۰

فاز ۴ مارول به بزرگترین تغییر تانوس ادامه می دهد

فاز ۴ مارول

فاز 4 مارول

Moon Knight نشان می دهد که فاز ۴ مارول همچنان به استقبال از یک موضوع جدید ادامه می دهد، که به عنوان معکوس کاری است که مارول با Infinity Saga انجام می داد، به خصوص با Thanos. چندین داستان (از جمله داستان‌هایی که تایتان دیوانه در آن نقش کلیدی داشت) حول شخصیت‌ها و روابط آن‌ها با شخصیت‌های پدر معیوبشان می‌چرخید.

تانوس در سرتاسر Infinity Saga سایه ای طولانی بر MCU انداخت. اگرچه او در اولین فیلمشان با انتقام جویان نجنگید، اما مستقیماً مسئول تمام مشکلاتی بود که لوکی ایجاد کرد و ویرانی هایی که در شهر نیویورک به راه انداخت. حضور تانوس علاوه بر اینکه تنها شخصیت MCU است که شخصیت منفی دو فیلم مارول است، در فیلم‌هایی مانند Guardians of the Galaxy نیز احساس می‌شد و با وجود شکست او، میراث او هنوز هم در حال حاضر بزرگ است. بشکنی که نیمی از کیهان را پاک کرد، برعکس شده است، اما پیامدهای اقدامات او در Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame هنوز در فاز ۴ در حال پخش است.

در حالی که تأثیر تانوس ممکن است برای مدتی به شکلی مرتبط باقی بماند، مارول در حال حرکت است. با شروع فاز ۴، مارول به طور کامل روی یکی از تم های Thanos قرار گرفت . سریال های MCU مانند Hawkeye و Moon Knight نشان می‌دهند که چهره‌های بد مادر جایگزین مسائل پدری شده‌اند که برای فیلم‌های Infinity Saga بسیار مهم بودند. Hawkeye این روند را با مجبور کردن کیت بیشاپ (هیلی استاینفلد) به کشف تکان دهنده این موضوع آغاز کرد که مادرش، النور بیشاپ، ورا فارمیگا، متحد مخفی کینگ پین و شرور واقعی داستان است. اپیزود ۵ مون نایت، داستان مارک را با معرفی مادرش به عنوان پدر و مادری متنفر و آزاردهنده و دلیل واقعی ایجاد شخصیت استیون گرانت، در مسیری مشابه قرار داد.

فاز 4 مارول

MCU که این دوره را با Moon Knight و Hawkeye می گذراند، تغییر بزرگی را نسبت به قسمت های قبلی MCU نشان می دهد، جایی که مسائل مربوط به پدر در داستان اصلی بود. تانوس به‌عنوان شرور اصلی Infinity Saga، طبیعتاً نقطه کانونی همه چیز بود، به‌ویژه در مورد دو دخترش. گامورا که قبلاً روابط تیره‌ای با پدرش داشت، در نهایت قربانی شد تا او بتواند دستکش بی‌نهایت را کامل کند. در مورد Nebula، او در جوانی توسط تانوس شکنجه بدنی شد. مرد آهنی (رابرت داونی جونیور) نیز وجود دارد که مشکلات خاص خود را با پدرش هاوارد استارک داشت.

مارول رویکرد خود را به شخصیت هایی مانند تانوس، هوارد استارک و حتی اودین با مون نایت و هاوکی تغییر داده است. تنها چند ماه پس از رونمایی بزرگ النور بیشاپ، مشخص شد که مادر مارک اسپکتور در قلب آسیب شخصیت در سریال شوالیه ماه مارول قرار دارد. باید دید که آیا این موضوع در فیلم های فاز ۴ مارول دوباره ظاهر خواهد شد یا خیر.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *