۰

چرا سم ریمی برای سه گانه مرد عنکبوتی تار عنکبوتی های ارگانیک انتخاب کرد

سه گانه مرد عنکبوتی

چرا سم ریمی برای سه گانه مرد عنکبوتی تار عنکبوتی های ارگانیک انتخاب کرد

تار های مرد عنکبوتی از طرف بعضی از طرفداران به عنوان قسمت اساسی ای از جذبه شخصیت مرد عنکبوتی طلقی می شود. دستگاه مچ بند ساخته شده توسط پیتر پارکر که تار های ساخته شده را پرتاب می کند، به وی این اجازه را می دهد که بین اسمان خراش های نیویورک پرواز کند و جلوی جنایت کاران را بگیرد.

این عنصر به خوبی در کمیک بوک جواب می داد، از زمان شروع کمیک مرد عنکبوتی در سال ۱۹۶۲، قسمتی از این جواب گویی به خاطر نشان دادن این کاراکتر به عنوان یک جوان بااستعداد است. این اتفاق همچنین یک کشمکش دیگر به مرد عنکبوتی اضافه می‌کرد چون اون ممکن بود موقع نبرد تار هایش تمام شود. البته اما هر چیزی که که در کمیک بوکِ منبع به خوبی کار می کند را نمی توان به اسانی تبدیل به فیلم کرد. در این مورد به خصوص نیز، تارانداز های مرد عنکبوتی، این قضیه صدق می کند. اختراع انها توسط یک نوجوان می توانست تبدیل به شک و شبهه برای تماشاگران شود، که بنظر می رسد سم ریمی در زمان تولید مرد عنکبوتی به ان توجه داشته.

 

سه گانه مرد عنکبوتی

در سه گانی اصلی مرد عنکبوتی، ریمی انتخاب کرد که به مرد عنکبوتی تار عنکبوت های ارگانیک بدهد. این یکی از نتایج گاز عنکبوت بود تا اینکه خود پیتر تار های دست ساز تولید کند. این ایده اولین بار توسط جیمز کامرون پیش کشیده شده بود، زمانی که یک پیش نویس اولیه فیلم برای این کاراکتر در سال ۱۹۹۳ نوشته بود. کامرون می خواست تبدیل شدن این شخصیت به یک ابر قهرمان بیشتر در طبیعت جسمی او باشد. تار های ارگانیک دلالت بر این داشت که کاراکتر خودش تبدیل به یک عنکبوت می شود به جای اینکه به سادگی فقط قدرت های عنکبوت را صاحب می شود.

ریمی و فیلمنامه نویس فیلم، دیوید کوپ، تصمیم گرفتند بعضی از این ایده ها را به فیلمنامه خودشان اضافه کنند از جمله تار های ارگانیک. هر دو ریمی و کوپ تصمیم گرفتند که با تبدیل شدن پیتر به مرد عنکبوتی “تا ته خط” بروند. طبق گفته ریمی، این با عقل جور درمیامد که کاراکتری با قدرت عنکبوت باید بتواند تار نیز تولید بکند تا اینکه انرا به طور مصنوعی بسازد. این یک تغییر قابل بحث اما هوشمندانه بود که از طرف سارندگان ایجاد شد.

سه گانه مرد عنکبوتی
سه گانه مرد عنکبوتی

امروزه البته تماشاگران بیشتر به همان تار انداز های سنتی عادت کرده اند. مرد عنکبوتی شگفت انگیر با حضور اندرو گارفیلد و سری فیلم مرد عنکبوتی حال حاضر با حضور تام هالند از همان تار انداز ها به جای تار ارگانیک استفاده می کنند. هر چند مثل سه گانه اصلی، انها نیز ازادی های خلاقانه خاص خودشان را با ان ترکیب کرده اند.

برای مثال در مرد عنکبوتی شگفت انگیز پیتر تار انداز های خودش را از شرکت ازکورب(Oscorp) خریداری کرد تا اینکه خودش فرمول ان را توسعه داده و بسازد. مرد عنکبوتیِ الان نیز بیشتر با ارتباطش با تونی استارک اتکا دارد و طبیعت شگفت انگیز دنیای MCU باعث می شود تا راحت تر بتوانیم انرا هضم کنیم. تار های ارگانیک نیز روش دیگری بود که بدون قربانی کردن اهمیت و هوش بالای کاراکتر بتوانیم تار های مرد عنکبوتی را در پرده های سینما ببینیم.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *