۰

بررسی ۱۰ نقطه داستانی مجموعه هری پاتر؛ از بدترین تا برترین

۱۰ نقطه داستانی مجموعه هری پاتر

مجموعه هری پاتر

۱۰ -رابطه با چو چانگ

این موضوع که هری در هر برهه ای،قصد داشت خود را مانند یک شخص عاشق جلوه دهد،غیرقابل پنهان کردن بود.متأسفانه از همان ابتدا کاملاً واضح بود که زمان زیادی را با چو چانگ نخواهد بود و سرانجام،هردوی آنها قرار است به شخص دیگری برسند.

هواداران هری پاتر احتمالاً خوشحال بودند که هری و جینی به یکدیگر رسیدند و این باعث تعجب می شود که چرا آنها در چند سال از زندگی خود را صرف ساختن رابطه های دروغین با افرادی چون دین توماس و چو چانگ کردند.

۹ -پنهان شدن در جنگل

هنگامی که پس از مرگ دامبلدور مشخص شد که قاب آویز جعلی است،هری ، ران و هرماینی تصمیم به ترک مدرسه و تلاش برای از بین بردن هورکراکس های باقی مانده گرفتند.

این امر باعث می شود که آنها لحظات زیادی از فیلم را در جنگل صرف کنند.به نظر می رسید این یک حرکت ضروری در داستان باشد اما باید اعتراف کرد که تماشای سه نوجوان در جنگل(آن هم به مدت طولانی)خسته کننده است!

۸ -جلسه دادرسی

حتی اگر آنها صلاحیت شغل و مقام خود را داشته باشند باید گفت که وزارت سحر و جادو به ویژه تحت ریاست کورنلیوس فاج،یک اتفاق ناخوشایند است.

چه کسی می تواند لحظه ای را فراموش کند که هری را به جرم استفاده از جادو در میان ماگل ها به جلسه دادرسی بردند؟
خصوصاً از آنجا که پس از تبرئه او،دیگر به این موضوع اشاره ای نمیشود و مشخص است که این جلسه دادرسی،صرفا برای اعلام رسمی مبارزه با عقاید پاتر و دامبلدور بوده است.

۷ -قدح اندیشه و ناتوانی در یادگیری چفت شدگی

هری ممکن است قهرمان این داستان باشد اما باید گفت که او می تواند گاهی اوقات یک فرد احمق و مغرور باشد و دوست داشتن او در این لحظات،برای بیننده کمی سخت است!

به عنوان مثال،ناتوانی او در یادگیری چفت شدگی از اسنیپ (یکی از شخصیتهایی که در فیلم بسیار کم ارزش بود)را در نظر بگیرید که مشخص است بدلیل بیزاری او از سوروس است. علاوه بر آن،تماشا و جستجو کردن خاطرات اسنیپ در دوران نوجوانی و رفتارهای جیمز پاتر کمی ناراحت کننده است.

۶ -هری پاتر و عصبانیت دوران نوجوانی

با توجه به اینکه هری در طول مجموعه،به بزرگسالی حرکت میکند،منطقی است که کتاب ها و فیلم ها به انواع مختلف عصبانیت هایی که نوجوانان تحمل میکنند،اشاره کنند.

هرچند که این رفتارها طبیعی است اما در مواقعی که هری دچار عصبانیت میشود،بیننده یا خواننده آرزو میکنند که این لحظات به سرعت عبور کنند.

مجموعه هری پاتر

مجموعه هری پاتر

۵ -حفره اسرار و زبان مارها

به نظر می رسد هنگامی معمایی در مرکز داستان وجود داشته باشد،داستان جذابیت بیشتری پیدا میکند.

لحظاتی که هری به دنبال حفره اسرار است و زمانی که او به زبان مارها صحبت میکند، لحظات جذابی از جمله درک اینکه مار زبان است (یکی از روشهای مختلفی که او گاهی اوقات مانند یک عضو گروه اسلیترین عمل می کند)و البته این اتفاق به شکل یک پیش درآمد برای ولدمور شرور و قدرتمند در قسمت های بعدی است.

۴ -جستجو برای یافتن قاب آویز همراه با دامبلدور

یکی از پایدارترین متحدان و استادان هری،آلبوس دامبلدور بود که همیشه سعی می کرد بهترین کار را برای محافظت از هری انجام دهد.گرچه آنها لحظات زیادی را در کنار یکدیگر بودند اما یکی از جالب ترینِ آنها (از نظر روایت) تلاش برای یافتن قاب آویزی بود که ولدمور بخشی از روح خود را درون آن پنهان کرده بود.

رویارویی ترسناک آنها با اینفری(دوزخی) ها و بی فایده بودن تمام این تلاش ها (از آنجا که قاب آویز جعلی بود)یک نقطه غم انگیز را ایجاد کرد.

۳ -جام سه جادوگر

مسابقات جام سه جادوگر،یکی از مهمترین رویدادهایی است که هم در کتابها و هم در فیلم ها اتفاق می افتد و یک داستان بسیار پرهیجان را ایجاد می کند،خصوصاً اینکه هری برای اینکه در نهایت برنده شود مجبور است چندین معما را حل کند.با این وجود، این واقعه بسیار غم انگیز است،زیرا در نهایت به مرگ سدریک دیگوری بی گناه منجر میشود.
این فیلم با وجود تمام نقص هایی که داشت،دارای نقاط هیجان انگیزی بود.

۲ -مخالفت با آمبریج

نسخه های سینمایی و کتاب محفل ققنوس،به خواننده و بیننده این امکان را می دهد تا احساس کند کاملاً ناعادلانه است که یک انسان ظالم،دانشجویان هاگوارتز را کنترل میکند.اما ظلم های دلورس آمبریج برای او سرانجام خوشی نداشت و قطعا پس از مواجهه وی با شکست در برابر دانش آموزان،افراد زیادی خوشحال شدند.

۱ -نامه های هاگوارتز

اگرچه مجموعه هری پاتر از قسمت چهارم به بعد از نظر داستانی،تغییراتی نسبتاً تاریک به خود می گیرد،اما گاهی اوقات سرگرم کننده است که به گذشته برگردیم و آن را مرور کنیم.

به هرحال،راه هایی که دورسلی ها سعی داشتند از نامه های هاگوارتز جلوگیری کنند،بسیار جالب و طنز بودند.زمانی که نامه ها از راه های خارج از درک ورنون و خانواده اش وارد میشدند و آنها کاری بجز مشاهده نامه ها نداشتند.

برای مطالعه بیشتر مقالت هری پاتر در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *