۰

معرفی جادوگران آبی سرزمین میانه

معرفی جادوگران آبی سرزمین میانه

معرفی جادوگران آبی سرزمین میانه

معرفی جادوگران آبی سرزمین میانه

آنان مایاها یا ایستاری(جادوگر) هایی بودند مثل سارومان،گندالف،راداگاست که از طرف والار به سرزمین میانه فرستاده شده اند .

آلاتار یکی از سه جادوگری بود که توسط والار برای مسافرت به سرزمین میانه انتخاب شد. هنگامی که این سه نفر انتخاب شده بودند، یاوانا فرد دیگری به نام آیوندیل را نیز انتخاب کرد(که بعدها راداگاست نامیده شد) تا به آنها بپیوندد. و آلاتار، پالاندو را به عنوان دوستش برگزید تا او را در مسافرت به سرزمین میانه همراهی کند.
هنگامی که آلاتار و پالاندو به سرزمین میانه رسیدند، جامه ها‌یی به رنگ آبی به تن کردند. به همین دلیل، به آنها لقب ایترین لوین، جادوگران آبی داده شد. آنها همراه با سارومان به مناطق دور دست شرق سرزمین میانه مسافرت کردند، ولی هنگامی که سارومان به غرب بازگشت، آلاتار و پالاندو بازنگشتند. از سرنوشت آنها تقریبا هیچ چیز نمی‌دانیم.

معرفی جادوگران آبی سرزمین میانه

مایایی که از مردم ارومه و دوست آلاتار بود. والار به عنوان آخرین نفر از پنج تنی که باید به سمت شرق می‌رفتند و از دریای کبیر می‌گذشتند تا جادوگر شوند پالاندو را برگزیدند. آلاتار و پالاندو را همراه یکدیگر ایترین لویین یا جادوگران آبی می‌خواندند. آن‌ها در دور دست‌های کرانه‌های شمال غربی سرزمین میانه گشتند و سرزمین‌های دور شرقی را کاوش کردند. سرنوشت ایشان هرگز فاش نشد ولی به نظر می‌رسد که آن‌ها هم مانند سارومان به تاریکی سقوط کرده باشند. تالکین اشاره می‌کند که آن‌ها مسئول شکل گیری فرقه‌های عجیبی در سرزمین‌های دوردست بودند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *