد: “چی؟ پسران سفیدپوست دانشگاه ممکن است ذهنشان را به خاطر هیپ هاپ از دست بدهند، من نمی توانم به متال گوش کنم؟”

Billions - Short Squeeze

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

Billions با تمرکز بر بابی اکسلرود، مدیر صندوق تامینی و افرادی که مصمم به حذف او هستند، نگاهی پرتنش به جنبه‌های مجلل و اغلب غیرقانونی بخش مالی ارائه می‌کند. به طور طبیعی، متالیکا یک کمئو خواهد داشت.

در سفری به شهر کبک برای جدا کردن و دستگیر کردن پادشاهان فلز، جیمز هتفیلد نگران در پشت صحنه به بابی نزدیک می شود و از او می پرسد که در ذهنش چه می گذرد. بابی به جای دیالوگ کوبنده معمولی خود، از جیمز می پرسد که چگونه نگرانی هایش را از بین می برد. هتفیلد می‌گوید که او فقط می نوازد و گروه لحظاتی بعد «Harvester of Sorrows» را می نوازد. بابی که به خاطر کنسرت خصوصی و توصیه‌هایش برانگیخته شده بود، مطمئناً پس از بازگشت شروع به نواختن خواهد کرد.

The Simpsons - The Mook, The Chef, The Wife, And Her Homer

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

این قسمت از سیمپسون ها که از نام فیلم پیتر گرینوی گرفته شده است، با راننده اتوبوس مدرسه ابتدایی اسپرینگفیلد و اتو متالد شروع می شود که متالیکا را در کنار جاده می یابد. بارت بعد از اینکه بیرون می‌آید تا گروه را سوار کند، اتوبوس را می‌راند و اتو را سرگردان می‌کند.

از آنجایی که هانس مولمن همه جا حاضر به طور تصادفی در منطقه حضور دارد، هانس از کمک به گروه و یادآوری خاطرات رابطه خود با مادربزرگ لارس خوشحال است. گروه که اتو را بازنده خطاب می‌کند و از او می‌خواهد که دیگر هرگز به موسیقی آنها گوش ندهد، “Master of Puppets” را می‌نوازد در حالی که Moleman به سرعت دور می‌شود. طرفداران نمی توانند به طور همزمان به دلیل طرد شدن اتو توسط یکی از مشهورترین گروه های متال تمام دوران، به او بخندند و با او همدردی کنند.

WWE - WrestleMania 36

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

WWE به خاطر ویدیو هایی که برای تجسم رقابت‌های خود ایجاد می‌کنند شناخته شده است. درگیری‌های نمادین موسیقی متن بین HHH/Seth Rollins، HHH/The Undertaker، Chris Jericho/HBK، متالیکا و کشتی‌ گیرهای حرفه‌ای، گذشته طولانی با یکدیگر دارند.

در حالی که The Undertaker با استفاده از متالیکا غریبه نبود، “Now That We’re Dead” موسیقی ورودی او برای مسابقه سینمایی Boneyard Match، لحظه ای به یاد ماندنی برای او بود. مسابقه با AJ Styles نه تنها به حرفه او روحیه داد، بلکه الهام بخش دیگر نمادهای کشتی بود تا زندگی کشتی گیری خود را دوباره زنده کنند.

Smallville - Exile

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

مدت ها قبل از لغو برایان سینگر و اسنایدرورس، اسمال ویل از WB/CW مکان برجسته Man of Steel بود. کلارک که در سال‌های نوجوانی‌اش اتفاق می‌افتد، روابط و زندگی مدرسه‌اش را دنبال می‌کرد و در عین حال در جستجوی پاسخ‌هایی در مورد منشأ خود و مبارزه با دشمنان بود.

با پخش آهنگ «Frantic» کلارک با موتورسیکلت به سرقتی از بانک با نقاب دلقک شبیه شوالیه تاریکی برخورد می‌کند. کلارک با تحمل هجوم گلوله ها در حالی که سرقت را متوقف می کند، پول را برای خود بر می دارد. در حالی که اداره پلیس متروپلیس رگبار گلوله‌های بی‌فایده را شلیک می‌کند، موسیقی متالیکا ادرنالین زیادی را در رگان کال جاری می کند.

Stranger Things - Season 4

آهنگ های گروه متالیکا در فیلم ها

یکی از نقاط برجسته فصل ۴، ادی مانسون سرانجام با ترس های خود روبرو می شود و “Master of Puppets” را در The Upside Down اجرا می کند. ادی از Warlock خود استفاده می کند تا دموبات ها را از لانه Vecna فرا بخواند و زمان کافی برای دوستانش بخرد تا نقشه خود را اجرا کنند.

Stranger Things با قرار دادن متالیکا در این صحنه نمادین مدرن، قدرت قدرتمندترین گروه متال را به مخاطبان جدید معرفی کرد. با توجه به اینکه گروه متالیکا اکنون این صحنه را در کنسرت‌ها نشان می‌دهد و نماد گرئه Hellfire در فیلم را نیز نشان می دهند، ناگفته نماند که تأثیر آن‌ها بر Stranger Things و Eddie Munson به اندازه صحنه‌ای که سریال برای آنها داشته، مهم است.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *