۰

دوربین پاناسونیک LUMIX GH6 با کیفیت فیلمبرداری ۵.۷K معرفی شد

دوربین پاناسونیک LUMIX GH6

دوربین پاناسونیک LUMIX GH6 امروز معرفی شد. این جانشین دوربین GH5 بسیار موفق است، که به دلیل قابلیت های ضبط ویدیویی اش  بسیار شبیه به نسل های قبلی خود، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

LUMIX GH6 در چندین جبهه بهبود می یابد. برای شروع، یک سنسور جدید ۲۵.۲ مگاپیکسلی دارد که ۲۰ درصد بزرگتر است. این سنسور جدید دارای محدوده دینامیکی ۱۲+ توقف است که با استفاده از ویژگی جدید Dynamic Range Boost، امکان ۱۳+ توقف وجود دارد.

دوربین پاناسونیک LUMIX GH6

GH6 دارای یک پردازنده تصویر Venus Engine به روز شده است که ادعا می شود دو برابر سریعتر است. ترکیبی از سنسور جدید بهبود عملکرد حساسیت بالا، فوکوس خودکار سریع‌تر و کاهش پدیده Rolling shutter را به ارمغان می‌آورد.

GH6 همچنین دارای تثبیت‌کننده تصویر بهبودیافته با Dual IS 2 است. این تثبیت‌کننده ژیروسکوپ ۵ محوره ادعا می‌کند که تثبیت‌کننده ۷.۵ استاپی چشمگیر را ارائه می‌دهد، که آن را برای فیلم‌برداری دستی، حتی با لنزهای بدون لرزش‌گیر، مناسب می‌کند.

GH6 مجموعه گسترده ای از ویژگی های ضبط ویدیوی خود را گسترش می دهد. اکنون می‌تواند ویدیو در C4K 60p ده بیتی ۴:۲:۲ به‌طور نامحدود، همراه با گزینه‌های ۴K 120p ده بیتی ۴:۲:۰ و ۱۰۸۰p 240p ده بیتی ۴:۲:۲ ضبط کند. ویدیوهای ۱۰۸۰p را می توان تا ۳۰۰ فریم بر ثانیه با نرخ فریم متغیر نیز ضبط کرد.

دوربین پاناسونیک LUMIX GH6

این دوربین همچنین از تصویربرداری ۵.۷K 60p ده بیتی ۴:۲:۰ و ۵.۸K 30p ده بیتی ۴:۲:۰ در آنامورفیک ۴:۳ پشتیبانی می کند که برای لنزهای آنامورفیک که دارای نسبت تصویر گسترده هستند مناسب است. علاوه بر این، ویدیوهای ۵.۷K 30p را می توان به صورت داخلی در ProRes 422 HQ و ProRes 422 اپل با استفاده از کارت های CFexpress ضبط کرد. گزینه های اضافی بعداً با به روز رسانی در دسترس خواهند بود.

GH6 از نمایه V-Log پاناسونیک پشتیبانی می‌کند، که قبلاً فقط در دوربین‌های ویدیویی حرفه‌ای این شرکت وجود داشت و به صورت رایگان در اینجا گنجانده شده است. از ضبط خارجی با استفاده از پورت HDMI 2.1 داخلی با اندازه کامل پشتیبانی می کند که از خروجی RAW کامل ۴K 120p پشتیبانی می کند. سیستم خنک کننده فعال داخلی امکان ضبط را به طور نامحدود بدون گرم شدن بیش از حد فراهم می کند.

در بخش عکاسی، دوربین از عکاسی پشت سر هم با سرعت ۱۴ فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی و سرعت ۷۵ فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی پشتیبانی می کند. یک صفحه نمایش ۳.۰ اینچی در پشت از چرخش پشتیبانی می کند و ویزور الکترونیکی دارای صفحه نمایش OLED 3680K نقطه ای است.

متأسفانه، GH6 همچنان از سیستم فوکوس خودکار مبتنی بر کنتراست استفاده می‌کند، که ادعا می‌کند بهبود یافته است، اما همچنان باید پالس های منحرف کننده این سیستم فوکوس خودکار را داشته باشد.

بدنه دوربین LUMIX GH6 به قیمت ۲۱۹۹ دلار است و در اواسط مارس در دسترس خواهد بود.

منبع : dpreview

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *