۰

پسر دکتر استرنج ناامید کننده ترین معمای مارول است

پسر دکتر استرنج

پسر دکتر استرنج

یکی از گیج‌کننده‌ترین و حل‌نشده‌ترین رازهایی که در زیر پرچم کمیک‌های مارول مطرح شده، مربوط به پسر دکتر استرنج، استیون استرنج جونیور است. در دنیای Ultimate Marvel، استیون استرنج جونیور پسر بیولوژیکی استرنج و کلیا است که اولی با باردار شدن از زندگی دومی ناپدید شد. کلیا که از ناپدید شدن شریک زندگی‌اش خشمگین است، استفن کوچک‌تر را در حومه شهر بزرگ می‌کند، بدون اینکه از پدرش یا اصل و نسب جادویش اطلاعی داشته باشد. تا زمانی که وونگ در روز تولد ۲۱ سالگی اش به ملاقات او رفت. او از  هویت واقعی اش مطلع شد، آموزش خود را آغاز کرد و در غیاب پدرش شنل دکتر استرنج را پذیرفت.

معمای اصلی پیرامون این شخصیت در Ultimatum #4 مارول توسط جف لوب و دیوید فینچ در سال ۲۰۰۹ آغاز می شود. استرنج جونیور نیز مانند بسیاری از شخصیت‌های تحت عنوان Ultimate Marvel در این داستان به طرز وحشیانه‌ای کشته می‌شود. در مورد او، سرنوشت دکتر استرنج جدید پس از رویارویی با دورمامو، که سر او را با sash خود استرنج له می کند، تعیین می شود. با این حال، اندکی پس از آن، یک چهره تیره و شبح مانند به جسد نزدیک می‌شود و به زانو در می‌آید در حالی که نوری آسمانی و درخشان تولید می‌کند.

در ظاهر، این یک داستان عجیب و بزرگ به نظر می رسد که ارزش پرداختن به آن را دارد. در واقع، به احتمال زیاد لوب و فینچ برنامه های بزرگی برای پرداختن به این تصویر در آینده داشتند. با این حال، خود آینده برنامه‌های متفاوتی برای نمایش Ultimate Marvel داشت که پس از اولتیماتوم که مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت، بسیار کاهش می‌یابد. پس از کاهش دادن و کوتاه کردن Ultimate Marvel به عناوین کمتری که شاهد کاهش فروش بودند، در سال ۲۰۱۵ تولید آن متوقف شد. نسخه نهایی Doctor Strange در هیچ سری بعدی مورد بازبینی قرار نگرفت. بنابراین، این آخرین تصویری است که طرفداران از دکتر استرنج این کیهان دیدند و خوانندگان را از پاسخ مناسب به سوالات خود محروم کرد.

پسر دکتر استرنج

فقط بر اساس تاریخچه دکتر استرنج در دنیای Ultimate Marvel چیزهای زیادی می توان حدس زد و فرض کرد. برای بسیاری از خوانندگان، نتیجه طبیعی ممکن است این باشد که این شخصیت مرموز کسی نیست جز استفان استرنج پدر که بالاخره دوباره ظاهر می شود. در همین حال، ممکن است کلیا نیز باشد، که قبل از اینکه در غیاب استرنج پدر از جادو دوری کند، در واقع یک شاگرد عابد و ماهر او در جوانی بود. اگر چه زمانی که استرنج پدر او را رها کرد، او اعتقاد و اعتمادش به جادو را کنار گذاشت، امکان بازگرداندن پسرش به زندگی با جادو به همان اندازه دلیل خوبی برای تجدید ایمان اوست.

می توان حدس و گمان های زیادی زد، اما تنها زمانی می توان خیلی چیزها را تایید کرد که بیش از ۱۰ سال از عرضه اولتیماتوم گذشته باشد. با این حال، با توجه به اینکه مارول اخیراً در مورد بازگشت به دنیای Ultimate Marvel صحبت می کند، شاید معمای دکتر استرنج بالاخره روزی پاسخ داده شود، هر چقدر هم که این شانس کم باشد.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *