۰

۵ تا از بهترین شهر های تخیلی بازی های ویدیویی

شهر های تخیلی بازی های ویدیویی

شهر های تخیلی بازی های ویدیویی

شهر های تخیلی بازی های ویدیویی

در طول سال های اخیر در صنعت بازی های ویدیویی ما شاهد شهر ها و مکان های بسیار زیاد و جذابی بوده ایم که داستان بازی ها در آنها جریان داشتند و به نوعی روند کلی بازی در آنها اتفاق می افتاد. در این بین بعضی از این شهر ها هستند که توانسته اند برای خود هویت خاصی به وجود بیاورند و حتی پس پایان بازی در ذهن مخاطب باقی بمانند. نه تنها تماشای این شهر ها خوشایند است، بلکه کاملا حال و هوا و لحن بازی‌ها و همچنین وضعیت شخصیت‌هایی که در آن‌ها زندگی می‌کنند را به تصویر می‌کشند.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۵ مورد از بهترین شهر های تخیلی بازی های ویدیویی بپردازیم.

۱- Rapture – BioShock

شهر های تخیلی بازی های ویدیویی

از میان تمام شهرهایی که در طول سال‌ها لذت کاوش آنها را در بازی‌های ویدیویی داشته‌ایم، شهر Rapture یکی از جذاب‌ترین شهرهایی است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم. این بهشت آرمان‌شهر زیبا که در اعماق اقیانوس اطلس واقع شده است، توسط خالق آن، اندرو رایان، ساخته  شده بود تا پس از جنگ جهانی دوم، از تمام دردسر های مذهبی، اجتماعی و سیاسی جهان فرار کند.

اما به قول معروف جاده جهنم با نیت خیر هموار شده است و شهر به تدریج در پی یک جنگ داخلی به یک فضای بحرانی تبدیل می شود. آنچه باقی مانده است، بقایای ایدئولوژی های یک خودشیفته و همچنین قربانیان فرهنگ وسواس به اصلاح ژنتیکی است. این شهر همچنین محل زندگی کاراکتر های نمادین Big Daddy و Little Sister است که در راهروهای تاریک در جستجوی ماده شیمیایی بسیار مورد تقاضا یعنی ADAM، پرسه می‌زنند.

۲- Night City - Cyberpunk 2077

شهر های تخیلی بازی های ویدیویی

صرف نظر از نمرات و نقد های منتقدان در مورد Cyberpunk 2077 و وضعیت نه چندان ایده آلی که این بازی در آن عرضه شد، باید اعتراف کرد که فضای Night City آن یکی از چشمگیرترین مناظر بازی های ویدیویی است.

 

توسعه‌دهنده CD Projekt Red همه چیزهایی را که از کار خود در The Witcher 3 آموخته بود را به کار برد و این شهر دیدنی و به یادماندنی را که در فیلم‌های علمی-تخیلی دیستوپایی مانند RoboCop و Blade Runner نیز شبیه به آن را دیده بوده ایم ساخت.

۳- Los Santos - Grand Theft Auto

بازی‌های Grand Theft Auto پیشگامان ژانر جهان باز سه بعدی هستند و هر کدام به بازیکنان این آزادی را می‌دهند تا در جهان باز خود کاوش کنند و هرگونه آشفتگی و هرج و مرجی را که دوست دارند ایجاد کنند. از بین تمام شهرهایی که در طول سال ها در بازی ها به نمایش گذاشته شده است، لس سانتوس شاید یکی از به یاد ماندنی ترین آنها باشد.

این شهر که از شهر لس آنجلس الگوبرداری شده است برای اولین بار در Grand Theft Auto: San Andreas معرفی شد، و به دلیل شباهت بسیار زیاد به شهر واقعی آن بسیار محبوب است. این شهر یک بار دیگر در Grand Theft Auto 5 مورد بازبینی قرار گرفت، جایی که با محله‌ها و خیابان های بیشتری شکل گرفت و تبدیل به یکی از بزرگترین بازی‌های ویدیویی در زمان عرضه شد.

۴- Raccoon City - Resident Evil 2

شهر های تخیلی بازی های ویدیویی

راکون سیتی یک شهر کوچک و صنعتی بود که در شهرستان آرکلی، یک شهرستان کوهستانی منزوی در غرب میانه ایالات متحده واقع شده بود. این شهر در طول شیوع ویروس تی در سال ۱۹۹۸ نابود شد. در حال حاضر، این منطقه توسط یک مرکز دولتی ایالات متحده به سایر نقاط جهان محاصره شده است.

این شهر نماد سری بازی ها، فیلم ها و انیمیشن های رزیدنت اویل است که تنها با شنیدن نام آن تمام خاطراتمان زنده می شود و سریعا به یاد انبوهی از زامبی ها و موجودات بیو ارگانیک می افتیم که در طول این سری با آنها آشنا شده ایم.

۵- Gotham City - Batman: Arkham City

شهر های تخیلی بازی های ویدیویی

بدون شک تمام طرفداران دنیای دی سی شهر گاتهام را به خوبی می شناسند و خاطرات بسیار زیادی از آن به خاطر دارند، اما این شهر در سری بازی های بتمن یک حس و حال دیگری دارد و آنقدر زنده و طبیعی ساخته شده است که می توانید ماه ها در خیابان ها، کوچه ها، برج ها و سقف های خان های آن پرسه بزنید و به ماجراجویی های خاص بتمن بپردازید.

این شهر توسط زندانیان فراری و افراد تبهکار تیمارستان گاتهام و همچنین رؤسای باند های بزرگ جنایتکار اشغال شده است و شما به عنوان کاراکتر بتمن باید تلاش کنید تا جلوی برنامه ها و نقشه های شیطانی آنها را بگرید و شهر را نجات بدهید.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *