۰

۱۰ فیلم ترسناک که تماشاگران را از سینما خارج کرد

فیلم ترسناک

تماشاگران فیلم ترسناک عاشق هجوم آدرنالین در بدن خود هستند. به همین دلیل است که فیلم های اکشن و فیلم های ترسناک بسیار محبوب هستند.

فیلم‌های ترسناک معمولاً با یک هدف اصلی ساخته می‌شوند و آن ترساندن تماشاگران است. با این حال، چند ویژگی ترسناک منتخب وجود داشته است که فراتر از وظیفه خود عمل کرده است. گاهی مردم سینما را ترک می کردند، گاهی غش می کردند و گاهی فیلم ها توقیف ملی می شدند.

در این مقاله قصد داریم تا به ۱۰ فیلم ترسناک که تماشاگران را از سینما خارج کرده است بپردازیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

The Phantom Of The Opera (1925)

فیلم ترسناک

The Phantom of the Opera یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های شرور ترسناک در ادبیات، صحنه نمایش و سینما است، اما یک تجسم وجود دارد که شهرت بدنامی دارد. لون چنی اولین کسی بود که ماسک و شنل فانتوم را روی پرده بزرگ گذاشت، اما شاید ترسناک ترین چیزی بود که مخاطبان سال ۱۹۲۵ تا به حال دیده بودند.

چانی که به عنوان “مرد ۱۰۰۰ چهره” شناخته می شود، جلوه های گریم خود را برای تغییر شکل فانتوم انجام داد. صحنه آشکارسازی یکی از مهم ترین لحظات در تاریخ ترسناک است، اما چهره چنی به قدری وحشتناک بود که گفته می شود باعث غش افراد در بین تماشاگران شد.

Freaks (1932)

فیلم ترسناک

قبل از Hays Code (مجموعه دستورالعمل های صنعت خودخواسته برای همه فیلم های سینمایی که بین سال های ۱۹۳۴ و ۱۹۶۸ منتشر شد) ، حیرت‌انگیز بود که فیلمسازان چه چیزی می‌توانستند به نمایش بگذارند، و نمونه‌های بهتری از Freaks وجود ندارد. این فیلم که به دلیل استفاده از بازیگران واقعی نمایش‌های فرعی سیرک و بازیگران سیرک در میان بازیگرانش شناخته می‌شود، آنقدر آزاردهنده دوبله شد که به دلیل محتوای ناراحت‌کننده و ظاهر بسیاری از ستاره‌هایش ممنوعیت‌های متعددی دریافت کرد.

از آنجایی که “فریک ها” توسط بازیگرانی با ناتوانی های واقعی و تفاوت های جسمی به تصویر کشیده شده اند، فیلم استثمارگرانه است و نه به طرز وحشتناکی قدیمی و توهین آمیز. به گفته DeepFocusReview، کارگردان تاد براونینگ تجربه دست اول کار در سیرک را داشت، و او تلاش کرد تا شخصیت‌ها را تا حد امکان طبیعی به تصویر بکشد.

Psycho (1960)

فیلم ترسناک

آلفرد هیچکاک استاد تعلیق و وحشت بود. رفتن به یک اثر هیچکاک اساساً تجربه ای به شدت وحشتناک را تضمین می کرد، و مطمئناً این مورد برای Psycho بود، فیلمی که هنوز هم پابرجاست. اسلشر نمادین نه تنها چهره هالیوود و نوع نگاه مردم به این ژانر را تغییر داد، بلکه با واکنش بسیار شدید تماشاگران مواجه شد.

هیچکاک با ۴۵ ثانیه دنیا را از دوش گرفتن وحشت زده کرد. وقتی برای اولین بار در دهه ۶۰ اکران شد، تماشاگران بیهوش شدند، درها را بستند، جیغ زدند، و ظاهراً یکی از سینا های منهتن پلیس را خبر کردند، زیرا تماشاگران تمام آرامش خود را از دست دادند. اگرچه هیچکاک با استانداردهای مدرن آشنا بود، اما پاسخی بیش از آنچه که احتمالاً انتظارش را داشت دریافت کرد.

The Exorcist (1973)

فیلم ترسناک

جن گیر که توسط بسیاری به عنوان ترسناک ترین فیلم تمام دوران لقب گرفته است، یکی از شیطانی ترین فیلم هایی است که روی پرده های بزرگ نمایش داده شده است. اگرچه، این بدان معنا نیست که شهرت شیطانی این فیلم به تبلیغات آن کمکی نکرد. مردم از صف کشیدن بیرون سینما به التماس برای بیرون رفتن قبل از پخش تیتراژ رفتند.

از چرخاندن سرها و تصاویر شیطانی گرفته تا صحنه استفراغ، فیلم بستری مطلق برای صحنه های وحشتناک بود. در حالی که برخی از واکنش ها به فیلم های ترسناک ممکن است بیش از حد باشد، محتوای The Exorcist ممکن است ارزش واکنش های شدید خود را داشته باشد.

The Texas Chainsaw Massacre (1974)

فیلم ترسناک

فیلم اصلی قتل عام با اره برقی در تگزاس در مقایسه با آثار Freddy یا Jason، نوع متفاوتی از فیلم های اسلشر بود. از نحوه فیلمبرداری فیلم در یک محصول تقریباً مستند گرفته تا سلب مسئولیت بدنام در ابتدای فیلم که گواهی بر “داستان واقعی” آن بود، این فیلم نه تنها برای تماشاگران تکان دهنده بود، بلکه برای برخی سانسور ملی بزرگ را نیز تضمین کرد.

این فیلم که در چندین کشور به دلیل نمایش خشونت و وحشیگری ممنوع شد، به راحتی شهرت بسیار زیادی پیدا کرد. در حالی که بازسازی‌ها و دنباله‌های آن در مقایسه با جنبه خشونت‌آمیز کمرنگ‌تر هستند، اما همچنان به عنوان یکی از سخت‌ترین فیلم‌های ترسناک برای تماشا شناخته می‌شود.

The Blair Witch Project (1999)

فیلم ترسناک

پروژه جادوگر بلر در حالی که از نظر استانداردهای مدرن چندان ترسناک نبود، یکی از ترسناک ترین فیلم های سال ۱۹۹۹ بود. آنقدر ناراحت کننده و سرگردان کننده بود که بسیاری از تماشاگران سینما نسبت به لرزش دوربین عکس العمل های نامطلوب نشان دادند و برخی حتی مستعد حالت تهوع بودند. حتی گزارش هایی مبنی بر درخواست برخی از مشتریان وجود داشت که پول خود را پس می گرفتند.

مانند کشتار با اره برقی تگزاس، ارائه به سبک مستند چیزی بود که به فیلم کمک کرد تا واقعیت خود را بیشتر به مخاطب نشان دهد.

The Devil's Rejects (2005)

فیلم ترسناک

The Devil’s Rejects که دنباله‌ای بر House of 1000 Corpses دیوانه‌کننده بود، کمتر به زاویه تکان‌دهنده و بیشتر برای آزاردهنده‌های بصری و احساسی پرداخت. به گفته لوپر، فیلم کارگردان Rob Zombie برخی از بینندگان را به بیرون از سینما ها فرستاد.

درست است، فیلم های راب زامبی همیشه همینگونه است. با اتکای آنها به شوک، خشونت بی رویه، و طبیعت استثماری بی شرمانه، اگر بسیاری از بینندگان بزرگترین طرفداران روش های او نباشند، قابل درک است. گفته می شود، عناصر عجیب او مطمئنا به شهرت او در صنعت کمک کرده است.

Saw III (2006)

فیلم ترسناک

سری Saw به خاطر به تصویر کشیدن شکنجه، خشونت گرافیکی و خونریزی وحشتناک معروف است، اما سومین ورودی در حماسه پر پیچ و خم، همان چیزی است که مخاطبان را درگیر فشار و تشنج کرد. البته، صحنه‌هایی از جمله سوراخ‌های سوزن‌های زیرپوستی و جدایی قفسه سینه تقریباً روی هر کسی تاثیر می گذارد.

تله‌های شیطانی Jigsaw سال‌ها نماد این مجموعه بوده است، اما در قسمت سوم این سری تقریبا همه چیز از حد و مرز خود عبور کرد.

The Human Centipede (2009)

فیلم ترسناک

برخی از علاقه مندان به فیلم های ترسناک صرفاً با ذکر عنوان این فیلم به خود می لرزند، و مطمئناً جای سوال نیست که چرا این فیلم بسیار جنجالی است. طرح “هزارپای انسانی” به اندازه کافی روی کاغذ بسیار دلخراش است، این واقعیت که یک استودیو واقعاً آن را تولید کرده است، تماشاگران برای دیدن آن پول پرداخت می کنند و دو دنباله دیگر را نیز شمال می شود، در کل عملی حیوانی است.

با این حال، همانطور که توسط Looper توصیف شده است ،تماشاگران قادر به تحمل آن نبودند، صحنه‌های دیوانه‌آمیز منزجر کننده آزمایش‌های انسانی کافی است تا حتی قوی‌ترین فیلم‌های ترسناک را نیز متوقف کند.

The Conjuring 2 (2016)

فیلم ترسناک

برخی از فیلم‌های ترسناک باعث غش کردن تماشاگران، مریض شدن شدید و حتی فرار کردن از سینما شده‌اند، اما حداقل یک مورد از یک فیلم به قدری ترسناک بوده است که به معنای واقعی کلمه بیننده را تا حد مرگ ترسانده است. فرنچایز Conjuring مملو از موارد ترسناک از خانه‌های جن زده گرفته تا عروسک‌های شیطانی است، اما هنوز هم قابل توجه است که بدانید می‌تواند به اندازه کافی تکان دهنده باشد که بیننده از ترس بمیرد.

بر اساس گزارش ها، مردی ۶۵ ساله در اوج فیلم پس از درد قفسه سینه از هوش رفت. مدت کوتاهی پس از رسیدن به بیمارستان، وی مورد معاینه قرار گرفت و مرگ وی اعلام شد. در حالی که این درست است که مرد مورد نظر به احتمال زیاد دارای یک بیماری از قبل بوده است، اما همچنان به بدنامی و ترسناکی این سری می افزاید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *