۰

معرفی ۵ مورد از بهترین بازی های شبیه به Fire Emblem

بازی های شبیه به Fire Emblem

بازی های شبیه به Fire Emblem

جدا از اینکه Fire Emblem یکی از محبوب‌ترین بازی های انحصاری‌ نینتندو است، به دلیل میراث گسترده، شخصیت‌های نمادین، و نبردهای رضایت‌بخش در میان طرفداران RPG استراتژیک مورد احترام است.

مانند بازی‌هایی مانند Final Fantasy Tactics، این سری تاریخچه‌ای غنی از تکرار در فرمول اصلی خود با قسمت‌های جدیدی مانند Fire Emblem: Three Houses و اسپین‌آف‌هایی مانند Fire Emblem Warriors دارد.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۵ مورد از بهترین بازی های شبیه به Fire Emblem بپردازیم و آنها را بررسی کنیم.

Bravely Default II

بازی های شبیه به Fire Emblem

برای شروع، به طرفداران Fire Emblem توصیه می‌کنیم آخرین نسخه از سری بازی‌های Bravely Default JRPG را مشاهده کنند.

Bravely Default II که بر روی رایانه شخصی و نینتندو سوییچ موجود است، نسخه اصلی و دنباله آن Bravely Second: End Layer را دنبال می کند و در عین حال داستان و شخصیت های کاملاً جدیدی را معرفی می کند.

مانند قسمت های قبلی، این بازی بر روی نبردهای چالش برانگیز متمرکز است که سیستم “Brave Point” به همراه یک سیستم کلاس منحصر به فرد به نام “Jobs” را در خود جای داده است.

دومی مشابه سیستم کلاس در Fire Emblem: Three Houses عمل می کند، جایی که شخصیت ها می توانند بیش از یک شغل داشته باشند و هر کدام نقاط قوت و ضعف متمایز را ارائه می دهند.

Baldur’s Gate 3

بازی های شبیه به Fire Emblem

در مرحله بعد، Baldur’s Gate 3 یک بازی Early Access در استیم است که به عنوان جانشین شایسته دو بازی RPG افسانه ای این سری عمل می کند.

با این حال، برخلاف مبارزات واقعی نسخه اصلی، Baldur’s Gate 3 نبرد نوبتی را در زمین کاملاً سه بعدی معرفی می کند.

این بازی یادآور بازی های RPG استراتژی سه بعدی مانند Fire Emblem: Three Houses است که شما را تشویق می کند از محیط برای به دست آوردن یک مزیت تاکتیکی بر روی حریف خود استفاده کنید.

در حالی که انتظار می رود این بازی به زودی به نسخه کامل ۱.۰ خود نزدیک شود، در حال حاضر محتوای داستانی و گیم پلی زیادی وجود دارد که می توانید آن را تجربه کنید.

Octopath Traveler

بازی های شبیه به Fire Emblem

بازی دیگری که به شما امکان کاوش در کلاس‌های مختلف را می‌دهد Octopath Traveler است، یک بازی RPG که داستان‌های هشت شخصیت مختلف را دنبال می‌کند که در سرزمین جادویی Osterra زندگی می‌کنند.

مشابه بازی‌های Fire Emblem مانند Three Houses، به بازیکنان این آزادی داده می‌شود که مسیر خود را در طول یک کمپین طولانی ۶۰ ساعته ایجاد کنند.

مبارزه با استفاده از مکانیک‌های نبرد نوبتی انجام می‌شود که در آن شخصیت‌ها از توانایی‌ها، استعدادها و تاکتیک‌های ویژه کلاس‌محور استفاده می‌کنند.

نبردها جایی هستند که هنر پیکسلی Octopath Traveler واقعا جان می گیرد و سایه های پویا، نور و جلوه های ذرات بازی را به نمایش می گذارد.

Triangle Strategy

بازی های شبیه به Fire Emblem

به دنبال Octopath Traveler، بازی Triangle Strategy یکی از موردانتظارترین نسخه های استراتژی امسال و جدیدترین بازی است که از زیبایی منحصر به فرد Square Enix یعنی HD-2D استفاده می کند.

در حالی که این بازی شباهت های زیادی با نسخه قبلی خود دارد، اما شباهت های زیادی با بازی های RPG تاکتیکی مانند Fire Emblem و همچنین Final Fantasy Tactics نیز دارد.

در آن، سه کشور برای کنترل منابع کمیاب رقابت می‌کنند و خود را درگیر نبردهایی می‌بینند که بر مزیت‌های موقعیتی و واکنش‌های زنجیره‌ای عنصری تأکید دارند.

Triangle Strategy در حال حاضر انحصاری برای نینتندو سوییچ است و آن را به جایگزینی عالی برای طرفداران سرسخت Fire Emblem که نیاز به یک بازی جدید برای بازی دارند تبدیل می کند.

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp

بازی های شبیه به Fire Emblem

هر طرفدار قدیمی Fire Emblem از قبل از Advance Wars مطلع است زیرا هر دو سری توسط Intelligent Systems برای پلتفرم نینتندو ساخته شده اند.

با این حال، Advance Wars زیبایی‌شناسی نظامی مدرن‌تری دارد و بازیکنان را در نقش یک ژنرال رقرار می دهد که واحدهای مختلف را در حالی که روی نقشه حرکت می‌کنند، به دشمنان حمله می‌کنند و برای پیروزی می‌جنگند.

مانند Fire Emblem، نبردها به صورت نوبتی انجام می‌شوند و از واحدهای نظامی زمینی، هوایی و دریایی برای تصرف شهرها و شکست جوخه‌های دشمن استفاده می‌کنید.

به دارندگان سوییچ توصیه می‌کنیم آخرین نسخه Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp را که به‌عنوان بازسازی جامع دو بازی اول این سری عمل می‌کند، بررسی کنند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *