۰

معرفی فینوه اولین شاه نولدور سرزمین میانه

معرفی فینوه اولین شاه نولدور سرزمین میانه

معرفی فینوه اولین شاه نولدور سرزمین میانه

معرفی فینوه اولین شاه نولدور سرزمین میانه

فینوه اولین شاه قوم نولدور و پدر سه خاندان سلطنتی آن مردم است. فینوه که اسمش به معنی ماهر است به همراه اولین الف‌ها در، آب‌های بیداری (کوئی وینن) بیدار شد .
هنگامی که والار به الف‌ها پیشنهاد زندگی در آمان را دادند، او به همراه اینگوه و الوه به عنوان سفیر الف‌ها به والینور رفتند. هنگامی که بازگشت، مردم نولدور را در سفر غربی بزرگشان از زمین‌های سرزمین میانه و دریای بزرگ گذراند و به آمان برد.
نولدور حدود سه دوران (تقریباً ۹۰۰۰ سال) زیر فرمانروایی فینوه در والینور زیستند و از والار به خصوص آئوله‌ی آهنگر، بسیار آموختند. او دو بار ازدواج کرد و سه پسر داشت. از همسر اولش میریل یک پسر به نام فئانور که او را از همگان بیشتر دوست داشت و از همسر دومش ایندیس دو پسر به نامهای فینگولفین و فینارفین. در این زمان او در تیریون زندگی می‌کرد تا اینکه پسر بزرگش به فورمنوس تبعید شد و فینوه به علت علاقه‌ی زیاد به فئانور با او رفت و پادشاهی را به فینگولفین سپرد.
بعد از خاموشی والینور، ملکور در جستجوی سیلماریل‌ها به فورمنوس حمله کرد. فینوه را در دروازه‌های آن کشت و جواهرات فئانور را به یغما برد. پس از مرگش پادشاهی نولدور به فئانور رسید و نولدور به دسنه های متفاوت تقسیم شدند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *