۰

خودرو تمام برقی مرسدس بنز Vision EQXX با قابلیت پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ معرفی شد

خودرو تمام برقی مرسدس بنز Vision EQXX

خودرو تمام برقی مرسدس بنز Vision EQXX در روز دوشنبه معرفی شد و به این شرکت به خود می بالید که این خودروی لوکس با هر بار شارژ می تواند ۶۴۸ مایل ( ۱۰۰۰ کیلومتر ) پیمایش کند.

اگرچه این خودرو هنوز یک طرح ساده یا به اصطلاح کانسپت است، اما اکنون این خودرو رکورددار خودروهای برقی با بیشترین مایل با یک بار شارژ است ؛ Lucid به اندازه ۵۲۰ مایل و تسلا ۴۰۲ مایل را ارائه می دهند.

Vision EQXX به‌طور مجازی در نمایشگاه Consumers Electronics (CES) رونمایی شد، زیرا مرسدس یکی از شرکت‌هایی است که به دلیل نگرانی‌های مربوط به ویروس کرونا از حضور داشتن در عموم خودداری کرده است.

خودرو تمام برقی مرسدس بنز Vision EQXX

EQXX از انرژی خورشیدی استفاده می کند و با مواد بازیافتی و پایدار از جمله الیاف قارچ، کاکتوس های آسیاب شده و زباله هایی مانند ضایعات غذا طراحی شده است.

با این حال، این خودرو هنوز راهی جاده ها نشده است، اما مرسدس محدوده حرکتی خودروی لوکس را بر اساس آزمایش شبیه‌سازی کامپیوتری قرار داده است.

این شرکت قصد دارد در بهار امسال این وسیله نقلیه را در جاده های واقعی عرضه کند.

خودرو تمام برقی مرسدس بنز Vision EQXX

در طول پخش زنده، این شرکت طراحی جمع و جور و باتری کارآمد این خودروی مفهومی را تبلیغ کرد.

EQXX که کارآمدترین مرسدس بنز ساخته شده تاکنون شناخته می شود، مصرف انرژی کمتر از ۱۰ کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) در هر ۱۰۰ کیلومتر یا شش مایل در هر کیلووات ساعت خواهد داشت.

بر اساس برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده، این تقریباً سه برابر در هر کیلووات ساعت بیشتر از برد بلند تسلا مدل S است.

مرسدس همچنین این ماشین را آیرودینامیک‌تر از یک توپ فوتبال توصیف می‌کند که فضای داخلی آن دارای یک نمایشگر شناور آزاد و یک تکه است که همگی حسی صیقلی و در عین حال مینیمالیستی ارائه می‌کنند.

خودرو تمام برقی مرسدس بنز Vision EQXX

داخل EQXX دارای یک صفحه نمایش لمسی غول‌پیکر ۴۷.۵ اینچی است که در سراسر داشبورد قرار دارد و از هوش مصنوعی بهره می‌برد تا بهترین مسیرها و پیشنهادات را در حین حرکت در جاده به رانندگان ارائه دهد.

مرسدس می‌گوید در حال همکاری با شرکتی به نام NAVIS Automotive Systems برای توسعه «اولین سیستم ناوبری سه بعدی » برای صفحه‌نمایش لمسی با این اندازه است.

این شرکت می‌گوید هنگامی که این ایده پیاده‌سازی شود، «عملکردهای زوم و اسکرول یکپارچه از نمای ماهواره‌ای تا ارتفاع ۱۰ متری در نمای شهر سه بعدی» را ارائه می‌شود.

قسمت بیرونی EQXX که مرسدس می‌گوید مجسمه‌ای از زیبایی است، شامل موادی است که در زباله‌های دفن زباله به نام UBQ یافت می‌شود.

به گفته مرسدس، UBQ یک نوآوری از اسرائیل است که ترکیبی از پلاستیک های مخلوط، مقوا، زباله های باغبانی و حتی پوشک است.

انرژی EQXX توسط ۱۱۷ پنل خورشیدی نصب شده بر روی سقف آن تامین می شود که می تواند در یک روز در شرایط ایده آل تا ۱۵ مایل برد را در سفرهای طولانی مدت اضافه کند.

اولا کائلنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز گفت: مرسدس بنز VISION EQXX آینده خودروهای الکتریکی است.

مارکوس شفر، مدیر ارشد فناوری (CTO) روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که دایملر نمونه اولیه را قبل از اواسط سال در انواع مختلف زمین ها آزمایش خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *