۰

شرکت ایتالیایی Automobili Estrema از یک ابرخودروی برقی به نام Fulminea رونمایی کرد.

ابرخودروی

شرکت ایتالیایی Automobili Estrema از یک ابرخودروی برقی به نام Fulminea رونمایی کرد.

شرکت ایتالیایی Automobili Estrema از یک ابرخودروی برقی به نام Fulminea رونمایی کرد. این ابرخودروی شگفت‌انگیز به پیشرانه چهار موتوره مجهز بوده و ۲,۰۴۰ اسب بخار قدرت دارد. در کنار این خروجی باورنکردنی، Fulminea از تکنولوژی پیشرفته باتری نیز سود می‌برد و پک به کار رفته در آن از ترکیب ابرخازن‌ها و سلول‌های جامد ساخته شده است. کمپانی سازنده ادعا می‌کند Fulminea برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر، به زمانی کمتر از ۲ ثانیه نیاز دارد.

به گفته Automobili Estrema پک باتری Fulminea از دو محفظه مختلف تشکیل یافته و جنسی از فیبرکربن دارد. محفظه کوچک‌تر این پک ابرخازن‌ها را در خود جای داده و در پشت محور جلو نصب شده است. محفظه بزرگ‌تر هم که مخصوص سلول‌های جامد است، در پشت کابین تعبیه شده تا وزن به بهترین شکل ممکن توزیع شود.

وزن کلی پک باتری Fulminea حدود ۳۰۰ کیلوگرم و چگالی انرژی آن ۵۰۰ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم اعلام شده است. این پک در مجموع ۱۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت داشته و از فناوری شارژر سریع پشتیبانی می‌کند. در صورت اتصال به پورت سریع DC، میزان شارژ باتری در عرض کمتر از ۱۵ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد می‌رسد. با اتکا به این پک، Fulminea می‌تواند طبق چرخه WLTP تا ۵۲۰ کیلومتر را پشت سر بگذارد.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، شرکت Automobili Estrema می‌گوید پیشرانه ۲,۰۴۰ اسب بخاری Fulminea قادر است این ابرخودروی ۱۵۰۰ کیلوگرمی را در عرض تقریبا ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت هم در زمانی زیر ۱۰ ثانیه محقق می‌شود.

تازه‌ترین ابرخودروی الکتریکی ایتالیایی‌ها، به چراغ‌های LED و تکنولوژی لیزر مجهز شده؛ در طراحی قاب این چراغ‌ها طراحان از رعد و برق الهام گرفته‌اند. در نمای عقب هم چراغ‌ها از نوع LED اما با پشتیبانی از قابلیت RGB هستند و می‎‌توانند جلوه‌ای همانند فیبر نوری تولید کنند. چراغ سوم ترمز هم که با بالچه کوچک پشتی ادغام شده به این تکنولوژی مجهز است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، کمپانی Automobili Estrema تنها ۶۱ دستگاه از ابرخودروی Fulminea را تولید خواهد کرد. برای این اتومبیل فوق سریع قیمتی برابر با ۲ میلیون یورو (۲.۴ میلیون دلار) تعیین شده و روند تحویل سفارشات مشتریان از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

ابرخودروی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *