۰

چرا وکنا مایند فلیر را شبیه عنکبوت ساخت؟

چرا وکنا مایند فلیر را شبیه عنکبوت ساخت؟

مایند فلیر

مایند فلیر

دراسترنجر تینگز فصل ۴، وکنا مایند فلیر را شبیه به یک عنکبوت ساخت ؛ اما چرا ؟ این موجود هولناک، Mind Flayer، در فصل دوم Stranger Things معرفی شد، زمانی که ویل بایرز جوان را میزبان خود کرد. نشان داده شد که این یک دشمن بزرگ است، چیزی بسیار ترسناک تر از Demogorgon در فصل قبل، که عمدتاً به دلیل هوش شگفت انگیز آن بود. جایی که دموگورگون‌ها بسیار شبیه به حیوانات هستند، اگرچه هنوز هم وحشتناک هستند، مایند فلایر تقریباً در همه جا وجود داشت و حضور او حساب شده بود. در فصل ۳، توانست تعداد زیادی از غیرنظامیان هاوکینز را در اختیار داشته باشد و آنها را تبدیل به سربازان خود تبدیل کند و ترسناک ترین موجودی بود که از دنیای وارونه به دنیای اصلی آمده بود.

در پایان استرنجر تینگز فصل ۴، این سریال نظریه محبوبی را تأیید کرد که در واقع نقشه اصلی Vecna در تمام مدت بوده است و او پشت همه حملات به هاوکینز بوده است. Vecna به‌عنوان نوعی فرمانروای دنیای وارونه عمل می‌کند و سال‌هاست که با استفاده از انبوهی از هیولاها سعی در رسیدن به Eleven دارد. این شامل ارسال دموگورگون نیز می‌شود، اما او همچنین مایند فلایر را به یک شکل عجیب و غریب مانند یک عنکبوت غول‌پیکر، ساخت.

هنری کریل/وکنا/شماره یک ، از زمانی که پسر جوانی بود شیفته عنکبوت ها بود. او نوعی رابطه خویشاوندی با آنها برقرار می کند و آنها را به عنوان “مخلوقات منزوی” توصیف می کند که احساس می کند می تواند با آنها ارتباط برقرار کند. او به ویژه عنکبوت بیوه سیاه را تحسین می کند زیرا او لانه ای از آنها را در خانه Creel پیدا می کند. Vecna به توانایی عنکبوت ها در ایجاد نظم در چنین هرج و مرجی حسادت می کند و از انسان ها به دلیل “آفت” بودن در دنیای طبیعی خود متنفر است. به طور طبیعی، هنگامی که او به گرد و غبار ماید فلیر فلایر در دنیای وارونه برخورد کرد، وکنا آن را به چیزی تبدیل کرد که مدت هاست مورد تحسینش قرار می گرفت: عنکبوت ها.

مایند فلیر

Mind Flayer نه تنها شبیه موجودی هشت پا است، بلکه در واقع شبیه به یک عنکبوت بیوه سیاه است و نشان می دهد که Vecna از فرصت استفاده کرده و به موجودی که مدت ها آرزویش را داشته، زندگی می بخشد. حتی زیستگاه آن نیز توسط درختان انگور احاطه شده است که با لمس آنها، مایند فلایر را از حضور کسی آگاه می کند، دقیقاً مانند تار عنکبوت. به طور خاص، وکنا توضیح می دهد که عنکبوت بیوه سیاه طعمه خود را بی حرکت می کند و «از ضعیفان تغذیه می کند.» اولین قربانی او ، ویل بود که به دلیل حضور طولانی مدت خود در دنیای وارونه از نظر ذهنی و جسمی ضعیف تر شده بود. گزارش شده است که سم یک عنکبوت بیوه سیاه باعث اسپاسم عضلانی، دشواری در تنفس، و همچنین عرق کردن و لرز می شود، که همچنین به طور باورنکردنی شبیه علائم ویل در طول مدت او به عنوان میزبان Mind Flayer است، جایی که ذهن او عملاً مسموم شده بود. بر اساس گزارش‌ها، عنکبوت بیوه سیاه تنها زمانی که تهدید می شود یا به دام می‌افتد تمایل به گاز گرفتن دارد. این منعکس کننده صحنه فصل ۲ است که در آن ویل در حالی که سعی می کنند وضعیت او را درک کنند در بیمارستان “به دام افتاده” است و Mind Flayer سربازان را فریب می دهد تا به سمت مرگ آنها حرکت کنند و به طور نمادین شبیه نیش مرگبار است.

او در فصل ۳ یازده را «نیش می‌زند» و باعث می‌شود که قدرت او به طور موقت ضعیف شود، به روشی مشابه که نیش یک عنکبوت بیوه سیاه می‌تواند قربانی خود را ضعیف کند. معروف‌تر از همه، عنکبوت‌های بیوه سیاه به این دلیل نامگذاری شده‌اند که عادتشان به کشتن جفتشان است، که گفته می‌شود برای پروتئین است، و Mind Flayer نیز به روشی همین کار را می‌کند. هیولا غیرنظامیان هاوکینز را گرفت، آنها را کشت  و از آنها برای ساختن شکل خود استفاده کرد. بدون شک، او  شدیداً تحت تأثیر عنکبوت‌هایی است که وکنا در جوانی به آنها نزدیک شده بود و او شکل‌گیری آن را راهی برای تبدیل شدن به چیزی می‌داند که همیشه مقدر بوده است.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *