۰

macOS Ventura دارای Stage Manager است، گزینه ای برای استفاده از آیفون به عنوان وب کم

macOS Ventura

macOS Ventura

در WWDC، اپل از macOS Ventura رونمایی کرد که در پاییز به رایانه‌های مک خود می‌آید. مطابق با اعلامیه‌های اخیر ، Ventura یک به‌روزرسانی ظریف است که عمدتاً سبک بصری را دست نخورده نگه می‌دارد.

بزرگترین ویژگی جدید Stage Manager است. این یک بازسازی اساسی در Mission Control است که از Command Center آن را فعال می‌کنید (و در صورت تمایل می‌توانید غیرفعال کنید). در حالی که Mission Control همه برنامه‌های در حال اجرا را روی صفحه نمایش می‌دهد، Stage Manager برنامه بازشده فعلی شما را در فوکوس نگه می‌دارد و سایر برنامه‌ها را بر اساس دسته‌بندی در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

macOS Ventura

شما اساساً می توانید در این ویو “زندگی کنید” و بدون وقفه به کار بر روی برنامه فعلی خود ادامه دهید. با کلیک بر روی یک برنامه از کنار، آن را در فوکوس قرار می‌دهید تا بتوانید سریع به جلو و عقب بروید.

macOS Ventura

Continuity Camera به شما امکان می دهد از آیفون خود به عنوان وب کم استفاده کنید. مک به طور خودکار آیفون را می شناسد و به جای دوربین فیس تایم داخلی، دوربین های آن را به طور پیش فرض تنظیم می کند. Continuity Camera از دوربین الترا واید آیفون استفاده می کند تا Desk View را فعال کند، که به طور همزمان چهره افراد و همچنین نمای بالای میز را نشان می دهد. Center Stage، حالت پرتره و Studio Light نیز در دسترس هستند.

Belkin لوازم جانبی مخصوص نصب خواهد ساخت که اواخر امسال به فروش می رسد.

macOS Ventura

با FaceTime Handoff، می‌توانید تماسی را با تلفن خود شروع کنید و بعد آن را به مک خود منتقل کنید.

macOS Ventura

Spotlight تغییر پیدا کرده و هوشمندتر است. این ویژگی یک نگاه سریع برای پیش نمایش فایل ها است. می توانید تصاویر را بر اساس مکان، افراد، صحنه ها یا اشیاء در کتابخانه عکس خود بیابید. Live Text به Spotlight اجازه می دهد تا متن درون عکس را جستجو کند.

در مورد عکس‌ها، مانند iOS 16، macOS Ventura در حال دریافت iCloud Shared Photo Library است که به حداکثر شش کاربر اجازه می‌دهد در یک کتابخانه عکس جداگانه ایجاد و همکاری کنند.

macOS Ventura

Passkeys یک ویژگی جدید برای جایگزینی رمز عبور در Safari است. آنها کلیدهای دیجیتال منحصربه‌فردی هستند که در دستگاه ذخیره می‌شوند و به شما امکان می‌دهند به طور ایمن از طریق Touch ID یا Face ID وارد سیستم شوید. کلیدهای عبور بین Mac، iPhone، iPad و Apple TV از طریق iCloud Keychain سینک می شوند و در بین برنامه ها و وب سایت ها کار خواهند کرد.

macOS Ventura

اپل Metal 3 را با MetalFX Upscaling معرفی کرد که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا تصاویر سنگین را با وضوح پایین‌تر رندر کنند و سپس ارتقای وضوح را با anti-aliasing زمانی اعمال کنند. بازی هایی مانند GRID Legends و Resident Evil Village از جمله مواردی هستند که از آن پشتیبانی می کنند.

اعضای برنامه توسعه‌دهنده اپل می‌توانند بتای توسعه‌دهنده macOS Ventura را هم‌اکنون دریافت کنند، در حالی که نسخه بتا عمومی ماه آینده برای کاربران مک ارائه می‌شود. نسخه نهایی در پاییز وارد خواهد شد.

منبع : GSMArena

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *