۰

کدام شهر سری BioShock بهتر است ؟ Rapture یا Columbia

شهر سری BioShock

شهر سری BioShock

شهرهای سری BioShock

سری BioShock جدا از گیم پلی منحصر به فرد و هیجان انگیزی که ارائه می کند، بخشی از چیزی که باعث محبوبیت این سری شده است مکان های آن است. BioShock و BioShock 2 در شهر زیر آب Rapture اتفاق می‌افتند و BioShock Infinite در کلمبیا، شهری در آسمان، اتفاق می‌افتد. این محیط‌های متضاد، داستان‌های متمایز، دشمنان، گیم‌پلی، معماری، شیوه‌های حمل و نقل و موارد دیگر را ارائه می‌دهند. انگیزه های رهبران آنها کاملاً مجزا است و جوامع آنها به راحتی قابل تفکیک هستند.

اما کدام مکان از این دو بهتر است؟ در این مقاله ما قصد داریم تا تفاوت‌های Rapture و Columbia را برای بررسی کنیم و درباره هر کدام توضیح دهیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

حمل و نقل : Bathysphere یا Airships و The Sky Line

شهر سری BioShock

در Rapture، شما عمدتاً با bathysphere سفر می‌کنید، نوعی حمل‌ونقل زیردریایی مانند که از طریق اقیانوس به سایر نقاط شهر حرکت می‌کند. در کلمبیا، شما بیشتر با نوعی کشتی هوایی یا با سیستم ریلی به نام Sky-Line سفر می کنید.

bathysphere ها بیشتر محیط شگفت‌انگیز دریا را به نمایش می‌گذارند، در حالی که کشتی‌های هوایی عمدتاً در میان ابرها حرکت می‌کنند بدون اینکه منظره‌ای داشته باشند. با وجود مناظر، Sky-Line تجربه هیجان انگیزتری است. bathysphere برای امنیت عمومی راحت تر است، اما رفتن به Sky-Line بسیار سرگرم کننده تر است.

محیط ها : دریای تاریک یا آسمان روشن

شهر سری BioShock

اینکه دریا یا آسمان را ترجیح می دهید به خودتان بستگی دارد، اما این تغییر محیط به شدت گیم پلی بازی را تغییر می دهد. در Rapture، محیط تاریک است که بیشتر به عناصر ترسناک بازی کمک می کند. محیط تاریک محیط کلی را ترسناک‌تر می‌کند و دشمنان را راحت‌تر می‌کند تا از دست شما پنهان شوند.

از آنجایی که کلمبیا در آسمان است، اکثر محیط ها روشن است. محیط روشن تر، دیدن آن را آسان‌تر می‌کند، اما کمی از فضای ترسناک و وهم آور آن می کاهد. با این حال هر کدام از این مکان ها حال و هوای کاملا خاص خود را دارند و به شدت خاص و تکرار نشدنی هستند.

سلاح: سلاح های محدود یا گزینه های بیشتر

شهر سری BioShock

دوره های زمانی مختلف، انواع مختلف سلاح ها را می طلبد. در Rapture، در بازی BioShock شما یک آچار و در بازی BioShock 2 یک دریل Big Daddy به عنوان سلاح سرد حمل می کنید. سلاح‌های دیگری که می‌توانید پیدا کنید عبارتند از: مسلسل، تپانچه، شاتگان.

در کلمبیا، سلاح سرد شما Sky Hook است که آسیب بیشتری نسبت به آچار وارد می کند. علاوه بر اسکای هوک، شما انتخاب گسترده‌تری از انواع سلاح‌ها مانند RPG، رگبار، کرنک گان، اسنایپ و سایر گزینه‌های قدرتمند دارید.

معماری: مدرن و ویران شده یا استعماری و عمدتا دست نخورده

شهر سری BioShock

قطعا شهر زیر دریا و شهری در آسمان تفاوت هایی در معماری با هم خواهند داشت. وقتی برای اولین بار به Rapture می‌رسید یا در BioShock 2 در آنجا بیدار می‌شوید، بلافاصله با شهری ویران آشنا می‌شوید. با این حال، از بیرون، می توانید طراحی زیبا و مدرن شهر را ببینید.

کلمبیا هنوز در شرایط خوبی است و طرحی استعماری تر را با سایر بخش های شهر که در آسمان شناور هستند منعکس می کند. اما، از نظر فضای بیرونی و زیبایی، رقابت با Rapture همیشه سخت خواهد بود.

رهبران: اندرو رایان یا کامستاک

شهر سری BioShock

رهبران شهر های رپچر و کلمبیا بسیار متفاوت هستند. اندرو رایان، سرمایه دار، Rapture را به دلیل بیزاری از کمونیسم و نوع دوستی می سازد. کامستاک کلمبیا را برای گسترش ایدئولوژی های ناسیونالیستی آمریکایی تأسیس کرد و در نهایت با ادعای پیامبر بودن از اتحادیه جدا شد.

هر دو شخصیت کنترل مقتدرانه ای بر ساکنان خود دارند و به دنبال حفظ دیدگاه خود برای جامعه هستند. در مورد اینکه کدام بهتر است، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا ترجیح می‌دهید یک مرد خودخواه و ثروتمند که به سرمایه‌داری علاقه دارد یا یک رهبر فرقه نژادپرست و ناسیونالیست بر شما حکومت کند.

اختراعات: Big Daddy یا HandyMan

شهر سری BioShock

هر دو شهر بی رحمانه روی شهروندان خود آزمایش می کنند. در رپچر، Big Daddie ها مردانی هستند که به اجبار و شستشوی مغزی لباس‌های فلزی ساخته می‌شوند، قدرتمندترین دشمنانی هستند که در صورت تحریک آنها می‌توانید با آنها روبرو شوید. در مقابل، HandyMen شهر کلومبیا اختراع مشابهی را به اشتراک می‌گذارد، اما آنها بدون تردید به شما حمله خواهد کرد.

با وجود ساختار فلزی، شستشوی مغزی و بدن‌های بزرگ، مبارزه با این نوع دشمنان متفاوت است. علاوه بر حملات، طراحی و تسلیحات Big Daddy بسیار نمادین تر از هر چیزی است که Handy Man ارائه می دهد.

دیدگاه های اجتماعی: تبعیض

شهر سری BioShock

شهر سری BioShock

هر شهری فرهنگ و دیدگاه های اجتماعی خاص خود را دارد. Rapture در اوایل دهه ۱۹۵۰ به دریا فرود آمد، در حالی که کلمبیا در اواخر دهه ۱۸۰۰ و اوایل دهه ۱۹۰۰ ساخته شد. نیازی به گفتن نیست که هر دو دوره زمانی، مردان سفیدپوست را به زنان، رنگین پوستان، و هر کسی که با هر هویت جنسی دیگری همذات پنداری می کند، ترجیح می دادند.

هر دو شهر از نظر اخلاقی فاسد هستند. تبعیض جنسی Rapture به ربودن و شستشوی مغزی دختران کوچک گسترش می یابد. با این حال، نژادپرستی کلمبیا با نمایش‌های تبعیض‌آمیز، سوء استفاده و جداسازی آشکارتر است.

انواع دشمنان : Splicer ها یا Follower ها

شهر سری BioShock

یکی از اصلی‌ترین دشمنانی که در Rapture با آن‌ها مواجه می‌شوید، اسپلایسرها هستند. اینها معتادان به ADAM و فاقد ویتامین D هستند که بدنشان غیرقابل ترمیم است. ذهن آنها کاملاً فریب خورده است و لباس هایشان آزاردهنده است.

در مقابل، پیروان اختصاصی Comstock رایج ترین دشمنی هستند که در کلمبیا خواهید دید. در حالی که این افراد هنوز عادی به نظر می رسند، تعهد شدید و غیرقابل انکار آنها به Comstock شبیه زوال ذهنی اسپلایسرها است. بله، دشمنان فرقه در فداکاری کور کورانه خود ترسناک هستند، اما splicer ها به طور عینی ترسناک تر هستند.

توانایی ها: Plasmid یا Vigor

شهر سری BioShock

شهر سری BioShock

در هر دو شهر، ساکنان به توانایی‌های ویژه‌ای که از طریق پلاسمیدها و ویگور ها به آنها اعطا می‌شود، دسترسی دارند. پلاسمیدهای Rapture به منظور تغییر ژنتیکی و جهش سلول ها، به میزبان قدرت های جدید هیجان انگیزی را ارائه می دهند.

در کلمبیا، می توانید ویگرها را خریداری کنید، که از نظر توانایی های به دست آمده، معادل نوشیدنی پلاسمیدها هستند. طیف گسترده ای از پلاسمیدها و قدرت ها، گیم پلی بازی را متنوع تر می کند و بسیاری از آنها همدیگر را منعکس می کنند. با این حال، ویگور های کلمبیا بیشتر از پلاسمیدهای Rapture در دسترس است و تنوع بیشتری نیز در آنها وجود دارد.

شورشیان: فونتین یا واکس پوپلی

شهر سری BioShock

در مخالفت با رهبران شهرها، شورش ها برای ایجاد انقلاب شکل می گیرند. کانمن، فرانک فونتین، شهروندان شاغل و کم‌درآمد Rapture را برای شروع یک جنگ داخلی و تخریب شهر اداره می کند. انگیزه های فونتین با انگیزه خودخواهانه و مبتنی بر حرص و آز و نفرت نسبت به رایان است.

در کلمبیا، دیزی فیتزروی رهبری Vox Populi، گروهی از شهروندان طبقه کارگر را که عمدتا سیاه پوست هستند، بر عهده دارد. برخلاف گروه فونتین، Vox Populi برای شورش علیه طبقه‌گرایی و نژادپرستی کامستاک عمل می کند. کنار آمدن با دیزی و Vox Populi بسیار ساده تر است زیرا مأموریت آنها واقعاً منطقی است.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *