۰

۱۰ تا از بهترین خنده های هیستریک فیلم ها

خنده های هیستریک فیلم ها

خنده های هیستریک فیلم ها

خنده های هیستریک فیلم ها

انتشار Joker: Folie à Deux در سال ۲۰۲۴ تایید شده است و طرفداران می توانند انتظار داشته باشند که دوباره خنده های دیوانه کننده جوکر را بشنوند. خنده در واقع نقش بزرگی در فیلم اصلی جوکر ایفا کرد و همین را می توان در مورد بسیاری از فیلم های دیگر نیز گفت.

فیلم‌هایی وجود دارند که در آن یک شخصیت ناگهان خنده هیستریک می‌کند و این باعث می‌شود آن صحنه خاص بسیار به یاد ماندنی‌تر شود. بسیاری از این خنده ها برای افزودن لایه ای کمدی به یک صحنه و برخی برای نشان دادن جنبه شوم یک شخصیت به کار می رفتند. این خنده ها صرف نظر از معنایی که پشت سر آنها بود، توجه مخاطب را به خود جلب کرد.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ تا از بهترین خنده های هیستریک فیلم ها بپردازیم و هر کدام را بررسی کنیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

The Exorcist (1973)

خنده های هیستریک فیلم ها

در The Exorcist، دو کشیش برای کمک به ریگان، دختری که توسط یک شیطان تسخیر شده بود، به خانواده مک نیل آورده می شوند. در حالی که کشیش ها سعی می کنند دیو را از بدن ریگان بیرون کنند، دیو در طول شب با خوشحالی می خندد و بر سر کشیش ها فحاشی می کند.

دیو با صدای بسیار عمیقی صحبت می کند و می خندد. این به هیچ وجه با چیزی که یک دختر کوچک می تواند انجام دهد مطابقت ندارد، و این یک عنصر وحشت را به خنده اضافه می کند. ریگان نیز پوشیده از بریدگی و کبودی است و پوستی تغییر رنگ داده دارد. ظاهر بیمار او، همراه با خنده، او را شبیه یک هیولای مطلق می کند که نباید در اطرافش بود.

The Money Pit (1986)

خنده های هیستریک فیلم ها

پس از اینکه والتر به طور تصادفی آشپزخانه خود را فقط با روشن کردن کلید چراغ به آتش کشید، او به طبقه بالا می رود تا از یک حمام آرامش بخش لذت ببرد. همانطور که وان را با آب پر می کند، از روی زمین می افتد و تکه تکه می شود. سپس والتر از روی ناراحتی شروع به خندیدن می کند.

پس از آن، والتر روزها به تماشای کابوس خانه‌ای که در اطرافش فرو می‌پاشد، می‌نشیند. این واقعیت که والتر به جای گریه یا فریاد می خندد، نشان می دهد که او به اندازه کافی سیر شده است. خانه او از نظر ذهنی از لبه پرتگاه عبور کرد و هیچ فایده ای برای ایجاد سر و صدا در مورد آن نمی دید. حتی وقتی دوستش مات و مبهوت به او نگاه می کرد مقداری طنز به آن صحنه اضافه شد. دلیل رتبه پایین فیلم این است که این فیلم چندان شناخته شده نیست و افراد زیادی آن را ندیده اند.

Evil Dead II (1987)

خنده های هیستریک فیلم ها

پس از اینکه Ash در داخل یک کابین خالی از سکنه به دام افتاد، با ارواح شیطانی که افراد را تسخیر می کنند مبارزه می کند و آنها را به Deadites تبدیل می کند. در طول دعوای او، بسیاری از اشیاء بی جان مانند کتاب، لامپ و کابینت شروع به خندیدن به او می کنند. پس از پردازش آنچه اتفاق می افتد، Ash سپس در کنار آنها شروع به خندیدن کرد.

خندیدن به چیزی غیرطبیعی مثل زنده شدن اشیاء معمولی خانگی، یک واکنش طبیعی انسانی نیست. این امر نشان می‌دهد که او به آرامی ذهن خود را از دست می‌دهد، زیرا بیشتر افراد دیگر مملو از وحشت می‌شوند. با توجه به ماهیت کمدی و ترسناک این دنباله، منطقی به نظر می رسد که خنده اش هم آزاردهنده و هم تاریک باشد.

Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)

خنده های هیستریک فیلم ها

مانتیس توانایی خواندن احساسات افراد را دارد. وقتی او با نگهبانان کهکشان تنها می شود، استارلورد را لمس می کند و به همه می گوید که جذب گامورا شده است. این باعث می شود که درکس از اینکه راز او فاش شده است، شروع به خندیدن کند.

این یک لحظه بسیار کمدی بود که با این موضوع که درکس مهارت های ارتباطی ضعیفی دارد همخوانی داشت. فریاد زدن و خندیدن درکس از شرمساری استارلورد فقط این تجربه را خجالت‌آورتر کرد که آن را برای مخاطبان خنده‌دار کرد. زمانی که مانتیس همان احساسات درکس را داشت و همچنین به Starlord خندید، طنز بیشتری اضافه شد.

Inglourious Basterds (2009)

خنده های هیستریک فیلم ها

در حالی که مقامات نازی در حال تماشای یک فیلم تبلیغاتی در سالنی مملو از جمعیت هستند، بخشی از فیلم برای نشان دادن پیامی از شوشانا، یک زن یهودی، بریده می شود. شوشانا به آنها می گوید که قرار است همه آنها را بکشد و با آتش زدن تئاتر شروع به خندیدن می کند.

خنده شوشانا به وضوح نشان می دهد که او منتظر آن لحظه بوده است تا از افرادی که باعث رنجش او شده اند انتقام بگیرد. او مطمئن بود که نقشه‌اش موفق می‌شود و برای مردمی که در شرف مرگ بودند احساس همدردی نمی‌کرد. ظاهر وحشت در چهره هیتلر در حالی که به آتش خیره شده و به خنده های او گوش می دهد نیز نشان می دهد که او برای متوقف کردن اتفاقات ناتوان است.

Star Wars: Return Of The Jedi (1983)

خنده های هیستریک فیلم ها

در حالی که Jabba the Hutt یک هان سولو زندانی داشت، پرنسس لیا سعی کرد با تظاهر به شکل یک شکارچی جایزه بگیر که چوباکا را دستگیر کرده است، به خانه او نفوذ کند. پس از اینکه لیا یک بمب بیرون آورد، جابا خندید و تهدید کرد که اگر پاداشی بالاتر از آنچه برای Chewbacca وعده داده شده بود نپردازد، او را منفجر خواهد کرد.

هنگامی که لیا بمب را بیرون آورد، تقریباً همه در کاخ جابا یا از ترس خم شدند یا پناه گرفتند. جابا تنها کسی بود که می خندید و این نشان می دهد که چگونه به راحتی مرعوب نمی شد. خنده او همچنین نشان می دهد که او با تهدید بیگانه نبود. از آنجایی که جابا رهبر یکی از قدرتمندترین سندیکاهای جنایی در دنیای جنگ ستارگان بود، می تواند به آن بخندد زیرا با موقعیت های بسیار خطرناک تری روبرو شده بود.

Joker (2019)

خنده های هیستریک فیلم ها

در جوکر، آرتور فلک به عنوان یک دلقک حرفه ای کار می کند و همیشه می خواهد مردم را بخنداند. در حالی که سوار اتوبوس می شود، سعی می کند پسر کوچکی را بخنداند. این منجر به این می شود که مادر کودک با بی ادبی به آرتور می گوید متوقف شود و آرتور با خنده غیرقابل کنترل به دلیل وضعیت او واکنش نشان می دهد.

Redditor ها جوکر را یکی از غم انگیزترین فیلم هایی که دوست دارند نامیده اند و شاید تماشای این صحنه سخت ترین صحنه آن باشد. این صحنه نشان می‌دهد که آرتور یک بیماری پزشکی دارد که او را مجبور به خندیدن می‌کند، و آرتور به نظر می‌رسد که وقتی می‌خندد درد دارد. بینندگان می بینند که او سعی می کند جلوی خودش را بگیرد اما نمی تواند. این لحظه ای قدرتمند است که مخاطب را با نوع سختی هایی که آرتور باید تحمل کند آشنا می کند.

The Dark Knight (2008)

خنده های هیستریک فیلم ها

خنده های هیستریک فیلم ها

پس از ناپدید شدن هاروی دنت، بتمن از جوکر بازجویی می کند تا ببیند آیا می داند او کجاست یا خیر. جوکر فاش می کند که دستور ربودن هاروی و ریچل را داده است. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر، بتمن او را کتک می زند و جوکر می خندد.

جوکر بعد از اینکه بتمن با مشت به او زد و فاش کرد که دو دوستش را ربوده است، بیشترین خنده را می کند. بیشتر جنایتکاران از بتمن می ترسند، اما خنده جوکر نشان می دهد که او آنقدر دیوانه بود که فکر می کرد عصبانی کردن او سرگرم کننده است. خنده او نیز بسیار منحصر به فرد به نظر می رسد، اگر طرفدارانی این خنده را بشنوند ممکن است آن را متعلق به این نسخه از جوکر بدانند. بازی هیث لجر حتی عامل بزرگی است که در شوالیه تاریکی به یکی از بهترین فیلم‌های تمام دوران تبدیل شد.

Die Hard (1988)

خنده های هیستریک فیلم ها

در اواخر فیلم، جان مک‌کلین تقریباً تمام تروریست‌هایی را که با او می‌جنگید، می‌کشد و رو در رو با هانس قرار می‌گیرد. همانطور که هانس اسلحه خود را به سمت جان نشانه می رود، جان شروع به خندیدن می کند. هانس در ابتدا گیج به نظر می رسد، اما او و یکی از سرسپردگانش در خنده جان به او می پیوندند.

در نگاه اول به نظر می رسد که جان دچار حمله عصبی شده است. تا زمانی که فیلم نشان می‌دهد که او اسلحه‌ای را به پشتش چسبانده است، تماشاگران متوجه می‌شوند که او می‌خندد تا حواس هانس را به اندازه کافی منحرف کند تا کار خود را انجام دهد. اگر خنده‌اش نبود، شاید نمی‌توانست گارد هانس را آنقدر پایین بیاورد که او را بکشد. همچنین دیدن خندیدن هانس در کنار او پس از اینکه آنها تمام فیلم را صرف تلاش برای کشتن یکدیگر کردند، سرگرم کننده بود.

Goodfellas (1990)

خنده های هیستریک فیلم ها

تامی، هنری و چند تن از دوستانشان در یک کلوپ شبانه سرگرم هستند. پس از اینکه تامی داستان خنده‌داری را تعریف می‌کند، هنری در پاسخ او را «یک پسر بامزه» خطاب می‌کند. تامی طوری رفتار می کند که انگار این یک توهین است و از تامی می خواهد که به او بگوید چرا فکر می کند او خنده دار است. پس از یک تبادل ناخوشایند و یک لحظه سکوت، همه آنها خندیدند که متوجه شدند تامی شوخی می کند.

این یک لحظه عجیب و خنده دار بود که انتظارات مخاطبان را بر باد داد. بینندگان از قبل می دانستند که تامی خلق و خوی عصبی دارد و همه به این باور رسیده بودند که او قصد دارد به هنری حمله کند. این که با خنده هنری به پایان رسید که هنری هرگز در خطر واقعی نبود، آرامش بزرگی بود. تماشاگران همچنین می‌توانند همراه با هنری بخندند، زیرا احساس می‌کردند که آنها نیز فریب تامی را خورده‌اند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *