۰

FSR 2.0 شرکت AMD روی پردازنده‌های گرافیکی Xbox و Nvidia پشتیبانی می‌شود

FSR 2.0 شرکت AMD

AMD نسل بعدی فناوری FidelityFX Super Resolution خود را این هفته در GDC به نمایش گذاشت و اعلام کرد که ارتقاء ۲.۰ بر روی طیف وسیعی از سخت افزارها، از جمله کنسول های Xbox و GPU های Nvidia در دسترس خواهد بود.

FSR AMD در ژوئن گذشته راه‌اندازی شد و عملکرد مشابهی را بدون نیاز به سخت‌افزار اختصاصی با فناوری Deep Learning Super Sampling (DLSS) انویدیا ارائه کرد. نسل بعدی FSR قرار است در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود و ارتقای عملکرد بیشتر و دستگاه های جدید پشتیبانی شده از جمله کنسول های ایکس باکس را به همراه داشته باشد.

به عنوان بخشی از سخنرانی اصلی، AMD لیستی از سخت افزارهایی را منتشر کرد که با FSD 2.0 کار می کنند، شامل کارت گرافیک AMD و Nvidia. در حالی که FSD به دلیل اجتناب از نیاز به یادگیری ماشینی، نیازمندی های سخت افزاری کمتری دارد، اما همچنان بیشترین مزیت را برای گیمرهایی که پردازنده های گرافیکی نسبتاً قدرتمندی دارند، خواهد داشت.

FSR 2.0 شرکت AMD

به عنوان مثال، برای ارتقاء سطح مانیتور ۴K، ای ام دی کارت Radeon RX 5700 یا بالاتر یا Nvidia GeForce RTX 2070 یا بالاتر را توصیه می کند. در وضوح ۱۰۸۰p، کمترین کارت توصیه شده Radeon RX 590 یا GeForce GTX 1070 است. مانند نسخه اولیه FSR، به روز رسانی ۲.۰ از سه حالت گرافیکی مختلف پشتیبانی می کند: حالت کیفیت، حالت متعادل و حالت عملکرد.

AMD این فناوری جدید را در GDC با استفاده از Deathloop به نمایش گذاشت، که قرار است اولین بازی با FSD 2.0 باشد. در حالی که AMD نگفته است که آیا FSR 2.0 به محض عرضه نسخه جدید وارد بازی می شود یا خیر، همچنین اعلام کرده است که Forspoken شرکت Luminous Productions از زمان عرضه در اکتبر ۲۰۲۲ FSR 2.0 را در دسترس خواهد داشت.

در حال حاضر، جزئیات مربوط به FSD 2.0 در ایکس باکس بسیار اندک است و AMD می گوید: «امروز جدول زمانی نداریم که بتوانید انتظار داشته باشید که هر بازی ایکس باکس با FSR 2.0 را ببینید.» با این حال، این شرکت گفته است که FSR به طور کامل در Xbox پشتیبانی خواهد شد و توسعه دهندگان می توانند از طریق Xbox GDK به آن دسترسی داشته باشند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *