۰

ایلان ماسک رسما توییتر را با قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید

ایلان ماسک

ایلان ماسک

توییتر اعلام کرد که با پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای این شرکت رسانه اجتماعی موافقت کرده است. توییتر در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که پس از تکمیل این قرارداد، توییتر به یک شرکت خصوصی تبدیل خواهد شد که به طور کامل متعلق به ماسک است.

پس از داستانی که ماسک در ابتدا سهام توییتر را برای پیوستن به هیئت مدیره این شرکت به دست آورد، به یکی از بزرگترین خریدهای رسانه های اجتماعی در تاریخ اخیر تبدیل شده است. پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر در بیانیه‌ای می‌گوید: “تویتر هدف و ارتباطی دارد که بر کل جهان تأثیر می‌گذارد. عمیقاً به تیم هایمان افتخار می‌کنیم و از کارهایی که هرگز مهم‌تر از این نبوده‌اند الهام گرفته‌ایم.”

ماسک همچنین بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان دیجیتالی شهر است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد.»

ایلان ماسک

ماسک افزود: «من همچنین می‌خواهم توییتر را با بهبود محصول با ویژگی‌های جدید، متن‌باز کردن الگوریتم‌ها برای افزایش اعتماد، شکست دادن ربات‌های هرزنامه و احراز هویت همه انسان‌ها، بهتر از همیشه کنم.»

داستان اصلی: گزارش‌ها حاکی از آن است که توییتر پیشنهاد خرید ۴۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک را اواخر امروز می‌پذیرد.

به گزارش بلومبرگ، منابع می گویند که این شرکت رسانه های اجتماعی در حال “آخرین مذاکرات” با ماسک برای فروش ۴۳ میلیارد دلاری است. توییتر ظاهراً در حال نهایی کردن شرایط این تراکنش است و اگر همه چیز “به خوبی پیش برود”، می‌تواند امروز تکمیل شود.

ایلان ماسک

وال استریت ژورنال گزارش می دهد که توییتر و ماسک روز یکشنبه برای بحث در مورد پیشنهاد مدیرعامل تسلا و اسپیس با یکدیگر ملاقات کردند. گزارش WSJ که در ۲۴ آوریل منتشر شد، حاکی از آن بود که هیچ تضمینی برای دستیابی به توافق وجود ندارد، اما امروز به نظر می‌رسد منابع بلومبرگ ادعا می‌کنند که یک معامله واقعاً انجام خواهد شد.

این رویدادها به دنبال آن است که توییتر یک “طرح حقوق سهامداران” را در تلاش برای جلوگیری از پیشنهاد عظیم ماسک تنظیم کرد. در آن زمان، این نقطه اوج یک سری رویدادها بود که زمانی آغاز شد که ماسک کمی بیش از ۹ درصد از سهام توییتر را خریداری کرد و به بزرگترین سهامدار شرکت رسانه اجتماعی تبدیل شد. سپس به او یک صندلی در هیئت مدیره توییتر پیشنهاد شد، اما ماسک این پیشنهاد را رد کرد. اقدام بعدی او پیشنهاد خرید کل شرکت به مبلغ ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم به صورت نقدی بود.

منبع : IGN

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *