۰

اپل iOS 15.4 را با Face ID منتشر کرد که در هنگام استفاده از ماسک کار می کند

اپل iOS 15.4

اپل iOS 15.4

اپل iOS 15.4 و iPadOS 15.4 را برای مدل های سازگار عرضه می کند. این به روز رسانی شامل چندین تغییر جزئی به همراه یک به روز رسانی بزرگ برای Face ID است.

با iOS 15.4، اکنون می‌توان Face ID را در مدل‌های سازگار آیفون پیکربندی کرد تا هنگام استفاده از ماسک بر روی صورت کار کند. این ویژگی از طریق ماسک‌ها کار نمی‌کند، بلکه به روشی کمتر امن یعنی اسکن کردن ناحیه اطراف چشم شما بازمی‌گردد.

تنظیم فعال کردن این گزینه به شما اطلاع می‌دهد که فعال کردن Face ID با ماسک باعث می‌شود که این ویژگی نسبت به اسکن کامل صورت، امنیت کمتری داشته باشد و باید در حالی که قفل آن را باز می‌کنید چیزی روی چشمانتان را نمی‌پوشانده باشد. با این حال، بیشتر مردم احتمالاً مایلند که امنیت کاهش یافته را بپذیرند، زیرا مجبور نیستند هر بار ماسک خود را پایین بکشند.

متأسفانه اپل تصمیم گرفته است که این ویژگی فقط در آیفون ۱۲ و مدل های جدیدتر کار کند. این بدان معناست که تمام کاربران آیفون X، Xs و Xr به طور عجیبی کنار گذاشته می شوند.

ویژگی اصلی دیگر در iPadOS 15.4 است. این ویژگی به کاربر این امکان را می دهد که از مک و آیپد در کنار هم استفاده کند و نشانگر ماوس را به طور یکپارچه بین این دو حرکت دهد. کاربران همچنین می توانند فایل ها را بین دو دستگاه به گونه ای جابجا کنند که گویی در یک رایانه هستند.

اپل iOS 15.4

جدا از آن، ۱۵.۴ همچنین شامل بیش از ۱۰۰ ایموجی جدید از مجموعه Emoji 14.0، یک گزینه صوتی جدید برای سیری به همراه توانایی ارائه اطلاعات زمان و تاریخ به صورت آفلاین، پشتیبانی از گواهی دیجیتال اتحادیه اروپا COVID در کارت‌های واکسن در کیف پول اپل، بهبود سافاری است. ترجمه صفحات وب با پشتیبانی از ایتالیایی و چینی، بهبود برنامه پادکست و موارد دیگر از تغییرات این نسخه است.

اپل همچنین watchOS 8، macOS Monterey 12.3، tvOS 15.4 و HomePod Software 15.4 را منتشر کرد.

منبع : macstories

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *