۰

دلیل جدید بتمن برای نکشتن جوکر بدترین دلیل او تاکنون است

دلیل جدید بتمن برای نکشتن جوکر

دلیل جدید بتمن برای نکشتن جوکر

در حالی که بتمن در نکشتن جوکر خویشتن داری قاطعی نشان داده است، آخرین توجیه او نشان می دهد که جوکر ممکن است لباس شوالیه تاریکی را پوشیده باشد. Batman: Fortress #1 بروس وین را بیش از هر زمان دیگری به خلاص شدن از شر دشمن خود نشان می دهد، آماده است تا به انجام تاریک ترین انگیزه خود تسلیم شود.

چیزی که در دهه‌های اخیر درباره شوالیه تاریکی و جوکر ، بسیاری از خوانندگان را گیج کرده است، این تعجب است که چرا بتمن از کشتن جوکر خودداری می‌کند. بروس حتی با قضاوت متحدان خود روبرو شده است که شخصاً توسط جوکر قربانی شده اند و نمی توانند درک کنند که چرا بتمن از کشتن دشمنی که این همه درد را تحمیل او کرده است خودداری می کند.

همانطور که مشخص است، بتمن کاملاً آماده است تا به جوکر کمک کند تا سازنده خود را ملاقات کند. Batman: Fortress #1 توسط گری ویتا و داریک رابرتسون گاتهام را در آشفتگی نشان می دهد. تاریکی سراسر جهان را فرا گرفته است و شورش در حال وقوع است. جوکر از این فرصت به نفع خود استفاده می کند و یک اتوبوس مدرسه پر از بچه را می رباید.

بتمن با نور جوکر را کور می کند و باعث می شود که جوکر با اتوبوس روی پلی بر روی بندر گاتهام تصادف کند. در حالی که بچه ها در امان هستند، جوکر از کنارش آویزان می شود و به طرز وحشتناکی به وضعیت مخمصه اش می خندد. شوالیه تاریکی یادآور می شود که جوکر نمی تواند شنا کند و شبی را که در خمره اسید افتاد به یاد می آورد. بروس به این فکر می کند که اگر فقط اجازه می داد جوکر غرق شود، گاتهام امن تر بود و اکنون به او فرصتی داده می شود تا اشتباه گذشته خود را اصلاح کند. اما با بچه هایی که در اطراف هستند، بتمن تسلیم می شود و جوکر را با یک قلاب نجات می دهد.

دلیل جدید بتمن برای نکشتن جوکر

دلیل جدید بتمن برای نکشتن جوکر

این اولین باری نیست که بتمن با این تصور که اجازه می دهد جوکر بمیرد بازی می کند. در طول داستان «Under the Red Hood»، بروس به جیسون اعتراف کرد که در مورد کشتن جوکر خیال پردازی کرده است، اما او از ترس اینکه نتواند آن را فراموش کند ، از انجام این کار امتناع می کند. بتمن که جلوی مرگ جوکر را می گیرد تا کودکان از این منظره آسیب نبینند، می تواند به عنوان یک توجیه بهتری در نظر گرفته شود، اما به نظر می رسد که شوالیه تاریکی به سرعت در برابر دشمن اصلی خود از بین می رود.

اگرچه وضعیت ارائه شده در اینجا باعث نمی شود بتمن فعالانه تلاش کند جوکر را بکشد، اما او به طور جدی تمایل دارد که به طبیعت اجازه دهد مسیر خود را طی کند و به جوکر اجازه دهد تا خودش بمیرد. در حالی که بتمن تصمیم می گیرد در نهایت جوکر را نجات دهد، این توجیه اخلاقی نیست، بلکه ریشه در درک عمومی دارد. با گذشت زمان، تخریبی که جوکر در پی خود به جا می گذارد بدتر شده است و به نظر می رسد که جنایات دلقک، شوالیه تاریکی را به نقطه اوج رسانده است. اگر تنها چیزی که جوکر را از کشته شدن نجات می‌دهد تماشاگران عمومی است، او ممکن است هیچوقت نخواهد در آینده با بتمن خلوت کند.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *