۰

درایورهای کارت گرافیک های AMD ممکن است بدون اجازه CPU شما را اورکلاک کنند

درایورهای کارت گرافیک های AMD

پس از اینکه کاربرانی که هم CPU Ryzen و هم Radeon GPU را هم زمان در کنار هم داشتند شروع به گزارش مشکلات مربوط به تغییر تنظیمات بایوس CPU خود کردند، AMD به Tom’s Hardware تأیید کرد که یک اشکال در درایورهای کارت گرافیک های AMD خود ممکن است باعث اورکلاک کردن CPU‌های Ryzen بدون اخطار یا اجازه شود.

یکی از نمایندگان AMD در بیانیه ای که به Tom’s Hardware ارسال شده است، گفت: “ما از مشکلی در مجموعه نرم افزاری AMD آگاه هستیم که تنظیمات خاص پردازنده AMD را برای برخی از کاربران تنظیم می کند.” “ما در حال بررسی این موضوع هستیم و به محض اینکه بتوانیم اطلاعات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.”

همچنین به نظر می‌رسد که این مشکل به عنوان یک مشکل شناخته شده در یادداشت‌های انتشار Adrenalin 22.4.1 ذکر شده است که می‌گوید “تنظیمات اورکلاک CPU Ryzen ممکن است پس از تنظیم مجدد یا وارد کردن پروفایل از Radeon Performance Tuning Options تغییر یابد.”

درایورهای کارت گرافیک های AMD

کاربران متأثر متوجه شدند که پردازنده‌های Ryzen آن‌ها به‌طور خودکار اورکلاک می‌شود. تنظیمی که معمولا با یک هشدار همراه است و از کاربران می‌خواهد تا تأیید کنند که اورکلاک ضمانت CPU را باطل می‌کند، کلیک کنند. این مشکل به درایورهای پردازنده گرافیکی Adrenalin AMD ردیابی شد که سال گذشته برای اضافه کردن یک ماژول Ryzen Master به‌روزرسانی شد که به کاربران اجازه می‌دهد CPU خود را از همان رابط اورکلاک کنند.

اورکلاک می تواند تعدادی از عوارض جانبی منفی بر روی یک سیستم داشته باشد، به خصوص زمانی که آنها دارای قطعات ضعیف تر باشند. علاوه بر مشکلات احتمالی گرمای بیش از حد، اورکلاک می‌تواند منجر به مشکلات پایداری از جمله افزایش خطر BSOD شود.

در حالی که AMD این مشکل را بررسی می کند، کاربران AMD راه حل خود را برای حل این مشکل ایجاد کرده اند و از Radeon Software Slimmer برای حذف Ryzen Master از درایور GPU Adrenalin استفاده می کنند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *