۱

بررسی سوالات مهمی که پس از پایان فصل اول سریال All of Us Are Dead مطرح می شود

سریال All of Us Are Dead

سریال All of Us Are Dead

همانطور که تماشای آخرالزمان زامبی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، جدیدترین پروژه موفق کره‌ای نتفلیکس به نام سریال All of Us Are Dead، تجربه‌ای تلخ از چند جهت است. این مجموعه بر اساس انیمیشن Now at Our School، توسط جو دونگ گیون، و خلق شده توسط لی جائه کیو، چون سونگ ایل، و کیم نام سو، پرتره بدبینانه ای از دبیرستان، نوجوانی و سیاست را ترسیم می کند. همانطور که از عنوان پیداست، امید چندانی به شخصیت های اصلی و مخاطبان نمی دهد. علیرغم داشتن سهم مناسبی از لحظات سرگرم کننده و دلگرم کننده، برداشت سریال از یک اپیدمی زامبی بسیار بدبینانه تر و کاملاً غم انگیزتر از آنچه ما اغلب در نمونه های دیگر، حتی بدتر از این ژانر می بینیم، است. در طول ۱۲ قسمت، ما کودکانی را می بینیم که قبل و بعد از شیوع بیماری همه گیر به حال خود رها می شوند، همکلاسی هایی که یکدیگر را به دلایل جزئی می کشند و افرادی که از تراژدی برای منافع خود سوء استفاده می کنند. قهرمانان پراکنده هستند و اغلب با آنها چنین رفتاری نمی شود. فصل ۱ با یک یادداشت تلخ به پایان می رسد، که هم عشق ناشی از دوستی های غیرمنتظره و هم درد از دست دادن همه چیزهایی را که زمانی برایتان عزیز بود، برجسته می کند.

همچنین در یک نقطه بسیار مهم به پایان می رسد، که طرفداران قطعا مشتاق هستند که در فصل دوم نتیجه آن را ببینند. با این حال، تا کنون هیچ چیز تایید نشده است، و ما مانده ایم که دقیقاً چه اتفاقی می افتد پس از اینکه چوی نام را (چو یی هیون) با کسی که در زیر پشت بام مدرسه منتظر او است ملاقات می کند، و همچنین بسیاری از چیزهای دیگر در مورد سرنوشت قهرمانان ما، ویژگی های ویروس جوناس، و گستره کامل اپیدمی زامبی ها. در مقاله لیستی از سوالی مطرح می شود دارد که از زمان پایان سریال All of Us Are Dead ذهن ما را به خود مشغول کرده است.

آیا نیمه زامبی ها هنوز زنده هستند ؟

سریال All of Us Are Dead

پس از بازیابی کامپیوتر لی بیونگ چان (کیم بیونگ چول)، با مجموعه ویدئویی او در مورد ایجاد و تکامل ویروس جوناس، دانشمندان در کمپ قرنطینه یک کپی از ویروس تهیه کرده و به این نتیجه رسیدند که تقریبا میزبانانش را می کشد. بلافاصله، قلب را متوقف می کند و کنترل سیستم عصبی مرکزی را به دست می گیرد. بنابراین، افراد آلوده مانند گروهبان لی جائه جون (پارک جی یول) از نظر پزشکی مرده در نظر گرفته می شوند، حتی اگر بدن آنها همچنان قادر به حرکت و حمله به دیگران باشد. با این حال، دانشمندان همچنین اذعان می‌کنند که وقتی صحبت از زامبی‌های بدون علامت یا نیمه زامبی مانند مین یون جی (اوه هی سو) به میان می‌آید، اوضاع کمی پیچیده‌تر می‌شود.

 برخلاف زامبی‌های معمولی، نیمه زامبی ها تا حدودی کنترل فعالیت‌های مغزی خود را حفظ می‌کنند و نشانه‌های خاصی از زندگی، مانند دمای منظم بدن را نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد این ویروس در داخل سلول‌های آن‌ها نهفته است و تنها زمانی قابل تشخیص است که فعال شود و باعث گرسنگی غیرقابل کنترل برای گوشت انسان می‌شود. دانشمندان کمپ قرنطینه همچنین اظهار داشتند که یون جی در زمان پیدا شدنش زنده بوده است. با این حال، آیا می توانیم فرض کنیم که او اکنون که ویروس فعال شده هنوز زنده است؟ آیا او هنوز بر مغز خود کنترل دارد؟ قلبش همچنان می تپد؟ در این سناریو چه خطی است که زنده را از مرده جدا می کند؟ به نظر می رسد که زامبی ها کاملا نابینا هستند یا در بهترین حالت، بینایی بسیار محدودی دارند، در حالی که نیمه زامبی ها می توانند کاملاً ببینند. از سوی دیگر، هر دو نوع مبتلا حس بویایی و شنوایی بسیار زیادی دارند. این به این سؤال پاسخ نمی دهد که چه کسی زنده است و چه کسی نیست، زیرا به نظر می رسد ویروس به میزبان خود اجازه می دهد تا برخی از حواس انسانی را حتی زمانی که آنها را می کشد حفظ کند. نیمه زامبی ها همچنین بسیار مقاوم هستند و قادر به زنده ماندن از حوادثی هستند که نه انسان ها و نه زامبی ها قادر به زندگی در آن نیستند. ویروس جوناس کاملاً جدید است و دانشمندان هنوز در مورد چگونگی عملکرد آن در تاریکی هستند. و وقتی نوبت به حالت بدون علامت می رسد، همه چیز تیره تر می شود. شاید در آینده بتوانند در مورد ویروس و عفونت ناشی از آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.

آیا بیونگ چان یک نیمه زامبی شد؟

سریال All of Us Are Dead

لی بیونگ چان، معلم دبیرستان،متوجه شد که ارزشمندترین پروژه علمی خود در یک چشم به هم زدن بر ضد او تبدیل شده است. ویروس جوناس که در اصل توسط بیونگ چان برای کمک به قوی‌تر شدن پسرش و ایستادگی در برابر زورگویانش ایجاد شد، به سرعت تمام خانواده اش را از او گرفت. سپس به قیمت جان او تمام شد. بیونگ چان که به دلیل ربودن یک دانش آموز آلوده بازداشت شده است، در حالی که با افسر سونگ جائه ایک (لی کیو هیونگ) از اتاق بازجویی خارج می شود، مورد حمله گروهی از زامبی ها در داخل ایستگاه پلیس قرار می گیرد. جائه ایک موفق به فرار از گروه زامبی ها می شود، اما بیونگ چان پشت سر می ماند و آلوده می شود. با این حال، وقتی بیونگ چان از روی زمین بلند می‌شود، به جای اینکه بی‌هدف حرکت کند و مانند بقیه زامبی‌ها صدا کند، آرام به نظر می‌رسد، حالت خود را صاف کرده و درست به دوربین خیره شده است. به نظر می رسد این نشان می دهد که او تبدیل به یک نیمه زامبی شده است . اما از آنجایی که او پس از این صحنه از داستان ناپدید می شود، به جز فلاش بک ها به گزارش ویدیویی اش، مطمئن شدن در باره این موضوع سخت است. به هر حال، همیشه این احتمال وجود دارد که صحنه فقط به خاطر تأثیری که ایجاد می کند، اینطور فیلمبرداری شده باشد.

چرا انسان هایی که توسط نمیه زامبی ها مورد حمله قرار می گیرند مانند آنها نمی شوند ؟

هم بیونگ چان و هم دانشمندان در کمپ قرنطینه در مورد توانایی چشمگیر ویروس جوناس برای جهش موافق هستند. این ویروس نه تنها می تواند ساختار خود را بسیار سریع تغییر دهد، بلکه در هنگام ایجاد انواع جدید، این ویروس از پاسخ های ایمنی میزبان خود نیز کاملاً مستقل است. این بدان معناست که ساختن یک درمان یا واکسن تقریبا غیرممکن است. اما آیا منطقی پشت دو گونه ی مختلف شناسایی شده تا کنون وجود دارد؟ چرا افرادی که ظاهراً به نوعی آلوده شده اند طوری واکنش نشان می دهند که گویی توسط زامبی ها آلوده شده اند؟ بهتر بگویم، چرا افرادی که توسط نیمه زامبی گاز گرفته می‌شوند، خودشان نیمه زامبی نمی‌شوند؟

 از آنچه دانشمندان جمع آوری کرده اند، نسخه بدون علامت عفونت مربوط به تکامل ویروس است. بنابراین، اگر بیماران بدون علامت افراد دیگر را آلوده کنند، منطقی‌ترین اتفاق این است که افراد تازه مبتلا به همان شکل بیماری مبتلا شوند. اما این چیزی نیست که اتفاق می افتد. افرادی که توسط افراد نیمه زابی گاز گرفته می شوند، مانند لی نا یون (لی یو می) نیز می توانند به زامبی های معمولی تبدیل شوند. پس دقیقاً چگونه ویروس جهش می یابد؟ آیا ربطی به روان میزبان دارد؟ یا اینکه یک بار داخل بدن هر فرد آلوده به تدریج تغییر می کند؟ و اگر اینطور باشد…

آیا امیدی به زنده کردن زامبی ها وجود دارد ؟

اگر ویروس در داخل بدن قربانی جهش پیدا کند، این امکان وجود دارد که افرادی که به زامبی‌های کامل تبدیل شده‌اند، در نهایت به نیمه زامبی تبدیل شوند. به نظر نمی‌رسد تا اینجا اینطور باشد، زیرا همه نیمه زامبی هایی که می‌بینیم از همان ابتدا بدون علامت هستند و دانشمندان اردوگاه قرنطینه گروهبان لی جائه جون را ۱۰۰٪ مرده اعلام کردند، بدون امید به نجات او. اما چه کسی می تواند بگوید که ویروسی به هوشمندی جوناس نمی تواند ثابت کند که آنها اشتباه می کنند؟

چه اتفاقی برای یون جی و جائه جون افتاد؟

سریال All of Us Are Dead

مجموعه ویدیویی بیونگ چان راه حلی مبهمی برای شیوع زامبی هیوسان ارائه می دهند: طبق تحقیقات معلم، تنها راه برای جلوگیری از عفونت و مهار انتشار ویروس، کشتن میزبان و سوزاندن بدن است. با مشاهده این امر، فرماندهی حکومت نظامی دستور بمباران نقاط استراتژیک هیوسان را صادر می کند و به چند بازمانده فقط زمان کافی می دهد و هشدار می دهد که منطقه را تخلیه کنند. اما سربازان در مورد دو فرد آلوده ای که در اردوگاه قرنطینه نگهداری می شوند، جائه جون و یون جی چه می کنند؟ منطقی ترین چیزی که می توان فرض کرد این است که آنها سر بریده و سوزانده شدند، اما سریال هرگز پاسخی واقعی در مورد آنچه برای آنها اتفاق افتاده ارائه نمی دهد. و از آنجایی که در دنیای سینمایی، تنها چیزی را که می‌بینیم می‌توان به صورت نوشته در نظر گرفت، جای حدس و گمان درباره مکان گروهبان و دختر مدرسه‌ای وجود دارد.

آیا حیوانات زامبی وجود دارد؟

سریال All of Us Are Dead

این سوال در واقع در سریال پاسخ داده شده است، اما فقط تا حدی. بله، زامبی های حیوانی وجود دارند: ما حداقل یک موش آلوده را در آزمایشگاه بیونگ چان می بینیم. اما آیا او تنها است؟ آیا ویروس جوناس از یک موش به موش دیگر منتقل می شود؟ در مورد انتقال بین گونه ای چطور؟ موش یک نفر را آلوده کرد، اما آیا عکس آن ممکن است؟ اگر پاسخ هر یک از این سوالات نیز مثبت باشد، کره (و جهان) ممکن است مشکل بزرگتری در دستان خود داشته باشد.

آیا ویروس جوناس حتی بیشتر گسترش خواهد یافت؟

سریال All of Us Are Dead

پاسخ به این سوال منوط به پاسخ به سؤالات ۵ و ۶ و همچنین وضعیت نیمه زامبی ها در هیوسان است. به شرطی که فرماندهی حکومت نظامی موفق شده باشد همه افراد مبتلا را از بین ببرد، هیچ حیوان مهاجری وجود نداشته باشد که ممکن است ویروس را به مناطق دیگر منتقل کند، و ناقصان زنده مانده در هیوسان محبوس بمانند، ممکن است اپیدمی تحت کنترل در نظر گرفته شود. اما اگر یکی از این موارد طبق برنامه پیش نرود، تقریباً مطمئن است که ویروس جوناس به سایر نقاط جهان خواهد رسید.

آیا چئونگ سان و گوینام توانستند از بمباران جان سالم به در ببرند؟

سریال All of Us Are Dead

لی چئونگ سان (یون چان یانگ) که توسط یون گوینام (یو این سو) نیمه زامبی قلدر تبدیل شده تعقیب می شود و نمی خواهد قبل از بمباران با همکلاسی هایش از مدرسه فرار کند. او زامبی‌ها را از دوستانش دور می‌کند و با گوینام روبرو می‌شود و در این فرآیند گاز گرفته می‌شود. با وقوع انفجار، چئونگ سان گوینام را از کمر گرفته و از محل ساخت و ساز می پرد. بعداً، وقتی اون جو (پارک جی هو) و نام را به دنبال او برمی‌گردند، نام را می‌گوید که بوی کسی را حس نمی‌کند. وقتی گرد و غبار فرو می نشیند، جسد چئونگ سان را در میان زامبی های مرده می بینیم. همه چیز به مرده بودن هر دو شخصیت اشاره دارد. با این حال، چئونگ سان بیش از یک بار از مرگ فرار کرده است و گوینام از زمانی که ناتنی شده است حداقل از سه بار سقوط جان سالم به در برده است. بنابراین، اگر سریال برای فصل دوم تمدید شود، شاید آنها را زنده ببینیم.

نیمه زامبی هایی که با نام را در هیوسان هستند چه کسانی هستند؟

سریال All of Us Are Dead

در قسمت آخر سریال All of Us Are Dead، بچه‌ها مخفیانه به هیوسان می روند و نام را را در پشت بام مدرسه پیدا می‌کنند. او به آنها می گوید که افراد دیگری مانند او در منطقه هستند که برخی از آنها موفق به فرار از مدرسه شده اند. آیا ما هیچ یک از نیمه زامبی ها را می‌شناسیم که در حال حاضر با نام را هستند؟ آیا چئونگ سان می تواند در میان آنها باشد؟ بیونگ چان چطور؟ اپیزود با پریدن نام-را از ساختمان به پایان می رسد تا به دوستان نیمه زامبی جدیدش خوشامد بگوید و بقیه بچه ها به لبه پشت بام نزدیک می شوند تا به پایین نگاه کنند، بنابراین تا زمانی که فصل ۲ پخش شود، نمی دانم آنها چه کسانی هستند؟

آیا نام را نوعی رهبر نیمه زامبی ها است؟

سریال All of Us Are Dead

با وجود این واقعیت که مادرش موقعیت نام را را برای او به وجود آورد و هیچ یک از بچه های دیگر واقعاً به او احترام نمی گذاشتند، نام-را همچنان رئیس کلاس و یک دانش آموز بود. وقتی اون جو در قسمت آخر از او می‌خواهد با آنها برود، او می‌گوید که نمی‌تواند هیوسان را ترک کند زیرا هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد، به این معنی که مسئولیت‌هایی دارد که نمی‌تواند از آنها فرار کند. آیا امکان دارد که نام را در میان نیمه زامبی های باقی‌مانده رهبری کند؟ درست است، نقش رهبری قبلی او ساختگی بود، اما او مطمئناً در طول تجربه های خود به بلوغ رسیده است. بعلاوه، از میان همه نیمه زامبی ها که در سریال می‌بینیم، نام را از همه خوددارتر است. برخلاف گوینام و یون جی، او هرگز از دوستانش تغذیه نمی کند و در واقع حتی دست خود را گاز می گیرد تا از حمله به سو هیوک (لومون) جلوگیری کند.

منبع : Collider

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ایران گفت:

    دمتون گرم، همه احتمالاتی که خودم هم میدادم رو نوشتین، پسر و همسر اون معلمه که زامبی شده بودن هم توسط اون مرده به یک جای دیگه منتقل شدن و تکلیفشون مشخص نشد