۰

معرفی بهترین بازی های دیستوپیایی سال ۲۰۲۱

بهترین بازی های دیستوپیایی سال ۲۰۲۱

بهترین بازی های دیستوپیایی سال 2021

در این مقاله قصد داریم تا بهترین بازی های دیستوپیایی سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم ؛ پس با کنترل امجی همراه باشید :

فکر به دام افتادن در یک جامعه دیستوپیایی که گرفتار جنایت، فساد و رنج بی پایان است، از منظر دنیای واقعی کاملاً وحشتناک است.

با این حال، در بازی‌های ویدیویی، ما این امکان را داریم تا بتوانیم این جوامع را از نزدیک لمس کنیم و بیشتر با آنها آشنا شویم .

فقط قبل از هر چیز ابتدا یک تعریف کوتاه از دیستوپیا داشه باشیم که مفهوم آن را کاملا متوجه شوید :

پادآرمان‌شهر، تباه شهری، دُش‌شهر (گرته‌برداری از Dystopia در انگلیسی)، یا ویران‌شهر (مصوب فرهنگستان زبان) یک جامعه یا سکونت‌گاه خیالی در داستان‌های علمی تخیلی است که در آن، ویژگی‌های منفی، برتری و چیرگی کامل دارند و زندگی در آن دلخواه هیچ انسانی نیست. این جوامع معمولاً زمانی از یک جامعه را نشان می‌دهند که به نابودی و هرج‌ومرج رسیده‌است. این جوامع در زمان‌هایی بد و شوم ترسیم می‌شوند که می‌توان آن را دوره بدزمانگی یا دُژگاهی نامید. با این تعریف، یک «جامعه پاد-آرمانی» نقطهٔ مقابل و وارونه یک جامعهٔ آرمانی (آرمان‌شهر) است. آرمان‌شهرها جوامعی خیالی هستند که در آن‌ها همه‌چیز مثبت و ایدئال است. ترسیم یک جامعهٔ پادآرمان و بدزمانه توسط نویسندگان آینده‌گرا معمولاً به‌منظور هشدار به مردم در مورد ادامه یا افزایش چیرگی برخی معضلات اجتماعی صورت می‌گیرد.

Wasteland

بهترین بازی های دیستوپیایی سال 2021

گلف قطعاً اولین فعالیتی نیست که هنگام دفاع از زندگی در دنیای دیستوپیایی به ذهن می رسد ، اما Golf Club Wasteland موفق می شود تا اینکار را انجام بدهد.

در این بازی، بازیکنان باید پس اینکه جهان نابود شده است و همه افراد به جز ثروتنمدانی که به مریخ سفر کرده اند ، در زمین به گشت و گذار در خرابه ها و بازمانده ها بروند.

مقدار کمی از سیاره باقی مانده به مجموعه ای از زمین های گلف تبدیل می شود که شخصیت شما با پوشیدن لباس فضایی در آن بازی می کند.

بیشتر داستان از طریق موسیقی متن بازی روایت می شود که به عنوان یک نمایش رادیویی ارائه می شود که در آن موسیقی پخش می شود و مصاحبه هایی انجام می شود که در آن افراد زندگی روی زمین را قبل از فاجعه به یاد می آورند.

Road 96

بهترین بازی های دیستوپیایی سال 2021

برای داشتن یک محیط دیستوپیایی پرجمعیت‌تر، بازی ماجراجویی جاده ۹۶ را که شخصاً می توانید ماجراجویی خود را نتخاب کنید، ببینید.

این بازی در تابستان ۱۹۹۶ در کشور دیستوپیایی پتریا که در آن حکومت استبدادی و ظلم ریشه دوانده است، شما را به عنوان یک راننده جوان و بی تجربه معرفی می کند.

در آرزوی شروعی تازه فراتر از مرزهای محدود پتریا، شخصیت بازیکن باید برای رسیدن به مقصد نهایی خود به مهربانی غریبه ها تکیه کند.

این بازی تعداد به ظاهر نامحدودی از سناریوها را بر اساس مکان‌ها، شخصیت‌ها و رویدادها تولید می‌کند که با هر بازی متفاوت است.

My Beautiful Paper Smile

بهترین بازی های دیستوپیایی سال 2021

بازی‌های ترسناک با فضای دیستوپیایی بسیار عجیب هستند، حتی اگر معمولاً محدود به یک شهر، ساختمان یا در مورد My Beautiful Paper Smile، یک مرکز آموزش پیچیده باشند.

این بازی که به عنوان یک بازی ترسناک روانشناختی با ظاهری شیطانی به تصویر کشیده شده است، که شما را در نقش کودکی قرار می دهد که مجبور به حضور در مدرسه ای می شود که توسط دشمنان نقابدار به نام “the Authorities” کنترل می شود.

برای فرار، باید مخفیانه راه خود را با محل معما ها باز کنید و از شناسایی شدن توسط گشت های مقامات و همچنین تعداد زیادی از موجودات عجیب و غریب در سایه ها جلوگیری کنید.

این کار به خوبی به سبک هنری منحصربفرد خود، محیط جوی، و مجموعه ای از شخصیت های آزاردهنده خود پرداخته است، در حالی که افراط های وحشتناک زندگی در یک جامعه دیستوپیایی را بررسی می کند.

Cyberpunk 2077

بهترین بازی های دیستوپیایی سال 2021

بهترین بازی های دیستوپیایی سال ۲۰۲۱

مانند بسیاری از بازی‌هایی که شروع سختی داشتند و فقط از طریق پچ  ها و آپدیت ها بهبود می‌یافتند، Cyberpunk 2077 از زمان انتشار اولیه تغییرات زیادی کرده است.

این روزها، بازیکنان شانس بهتری دارند تا بتوانند Night City را همانطور که در نظر گرفته شده است تجربه کنند، اگرچه ممکن است نظر شما درباره بازی بسته به پلتفرم متفاوت باشد.

محیط دیستوپیایی آینده‌نگری بازی مجموعه‌ای از تغییرات سایبرنتیک، سلاح‌های عجیب و غریب، و ماشین‌های جذاب را ارائه می‌دهد تا شما را از هجوم تبلیغات رنگارنگ محصولاتی از مگاکورپ‌های مخفی منحرف کند.

بسته به اینکه چگونه به آن نگاه می کنید، Night City یا یک شهر پر زرق و برق یا یک شهر بسیار خشن است که نشان می دهد جوامع سرمایه داری به کجا می رود. جایی که تعداد مجرمان خشن از پلیس ها بیشتر است و شهروندان نسبت به هر چیزی سطحی نگر هستند.

The Ascent

بهترین بازی های دیستوپیایی سال 2021

اگر شما یکی از بسیاری از افرادی هستید که نمی‌توانید Cyberpunk 2077 را به درستی بر روی دستگاه خود اجرا کنید، پس در نظر داشته باشید که The Ascent را انتخاب کنید تا آرزوی خود را برای پرسه زدن در اطراف دیستوپی‌های مربوط به فناوری برآورده کنید.

این بازی شوتر همچنین دارای عناصر RPG است و شما را در یک شهر سایبرپانکی قرار می دهد که در آن مجبور هستید تا با دشمنان خود مقابله کنید.

قابل توجه ترین آنها گروه The Ascent است، یک شرکت بزرگ اقتدارگرا که مرگ نابهنگام آن جنگ قدرت را در میان باندهای محلی ایجاد می کند.

بازیکنان می توانند چالش تاج گذاری پادشاه جدید را به صورت انفرادی یا با دوستان از طریق بخش چند نفره آنلاین/لوکال انجام دهند.

Final Fantasy VII Remake

بهترین بازی های دیستوپیایی سال 2021

Final Fantasy VII با جایگزینی تنظیمات RPG فانتزی معمولی قرون وسطایی و جایگزینی آن با دیستوپیا استیمپانک که ما به عنوان Midgar می شناسیم، از دیگر بازی های این سری متمایز است.

نسخه Remake با افزایش کیفیت گرافیکی و معرفی عناصر بصری جدید که باعث می‌شود میدگار احساس واقعی‌تر شدن کند، این امر را حتی فراتر می‌برد.

به طور روایی، بازی به بررسی مضامین دیستوپیایی آشنا مانند شرکت های بزرگ قدرتمند، در این مورد Shinra، کنترل زندگی مردم روزمره و سوء استفاده از آنها برای طمع خود می پردازد.

در نتیجه، عموم مردم مجبور می‌شوند در شرایط افسرده‌کننده زندگی کنند و امید چندانی به تغییر اوضاع ندارند، مگر اینکه کلود و تیمش از شورشیان اکو تروریستی بتوانند Shinra را سرنگون کنند.

Metro Exodus

بهترین بازی های دیستوپیایی سال 2021

بهترین بازی های دیستوپیایی سال ۲۰۲۱

Metro Exodus که در سال ۲۰۳۶ می گذرد، آخرین قسمت از FPS طولانی مدت پسا آخرالزمانی است و کاراکتر بازی را به متروی جنگ زده مسکو منتقل می کند.

در اینجا، آخرین بقایای بشریت، از جمله شخصیت اصلی بازی، Artyom، در زیر زیان های زمستان هسته ای بی پایان زندگی می کنند.

او که متقاعد شده است در خارج از روسیه هنوز حیاتی در سطح زمین وجود دارد، با گروهی از تکاوران متحد می شود و از طریق یک لوکوموتیو بخار به نام “شفق قطبی” به سمت شرق حرکت می کند.

در طول مسیر، بازیکنان باید با موجودات جهش‌یافته مبارزه کنند، در تونل‌های رادیواکتیو حرکت کنند و اختلافات کوچک بین گروه‌های دشمن را حل و فصل کنند، در حالی که در جستجوی منابع و تلاش برای زنده ماندن هستند.

We Happy Few

بهترین بازی های دیستوپیایی سال 2021

یکی دیگر از بازی های جهان باز که سبک مخفی کاری و بقا را در یک محیط دیستوپیایی ترکیب می کند We Happy Few است.

داستان که در دهه ۱۹۶۰ اتفاق می افتد، سه شخصیت را دنبال می کند که سعی می کنند یک شهر خیالی انگلیسی را هدایت که در آن شهروندان مجبور به مصرف داروهای توهم زا هستند تا آنها را از شر افکار بد خلاص کنند.

هر قهرمان داستان مجموعه‌ای از مهارت‌ها و دلایل منحصربه‌فرد برای فرار دارد، اما تنها می‌تواند این کار را با رد کردن مقامات و جستجوی منابع انجام دهد.

در کل، این گیم مجموعه‌ای گیرا ایجاد می‌کند که به خوبی با زیبایی‌شناسی و گیم‌پلی پرمخاطب بازی دهه ۱۹۶۰ مطابقت دارد.

BioShock

بهترین بازی های دیستوپیایی سال 2021

در حالی که شهر غرق شده Rapture ممکن است با چشم انداز یک اتوپیا در ذهن ما ایجاد شده باشد، وسواس بشریت نسبت به طمع و فساد در نهایت باعث می شود که آن را به عکس آن تبدیل کند.

گذشته از همه اینها، شما فقط می توانید قبل از اینکه طبقات پایین تصمیم به قیام و شورش بگیرند، بهترین منابع را برای نخبگان ثروتمند رزرو کنید.

در مورد BioShock، آن منبع یک ماده مورد علاقه به نام ADAM است که در دیوانه کردن شهروندان Rapture و فرو بردن شهر در هرج و مرج نقش داشته است.

تنها با پیمایش در خیابان‌های تاریک و عجیب آن، شخصیت اصلی جک می‌تواند حقیقت را در مورد گذشته Rapture بداند و در مورد آینده آن تصمیم بگیرد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *