۰

اپل iPadOS 16 با قابلیت های جدید معرفی شد

اپل iPadOS 16

اپل iPadOS 16

در طی مراسم WWDC 2022 اپل iPadOS 16 معرفی شد که همانطور که انتظار دارید شباهت های زیادی با iOS 16 دارد و بسیاری از ویژگی های مشابه را دارد. با این حال، چیزهای مخصوص iPad نیز در آن وجود دارد، و شاید هیچ کدام جالب‌تر از تجربه مواتی تسکینگ جدید Stage Manager نباشند.

این قابلیت فقط روی آیپدهایی که از چیپست M1 اپل پشتیبانی می‌کنند کار می‌کند و برنامه‌ها و ویندوزها را به‌طور خودکار سازمان‌دهی می‌کند. همچنین به شما امکان می‌دهد پنجره‌های روی هم افتاده با اندازه‌های مختلف را در یک نمای واحد ایجاد کنید، پنجره‌ها را از کنار بکشید و رها کنید، یا برنامه‌ها را از dock باز کنید تا در صورت نیاز، گروه‌هایی از برنامه‌ها را برای مولتی تسکینگ سریع‌تر ایجاد کنید.

اپل iPadOS 16

پنجره‌ای که در حال حاضر روی آن کار می‌کنید به‌طور برجسته در مرکز نمایش داده می‌شود، در حالی که سایر برنامه‌ها و پنجره‌های باز در سمت چپ به ترتیب تازگی مرتب شده‌اند. Stage Manager همچنین پشتیبانی کامل از نمایشگر خارجی را با وضوح تا ۶K باز می کند. اگر iPad M1 خود را از این طریق به یک مانیتور خارجی متصل کنید، می توانید همزمان با حداکثر چهار برنامه در iPad و چهار برنامه در صفحه نمایش خارجی کار کنید.

اپل iPadOS 16

در ادامه، یک برنامه جدید همکاری Freeform در iPadOS 16 نیز وجود دارد که دارای یک “flexible canvas” است. این به شما امکان می‌دهد بدون نگرانی در مورد طرح‌بندی و اندازه صفحه همه را در یک مکان ببینید، به اشتراک بگذارید و با هم همکاری کنید، و کاملاً از Apple Pencil پشتیبانی می‌کند. این یک بوم همکاری به صورت زنده است و «در اواخر امسال» به افراد اجازه می‌دهد جلسه‌ای را از FaceTime شروع کنند و به‌روزرسانی‌های دیگران را در رشته پیام‌ها ببینند.

اکنون برنامه Mail به شما فرصت می دهد تا ارسال پیام را لغو کنید و همچنین می توانید ایمیل ها را برنامه ریزی کنید. اگر فراموش کردید یک پیوست یا فایل را اضافه کنید، برنامه به شما اطلاع می‌دهد، ویژگی جدیدی وجود دارد که بعداً پیام‌های خاصی را به شما یادآوری می‌کند و ایمیل‌های ارسالی برای پیگیری سریع به بالای صندوق ورودی شما منتقل می‌شوند. یک تجربه جستجوی جدید با تصحیح اشتباهات تایپی و استفاده از مترادف‌های عبارات جستجو نتایج بهتری به شما می‌دهد و همچنین نمای غنی‌تری از مخاطبین و محتوای به اشتراک گذاشته شده را به همراه دارد.

اپل iPadOS 16

سافاری گروه‌های برگه مشترک را برای افراد در اختیار می‌گیرد تا در مجموعه‌ای از برگه‌ها با دوستانشان همکاری کنند و به‌روزرسانی‌های فوری را ببینند. همچنین می‌توانید بوک مارک ها را به اشتراک بگذارید، نه فقط برگه‌ها، یک مکالمه را در داخل سافاری شروع کنید. گروه‌های برگه صفحات شروع اختصاصی دارند که با تصویر پس‌زمینه، بوک مارک ها و برخی بخش‌های منحصربه‌فرد قابل تنظیم هستند که همه می‌توانند آن‌ها را ببینند و ویرایش کنند.

اپل iPadOS 16

سافاری همچنین از کلیدهای عبور پشتیبانی می کند که توسط اپل به عنوان “روش ورود آسان تر و ایمن تر برای جایگزینی رمزهای عبور در وب و برنامه ها طراحی شده است” پشتیبانی می کند. اینها کلیدهای دیجیتال منحصربه‌فردی هستند که در iPad نگهداری می‌شوند و مختص سایت‌هایی هستند که برای آنها ایجاد می‌کنید. از آنجایی که آنها هرگز در سرور ذخیره نمی شوند، نمی توان آنها را به سرقت برد. می توانید با اسکن کد QR با iPad خود و سپس استفاده از Face ID یا Touch ID با رمز عبور خود وارد وب سایت ها یا برنامه ها شوید.

اپلیکیشن Weather با iPadOS 16 به آی‌پد وارد می‌شود و سیری می‌تواند به‌طور خودکار میانبرها را از برنامه‌ها اجرا کند، ایموجی ها را هنگام ارسال پیام‌ها درج کند و انواع بیشتری از درخواست‌ها را به صورت آفلاین پردازش کند. برنامه Home طراحی کاملاً جدیدی دارد و پشتیبانی از Matter را اضافه می‌کند، یک استاندارد جدید اتصال به خانه هوشمند که به لوازم جانبی اجازه می‌دهد به طور یکپارچه در پلتفرم‌های مختلف با هم کار کنند. یادداشت ها می توانند به طور خودکار دست خط شما را صاف کنند و می توانید یادداشت های شخصی را با رمز عبور iCloud خود قفل کنید.

در نهایت، iPadOS 16 دارای حالت مرجع برای دقت رنگ است که آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی را قادر می‌سازد تا “مطابقات مورد نیاز رنگ را در جریان‌های کاری مانند بررسی و تایید، درجه‌بندی رنگ، و ترکیب‌بندی” مطابقت دهد. زوم نمایشگر به شما امکان می دهد تراکم پیکسلی نمایشگر را افزایش دهید و Virtual Memory Swap از فضای ذخیره سازی برای افزایش حافظه موجود تا ۱۶ گیگابایت استفاده می کند.

اپل iPadOS 16

همانند iOS 16،اپل iPadOS 16 نیز امروز به صورت پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان عرضه می‌شود و نسخه بتای باز آن ماه آینده در دسترس خواهد بود. iPadOS 16 قرار است پاییز امسال به عنوان یک ارتقاء رایگان برای iPad (نسل پنجم و جدیدتر)، iPad mini (نسل پنجم و جدیدتر)، iPad Air (نسل سوم و جدیدتر) و همه مدل‌های iPad Pro در دسترس قرار گیرد.

منبع : Apple

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *