۰

داستان بازی Ratchet & Clank: Rift Apart به صورت کامل

داستان بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

داستان بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

داستان بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

داستان بازی بعد از نسخه Into The Nexus روایت می‌شود. قهرمانان مختلفی از جمله «رچت» و «کلنک» در یک جشن کهکشانی حضور دارند. کلنک در این مراسم نشان می‌دهد که Dimensionator را تعمیر کرده است، وسیله‌ای که قادر به باز کردن شکاف‌ها به ابعاد دیگر است. این وسیله می‌تواند به رچت کمک کند تا در ابعاد مختلف به دنبال خانواده و نژاد خود یعنی نژاد «لومباکس» بگردد. با این حال، «دکتر نِفاریوس» به طور ناگهانی مراسم را به هم زده و اقدام به ربودن Dimensionator می‌کند اما در مبارزه‌ای که باعث باز شدن شکاف‌های بین بُعدی می‌شود، رچت و کلنک و نفاریوس از یکدیکر جدا شده و به ابعاد جداگانه‌ای می‌روند.

تمام این ابعاد توسط یک نسخه موازی از دکتر نفاریوس یعنی «امپراطور نفاریوس» اداره می‌شوند. سپس کلنک توسط یک لومباکس مؤنث به نام «ریوِت» پیدا شده و نجات داده می‌شود اما رچت، خود را تنها می‌یابد و مسیرش را برای یافتن کلنک آغاز می‌کند. در حالی که امپراطور نفاریوس فعلا غایب است، دکتر نفاریوس از این فرصت سوء استفاده کرده و خود را به جای امپراطور معرفی می‌کند. سپس به سربازان خود دستور پیدا کردن رچت و کلنک را می‌دهد.

رچت در ادامه با یکی از اعضای مقاومت یعنی «فانتوم» ملاقات می‌کند که به او یک دستیار الکترونیکی به نام «گلیچ» هدیه می‌دهد تا با آن بتواند به دنبال ریوِت برود.

سپس ریوِت را می‌بینیم که کلنک را به مخفیگاه خود می‌برد. کلنک نیز در آن‌جا یک ناهنجاری سه‌بعدی را بررسی کرده و با فردی به نام «گَری» ملاقات می‌کند. کلنک در ادامه می‌تواند با کمک دوستان خود، موفق به برقراری تماس با رچت شده و طرحی برای بازسازی Dimensionator پیاده کنند تا با آن، جلوی اقدامات بعدی نفاریوس را بگیرند.

رچت برای پیدا کردن نقشه ابعاد، یکی از کارآموزان گَری یعنی «کیت» را به عنوان شریک خود استخدام می‌کند. کیت به رچت هشدار می‌دهد که او یک ربات جنگی ساخته شده توسط امپراطور نفاریوس است و ممکن است کنترل خود را از دست داده و به او حمله کند اما رچت اطمینان دارد که آن‌ها یک تیم خوب می‌سازند. آن‌ها سپس به یک آزمایشگاه سری می‌رسند تا Dimensionator جدید را بسازند. ریوِت و کلنک پس از جمع‌آوری مواد مورد نیاز برای تامین انرژی، به طور تصادفی دوباره Dimensionator را از بین می‌برند.

داستان بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

داستان بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

اکنون که چاره دیگری نیست، به دنبال یک ربات غول‌پیکر افسانه‌ای می‌روند که می‌تواند هر چیزی را تعمیر کند. رچت در ادامه با ریوِت ملاقات کرده و تصمیم می‌گیرند با یکدیگر همکاری کنند. آن‌ها در ادامه می‌توانند ساخت Dimensionator را تکمیل کنند اما سروکله دکتر نفاریوس پیدا شده و آن را می‌دزدد. دکتر نفاریوس توسط قهرمانان شکست می‌خورد ولی ناگهان امپراطور نفاریوس سر رسیده و با شکست دادن قهرمانان، دستگاه Dimensionator را از آن‌ها می‌گیرد.

در ادامه‌ی داستان، ریوِت برای کیت توضیح می‌دهد که چگونه یکی از دستانش را در مبارزه با یک ربات جنگی از دست داده ولی نمی‌داند کیت، همان ربات جنگی است. رچت نیز در همین حین برای هشدار دادن به کاپیتان کوانتوم تلاش می‌کند اما موفق نمی‌شود که جلوی امپراطور نفاریوس را بگیرد. امپراطور در نهایت برای فتح بُعد کنونی، جشن می‌گیرد اما می‌گوید که فقط فتح این بُعد کافی نیست، بلکه حالا قصد دارد به تمام ابعاد حمله کرده و آن‌ها را یکی پس از دیگری فتح کند. او برای این کار، نیاز به نقشه ابعاد دارد و این نقشه درون یک ناهنجاری سه‌بعدی مخفی شده است. رچت و کلنک می‌توانند نقشه ابعاد را پیدا کنند اما توسط امپراطور نفاریوس، مورد حمله قرار گرفته و از شکاف به بیرون رانده می‌شوند. کیت در این حین، به شکل ربات جنگی در می‌آید تا امپراطور را متوقف کند اما به خاطر باز شدن ناگهانی یک شکاف میان بُعدی، به داخل آن کشیده می‌شود.

ریوِت در ادامه، دشمنان زیادی را از سر راه برداشته و اقدام به آزادسازی رچت و کلنک از زندان می‌کند. با این حال، کیت هنوز احساس گناه می‌کند و به خاطر قطع کردن دست ریوِت، تصمیم می‌گیرد گروه را ترک کند. سپس امپراطور را می‌بینیم که اعلام می‌کند قصد دارد عملیات تهاجم به ابعاد دیگر را آغاز کند. رچت و کلنک و ریوِت نیز او را از بُعدی به بُعد دیگر دنبال کرده و سپس، کیت را می‌بینیم که دوباره به گروه ملحق می‌شود.

ریوِت در آخرین مبارزه، به تنهایی با امپراطور نفاریوس روبرو شده و می‌تواند او را شکست دهد. آن‌ها در نهایت یک شکاف میان بُعدی را باز کرده و قصد دارند امپراطور را داخل آن بیندازند اما اپراطور مقاومت می‌کند. در این قسمت، دکتر نفاریوس جلو آمده و امپراطور را داخل بُعد موازی می‌اندازد. بعد از نابود کردن امپراطور، رچت و کلنک با ریوِت و کیت خداحافظی کرده و به بُعد خودشان بازمی‌گردند.

کلنک در نهایت می‌تواند دستگاه Dimensionator را بهبود بخشیده و از آن برای بستن راه تمام ابعاد موازی استفاده کند.

منبع : https://t.me/GameNewNews

| برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید |

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *